דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

ריבית בנק ישראל

שיתוף‭:‬

MAIN
MAIN
MAIN

בנק ישראל הוא הבנק המרכזי של מדינת ישראל והוא אשר מיישם את המדיניות המוניטרית  על פי החלטות הממשלה. אחד הכלים ליישום המדיניות הינו קביעת גובה הריבית. גובה הריבית שקובע בנק ישראל משפיע על ערך הכסף במשק הישראלי. 

הריבית של בנק ישראל נקבעת על פי נקודת האמצע של המרווח שבין שיעור הריבית שבו מלווה בנק ישראל כסף לבנקים המסחריים לבין שיעור הריבית שבו בנק ישראל לווה כסף מהבנקים המסחריים. 

בנק ישראל מלווה כסף לבנקים המסחריים ומאפשר להם להפקיד כסף אצלו.

בנק ישראל גובה על ההלוואות שהוא נותן לבנקים שער הגבוה משער הריבית שהוא משלם על פיקדונות הבנקים ונקודת האמצע שבין שני השערים הללו, היא ריבית בנק ישראל.

ריבית בנק ישראל משפיעה באופן ישיר על ריבית הפריים, ריבית זו גם מגדירה את הריבית המרבית אשר ניתן לדרוש במכרזי המק"מים (הנחשבים להלוואה חסרת סיכון) שהוא עורך.

מרבית שערי הריבית במשק הישראלי נקבעים על פי השער של בנק ישראל, בעיקר שערי הריבית על הלוואות קצרות מועד. כך גם גובה הריבית שהבנקים גובים על הלוואות ומסגרות עו"ש נקבעת ומשתנה בהיותה צמודה במרבית המקרים לריבית של  בנק ישראל, כאשר פיקדונות הציבור מוצמדים לריבית , ריבית זו נקבעת אף היא על בסיס הריבית של בנק ישראל גם כאשר הבנק המסחרי מחליט לבנות כלי ייחודי לציבור הלקוחות שלו, הריבית המיוחסת לבניית תמהילים שונים של ריביות היא הריבית של בנק ישראל. 

הבנקים המסחריים בישראל מעמידים משכנתאות בהרכבים שונים אשר חלקם כוללים ריבית פריים, וריבית הפריים נגזרת מריבית בנק ישראל. כאשר הריבית עולה ריבית הפריים עולה בשיעור זהה וכל אזרח שיש לו הלוואה כשלהי ובכלל זה כל סוגי מסגרות האשראי מושפע מהשינויים בריבית של בנק ישראל על פי אותם שיעורים שבהם עולה או יורדת הריבית .

ממשלת ישראל באמצעות משרד האוצר מגדירה יעדי אינפלציה לכל שנת תקציב ובנק ישראל שולט על עליית האינפלציה באמצעות שער הריבית, ריביות גבוהות מקטינות את הסיכון לאינפלציה גבוהה .

כמו כן שער הריבית משמש כלי לשליטה מוניטארית לטובת עידוד הצמיחה במשק, מניעת אבטלה, השפעה על שער מטבע חוץ. תמיכה ביצואנים, ועידוד השקעות זרות בישראל. 

נגיד בנק ישראל העומד היה הגורם אשר קבע את ריבית בנק ישראל עד יוני 2010, ומאז  נתונה בידי הוועדה המוניטרית של בנק ישראל, אש מורכבת מנגיד הבנק, משנה לנגיד, עובד נוסף שמינה הנגיד ושלושה נציגי ציבור

ריבית בנק ישראל מתפרסמת 8 פעמים בשנה. בחדשים פברואר, מאי, אוגוסט ונובמבר . הפרסום מתקיים ביום שני שלפני יום רביעי האחרון של החודש, ובחדשים ינואר, אפריל, יולי ואוקטובר, הפרסום מתקיים ביום שני השני בחודש. הפרסום תמיד בשעה 16:00. 

מדינת ישראל מושפעת גם מהתמורות המשברים והאירועים הבינלאומיים, ובד"כ ריבית בנק ישראל משתנה בהתאמה לשינויים בריביות של הבנקים הגדולים בעולן כמו  הפדרל ריזרב והבנק האירופי המרכזי .

נכון לפברואר 2023 שער הריבית הוא 4.25%.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

ערד: פועל נפל מגובה באתר בנייה

פועל בן 44 נפצע בינוני לאחר שנפל מגובה של 4.5 מטרים באתר בנייה בערד. האיש קיבל טיפול במקום ופונה לסורוקה עם חבלות באגן ובגפיים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬