דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

שום משבר לא ישנה את העובדה שמדובר במשרדים יפיפיים

משרדי הענק של חברת הייטק באור יהודה, חברת ההנדסה שהתמקמה במבנה עתיק בעתלית, סוכנות הביטוח עם הטאץ' האקסטרימי בנס ציונה, ומשרד ההפקות הרענן בת"א

שיתוף‭:‬

פעם הייתה פה רפת. היום זה משרד. הפרויקט שעיצבה שרה עקנין (צלם: ליאור טייטלר, באדיבות ארטפרו מפתחי ברזל)
פעם הייתה פה רפת. היום זה משרד. הפרויקט שעיצבה שרה עקנין (צלם: ליאור טייטלר, באדיבות ארטפרו מפתחי ברזל)
פעם הייתה פה רפת. היום זה משרד. הפרויקט שעיצבה שרה עקנין (צלם: ליאור טייטלר, באדיבות ארטפרו מפתחי ברזל)
פעם הייתה פה רפת. היום זה משרד. הפרויקט שעיצבה שרה עקנין (צלם: ליאור טייטלר, באדיבות ארטפרו מפתחי ברזל)
פעם הייתה פה רפת. היום זה משרד. הפרויקט שעיצבה שרה עקנין (צלם: ליאור טייטלר, באדיבות ארטפרו מפתחי ברזל)
פעם הייתה פה רפת. היום זה משרד. הפרויקט שעיצבה שרה עקנין (צלם: ליאור טייטלר, באדיבות ארטפרו מפתחי ברזל)

ענף הנדל"ן מתחיל לגלות סימני התאוששות אחרי שקפא על שמריו בעקבות 7 באוקטובר. גם ענף המשרדים ספג טלטלה מאז תחילת המלחמה, ואפילו עוד לפני כן – עם המשבר בחברות הטכנולוגיה, שהתגלגל גם למשרדים.

האדריכל אורי הלוי, שותף במשרד "אורבך הלוי אדריכלים", מסביר: "כשאנו בוחנים את הנעשה בענף זה, יש להבין שתהליך תכנון ובניית פרויקטי ענק הממוקמים במגדלי משרדים, הוא ארוך טווח – מהלך תכנוני של ארבע שנים, בנוסף לשלוש שנות בנייה. כך שהאירועים המחרידים של 7 באוקטובר, אליהם התווספה עליית הריבית והמשבר בהייטק, לא גרמה למשרדים ל'שבת על הגדר', ובטח ובטח לא לעצור תהליך כה ארוך". לדבריו, "חברות גדולות בתחומן מנצלות את התקופה כדי לשפר את הסטטוס שלהן. חברות גדולות הממוקמות מזה שנים רבות במשרדים מיושנים, מזהות במצב הנוכחי הזדמנות להתקדם. ולתוך אלו, מתווסף עניין הרכבת  הקלה, שגם היא מהווה תמריץ קידום לחברה למשרדים גדולים, מרווחים וחדשים יותר".

הלוי מתייחס גם לתכנון המודל ההיברידי כמודל מטיב. "מודל שנכנס לשיקולים התכנוניים של המשרדים", הוא אומר. "הדייר-העובד הופך להיות מתוחכם וגמיש".

משרדי MyHeritage באור יהודה | תכנון ועיצוב פנים: אורבך הלוי אדריכלים, צוות תכנון: אורי הלוי ושני חדד

חברת ההייטק MyHeritage פיתחה אלגוריתם הצלבת מידע מהפכני, ואיתו תוכנה לניהול פלטפורמה עולמית של גילוי, שימור ושיתוף היסטוריה משפחתית. כדרכם של סטארטאפים בדרכם למעלה, משרדי החברה הראשונים התמקמו במבנה טמפלרי היסטורי במושב בני עטרות. כאשר המקום לא הספיק, פנה מייסד החברה גלעד יפת למשרד אורבך הלוי, שיתכננו ויעצבו משרדים חדשים לחברה בבניין משרדים מודרני באור יהודה. וכך למעלה מעשור ש-MyHeritage גדלה ללא הרף ומצרפת אל משרדיה אגפים נוספים. לפני מספר שבועות החברה חנכה את האגף השלישי ועתה היא תופסת כמעט 5,000 מ״ר בבניין.

המשרדים של MyHeritage באור יהודה. על התכנון – אורבך הלוי אדריכלים (צילומים: עוזי פורת)

האבולוציה התרחשה בשני מישורים: בפן העיצובי שונו ושדרוגו בעדינות חומרי הגמר, ובפן התכנוני האדריכלות מתכללת פתרונות מתקדמים של טכנולוגיה, עבודת צוות ומודלים היברידיים של פוסט-קורונה. לאחרונה הסתיים המפגש השלישי של אורבך הלוי עם MyHeritage, עם השלמת ההרחבה החדשה בהיקף של 800 מ"ר עבור כ-50 עובדי החברה הנוספים. "רצינו לרענן ולקדם אווירה חדשה על פי מגמות העיצוב העכשוויות. כך, בהרחבת המשרד, בחרנו לשמור על אלמנט הבריקים הקיים כדי לחבר בטבעיות את החלל הישן עם החדש, אך לשדרגם בהוספת גוון חדש של בריקים אדמדמים מפירוק תוך שילובם עם משרביות מתכתיות שמקנות מראה יותר מתועש, מעין לופט, וגם מזכירות ומחיות את נוף המושב ממנו באו", מסבירה  מעצבת הפנים שני חדד.

וכך, בלב המשרד נמצא גרעין חדרי הישיבות שמוקף בחדרי המשרדים ובשורה של חדרי אחד-על-אחד. שתי הבמות המרכזיות מכילות פינות ישיבה ומטבחונים, מקומות המזמינים לפגישות א-פורמליות ולמפגשים חברתיים באווירה נעימה ומשוחררת.

משרדי יובלי ישראל הנדסה בעתלית | עיצוב – שרה עקנין, באדיבות ארטפרו מפתחי ברזל

מעצבת הפנים שרה עקנין הפכה מבנים ישנים בעתלית, ששימשו רפת ואורווה, למשרד מודרני שמעניק כבוד רב לעבר. את עבודות הברזל, המפתחים והמחיצות, הכינו במיוחד לפרויקט בחברת ארטפרו. מדובר במבנים לשימור בעלי פוטנציאל עיצובי מרשים שבזכות עבודה תכנונית ועיצובית מדויקת הפכו למיוחדים.

משרד חברת יובלי ישראל הנדסה בעתלית, שעיצבה שרה עקנין (צילומים: ליאור טייטלר, באדיבות ארטפרו מפתחי ברזל)

עקנין תכננה ועיצבה במבנים בעלי האופי מתחילת המאה הקודמת משרדים עבור חברת "יובלי ישראל הנדסה" בעתלית. "כשהגענו לראשונה ראינו שני מבני כורכר ישנים, בני יותר מ-100 שנה. המבנים שופצו ב-1936 ומאז לא נעשה בהם שום שינוי או שיפוץ". כיאה לפרויקט לשימור, מרבית תשומת הלב ניתנה לשימור הפריטים המקוריים, החל מגגות הרעפים דרך הקירות ועד לפרטים הקטנים ביותר וכמובן הושקעה מחשבה רבה בחומרים.

המבנים היו נטושים לגמרי והעבודה החלה מאפס, כאשר בשלב הראשון העבודה נעשתה עם מומחי שימור. המעצבת דאגה לשמר את אבן הכורכר המקורית שממנה בנויים המבנים, תכננה עבודות נגרות שייצבעו בגוון המינרלי שנבחר עבור הקירות, ושכרה את חברת "ארטפרו" לביצוע עבודות ברזל בעבודת יד. הפיניש שלו הופך לסוג של תכשיט או יצירת אמנות שנותן טאץ' סופי ומשתלב בצורה מושלמת עם האבן העתיקה.

סוכנות ביטוח שמחה בנס ציונה | עיצוב: סטודיו טולה – מעצבות פנים טל גל וליאת קדם

"כמי שצבע הוא סימן ההיכר", מסבירות מעצבות הפנים מסטודיו טולה, טל גל וליאת קדם, "הפעם הוא בא לידי ביטוי בדרך מעט שונה בסוכנות ביטוח שמתמחה בספורט אתגרי, שאחד מבעלי הסוכנות הוא רוכב אופניים מקצועי". המשרד בן 75 מ"ר, נמצא בקמפוס המדע בנס ציונה.

את המשרד קיבל הלקוח כמעטפת, ריק לגמרי. המעצבות בחרו בראש ובראשונה לחלק את המשרד לאזורים: שני משרדים אישיים לכל אחד מהשותפים, וחלל מרכזי עם עמדות עבודה, פינת ישיבה ומטבח. האהבה של הלקוח לעולם האופניים באה לידי ביטוי בעיצוב החלל וכך גם הגביעים שהוא זכה במהלך השנים. אלו מוצגים בחלל הציבורי באמצעות מדפים שמזכירים בדרך מתוחכמת גלגלי אופניים.

סוכנות הביטוח שמחה בנס ציונה, בעיצוב סטודיו טולה (צילומים: מאור מויאל)

הרצפה של המשרד חופתה בפרקט חמים ונעים, כאשר במרכז החלל תוכנן מסלול אופניים, שעוצב באמצעות אריחים ברוחב 1.80 מטרים שמטפסים על הקיר, עם פס תאורה משני הצדדים ובמרכז  ממוקמים בגאווה הגביעים. עצם ההעמדה של המדפים מתעתעת ועושה רושם שהם על המסלול.

משרד הפקות בתל אביב | עיצוב: קרן גנס

הפרויקט במגדל תל אביבי עגול, מתפרס על פני רבע קומה, כך שצורתו מעין רבע עיגול. זהו משרד הפקות בינלאומי צעיר ודינמי בן 150 מ"ר. הקו המנחה של הפרויקט הוא יצירת חלל דינמי, עם שיח מזמין, פתוח ובהיר, בגובה העיניים. חלק מהשטח מופנה לחלל עבודה משותף שעוצב באווירה צעירה ונטולת גבולות, עם חומרים טבעיים ונגיעות צבע.

משרדי חברת ההפקה בתל אביב, תכננה ועיצבה קרן גנס (צילומים: אסף פינצ'וק)

החברה עובדת במתכונת היברידית, לכן המעצבת קרן גנס תכננה עבורה מספר חדרי עבודה קטנים ודינמיים, כאשר 40% משטח החלל הוקצו לחלל המרכזי שמנקז את עובדי החברה. מיד אחרי אזור הקבלה, נגלה מסדרון לא ארוך במיוחד שמוביל לשני משרדים. צידו האחד פונה לגרעין הבניין ועל מנת שהתחושה בו תהיה כמה שיותר פתוחה ואוורירית מעברו השני הותקנה מחיצת זכוכית, כך הוא ניזון מהתאורה הטבעית שבוקעת מבעד לחזית המעוגלת.  

עבור החלל המרכזי נבחרו רהיטים מעוגלים שמייצרים מימד של רכות ומשתלבים עם המעטפת המעוגלת. שולבו כורסאות מסתובבות על ציר ב-360 מעלות, פופים במראה של חלוקי נחל, וכיסא נדנדה בו אפשר לשלב רגליים, להתרווח ולעבוד עם לפטופ ממש כמו בבית. גם שולחן הישיבות הפורמלי עגול, מתוך אותה חשיבה – הוא מסמל התכנסות ומחדד את תחושת הביחד. נבחרה ספרייה מינימליסטית שממשיכה את הקו של המשרדים הפנימיים; גם האמנות מקבלת  מקום של כבוד, כאשר שולבו איורי street art שיצרו אמני רחוב, שולבה אמנות גיאומטרית מפדים אקוסטיים שסופגים הד וממסכים רעשים.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

ערד: פועל נפל מגובה באתר בנייה

פועל בן 44 נפצע בינוני לאחר שנפל מגובה של 4.5 מטרים באתר בנייה בערד. האיש קיבל טיפול במקום ופונה לסורוקה עם חבלות באגן ובגפיים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬