דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

פנקס הקבלנים

שיתוף‭:‬

MAIN
MAIN
MAIN

כל עבודה בתחום הבנייה וההנדסה בהיקף כספי מסוים ומעלה, מחייב את הקבלן להיות רשום בפנקס הקבלנים, מאגר המנוהל על ידי יחידת רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. אותו מאגר כולל את פרטי כל אנשי המקצוע והחברות שעומדים בקריטריונים אותם קבע משרד הבינוי והשיכון. מדובר למשל על ניסיון ש הקבל או החברה הקבלנית, ההתנהלות של אותו קבלן והמקצועיות שלו. 

בפנקס בו רשומים כ-14 אלף קבלנים וחברות, כלולים לצד שיפוצניקים, חברות עפר וחברות לאיטום גגות, גם חברות בנייה גדולות. המטרה הייתה עם ניסוחו של חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות ב-1969, ליצור מאגר של אנשי מקצוע אמינים, כדי להילחם בתופעות של חאפרים ונוכלים. 

לצד נזק של אלפי שקלים שעשוי להיגרם ללקוח שבוחר שיפוצניק לא אמין שלא מבצע את עבודתו, הדבר עשוי להתעצם בבחירה של קבלן להקמת בניין, כשהלקוח משקיע את רוב הונו בדירה, ועשוי להיפגע בסכומים גבוהים. 

רשם הקבלנים מקבל פניות מקבלנים להירשם בפנקס הקבלנים, ובוחן כל בקשה לגופה. הניסיון של המבקש הוא פקטור חשוב ברישום, כאשר ניסיון מינימלי בענף הבנייה מוגדר ככזה בן חמש שנים ויותר. אדריכלים נדרשים להציג ניסיון של שנתיים והנדסאים של ארבע שנים. 

מבחינה מקצועית, נדרשים המבקשים לעבור מבחן בקיאות ולהציג הכשרות מתאימות שעברו לאורך השנים. הרשעה בעבירות הקשורות בתחום העיסוק של המבקש, ופשיטת רגל – דבר המצביע על התנהלות בעייתית, עשויות למנוע מאותו מבקש להירשם בפנקס הקבלנים. 

כך נוצר מאגר בעולם הבנייה של בעלי מקצוע אמינים ומפוקחים על ידי המדינה, מסווגים לפי היקפי פרויקט שהם מורשים לבצע – דבר שאמור להפיג במקצת את החשש של הלקוחות שמעוניינים לקבל שירות מבעל מקצוע. לצד פרטי הקבלן, מצוין מועד הרישום הרשוני שלו, הסיווגים לעבודות אותם הוא יכול לבצע (בין היתר באמצעות סטטוס "מוחרג" או "מותלה" המגדיר את סוג הפרויקטים שהוא רשאי לבצע) שמות העובדים המקצועיים בחברה, ועוד. המאגר זמין באתר משרד הבינוי והשיכון ונגיש לכל גולש. 

הסנקציה היחידה הנמצאת בידיו של רשם הקבלנים, היא היכולת להסיר את שמו של אותו קבלן מהפנקס, במידה וביצע לכאורה עבירה. מאידך, אין לרשם יכולת שיפוטית והוא אינו יכול להעמיד לדין את אותו קבלן. 

אחד הענפים המובילים בעולם הבנייה הוא תחום השיפוצים. בפנקס הקבלנים רשומים רק כ-2,000 כאלה, שהם על פי הערכות כ-15% מכלל קבלני השיפוצים בישראל. קבלן שמעוניין להיות רשום בפנקס בתחום השיפוצים, מחויב להציג תעודת לימוד וניסיון של לפחות חמש שנים בתחום, לצד ניהול עסק על פי חוק.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

ערד: פועל נפל מגובה באתר בנייה

פועל בן 44 נפצע בינוני לאחר שנפל מגובה של 4.5 מטרים באתר בנייה בערד. האיש קיבל טיפול במקום ופונה לסורוקה עם חבלות באגן ובגפיים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬