דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

על ניסוי וטעיה: רשמים מתערוכת Salone Del Mobile במילאנו

בושם שמבשם את החלל באמצעות AI, אסלה חכמה שקיבלה השראה מהמהירות והכוח של המים. 360 אלף מבקרים הגיעו לתערוכה השנתית במילאנו

שיתוף‭:‬

רחובות מילאנו בעת תערוכת העיצוב בעיר
רחובות מילאנו בעת תערוכת העיצוב בעיר
רחובות מילאנו בעת תערוכת העיצוב בעיר

בושם שמבשם את החלל באמצעות AI, אסלה חכמה שקיבלה השראה מהמהירות והכוח של המים. 360 אלף מבקרים הגיעו לתערוכה השנתית במילאנו

אם בעבר מעצבים ושוחרי עיצוב היו פוקדים את בירת העיצוב העולמית בשבוע העיצוב Salone Del Mobile על מנת לקבל השראה וללמוד אודות טרנדים ומגמות עיצוב חדשות, שנת 2020 שינתה לחלוטין את הכללים. בשנה לאחר מכן, היה נדמה שזו רק תוצאה של הבלבול שיצרה הקורונה. בהתחשב שהשנה זו כבר התערוכה השלישית מאז המגיפה, התערוכה עם ההיבטים המסחריים שכיוונה גם לכך, אפשר כבר לקבוע את הדיאגנוזה שמדובר בשבוע שהוא כולו על טהרת העיצוב, אך עוסק בעיקר בניסוי וטעיה, ופחות בהגדרת סטנדרטיים עיצוביים שיש להם מגבלות של זמן ומרחב.

האבחון הספציפי הזה משתקף בבירור כשבוחנים האם העיצוב נכנס למקומות בלתי צפויים, כמו למשל ההעזה בקרב המותגים ותיקים שמתנסים בפורמטים חדשים גם באופי הקולקציות שלהם וגם באקלקטיות חסרת הפרופורציות של העמדת הפריטים בפלטפורמה שעמדה לרשותם. צריך לזכור שמדובר באירוע שבבסיסו תערוכה עם ביתנים – כזו שחולפים על פניהם ומשהו מהם אמור להיחרט בתודעה.

גם תוואי התערוכה המרכזית השתנה בשלוש התערוכות האחרונות (כולל זו הנוכחית). הביתנים ממוקמים כך שהמסלול סימטרי והעמדות מפוזרות לאורך הקירות ההיקפיים החיצוניים. החברות התנסו הפעם בפעולות אינטראקטיביות, והציעו חוויות מגוונות מעבר להצגת הקולקציות. חלק גדול מהחברות ניסו לייצר חווית משתמש המערבת את המבקר ברעיונות העיצובים שעמדו בבסיס כל קולקציה. שפע של צורות אקספרסיביות השתלבו זו בזו כמעט בכל ביתן, הגבול בין עיצוב תעשייתי לעיצוב פנים היטשטש לחלוטין, היטשטש לחלוטין כאשר חברות ותיקות לקחו חלק במיצגים בוטיקים כדי להתמזג עם עולם של עיצוב יחידני (כזה שמבדל כל משתמש). המהלך החדשני הזה של מעבר מעיצוב תעשייתי לעיצוב בדלני, הוכתר בשבוע העיצוב במילאנו כ"קרוסאובר" – חצייה בין עולמות.

השמות הגדולים כיכבו כמו תמיד. פיירו ליסוני עיצב פריטים חדשים למותגים עבורם הוא מעצב כבר ארבעה עשורים. כך גם פיליפ סטארק ופטרישיה אורקיולה. ייאמר לזכות כל אחד מהאייקונים הללו, שהם מנסים להתחדש בעיקר בעיצוב בעולמות שבהם לא התנסו בעבר, כמו קולקציית האמבטיה הראשונה שעיצבה אורקיולה עבור Salvatori שהוצגה השנה. כך גם הוצגו החידושים של לודס ביניהם הקולקציה החדשה של Oblò ak. היו גם את Paola Navone Otto Studio – סדרת מנורות בהשראת עולם הים, שבו LED בלתי נראה משדר רושם של כדור של אור טהור.

כצפוי, התצוגות של Moooi Cassina ושאר מותגי ליגת הקיסוס, היו מלאות עד אפס מקום, מרגעי הפתיחה ועד לרגעי הנעילה של התערוכה. Moooi הציגה את המיזם A Life Extraordinary. השנה, הקונספט הוגדר כ"אנחנו מביאים לכם את 'הסלון' – לא רק חלל פיזי, אלא קונספט דינמי המזרים חיים בעיצוב. אנו מגדירים מחדש את האור כישות חיה נושמת, המנחה את הנרטיב שלנו. כך האור מעצב את הסיפור שלנו".

בנוסף, החליטו ב-Moooi לפרוץ גבולות עם בושם שמבשם את החלל באמצעות בינה מלאכותית. עבור שבוע העיצוב במילאנו השנה, יצרו ב-Moooi X EveryHuman ניחוח ייחודי המופעל על ידי AI, כדי לבשם לסירוגין את חלל התערוכה, כך שהמבקרים יכלו להירשם למפגשי אימון ריחות. "אנחנו במשימה להעצים את כולם לחקור, ליצור ולשחק עם ריח. לתת לך להתחבר יותר עמוק עם מי שאתה ואיך אתה תופס את עצמך", אומרים בחברה.

ולמי שתהה, גם העיצוב והטכנולוגיה קיבלו כמובן במה. בעקבות התצוגה הבולטת של גוגל ב-2023, חברת הטכנולוגיה הציגה את "Making Sense of Color", כלומר "מסע אל החומר שמנתב אור ומפיק את האיכויות החושיות של הצבע" – כפי שצוטט בתוכנית התערוכה. התצוגה הייתה פרי שיתוף פעולה בין סגן נשיא גוגל לעיצוב חומרה, אייבי רוס וצוות העיצוב שלה, בשיתוף עם מעבדת האומנויות והמחקר Chromasonic. היה זה מיצב חזותי שרצה לשקף כיצד הצבע הוא מרכיב משמעותי בחיים בכלל ולכן גם מהווה חלק חשוב מעיצוב החומרה של המותג.

אחת מהחברות האייקוניות בתחום הכלים הסניטריים – Kohler, נתנה גם השנה לאמן-מעצב הבריטי ד"ר סמואל רוס והסטודיו שלו SR_A, לעצב לא רק את הקולקציה, אלא גם את התצוגה בתערוכה.  קוהלר הציגה מיצב סוחף בקנה מידה גדול כדי לחשוף את Formation 02, אסלה חכמה חדשה שתוכננה על ידי רוס. המעצב שאב השראה מהמהירות והכוח של המים בטבע לצורך העיצוב, שדרשו טכניקות יציקה וכלי עבודה ייחודיים להפקה.

360 אלף המבקרים בשבוע העיצוב במילאנו, באו על סיפוקם, כבכל שנה. העומס החוויתי הוא סוד הווייב של הסלון. המבקר הסדרתי אמור להתעייף תוך הנאה צרופה מכל התערוכות, אירועי ההשקה, השיחות וההתרחשויות ברחבי מילאנו, ובכל מקרה, ישוב בשנה הבאה מכיוון ש"אם אתה לא שם, אתה לא קיים".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

ערד: פועל נפל מגובה באתר בנייה

פועל בן 44 נפצע בינוני לאחר שנפל מגובה של 4.5 מטרים באתר בנייה בערד. האיש קיבל טיפול במקום ופונה לסורוקה עם חבלות באגן ובגפיים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬