דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

שטר חוב

שיתוף‭:‬

MAIN
MAIN
MAIN

שטר חוב הוא מסמך בעל תוקף משפטי וערך כספי אשר משקף סכום שייגבה ע"י בעל נכס המשכיר את המקרקעין שבבעלותו לגורם שעושה שימוש זמני בנכס על בסיס הסכם שכירות .

כאשר בעל נכס אינו מקבל את התמורה הכספית עבור השימוש בנכס שהשכיר על פי תנאי ההסכם, הוא הופך להיות הנושה ושטר החוב מאפשר לו לגבות את הסכום המגיע לו על פי ההסכם. 

שטר החוב הוא נספח להסכם השכירות וחתומים עליו השוכר וערבים (במידה ובעל הנכס דורש גם צירוף של גורמים שאינם השוכר עצמו). שטר זה הוא בעל שווי כספי שנקבע ע"י השוכר על פי שווי הפיצוי שהוא מעריך שיגיע לו במידה והשוכר לא יעמוד בתנאי ההסכם. שווי זה הוא בד,כ גבוה משמי השכירות עצמם על מת שהוא יכסה גם נזקים שעלול השוכר לגרום לנכס.

במדינת ישראל קיימת חקיקה המסדירה את היחסים העסקיים בין גורמים שונים בפקודת השטרות.

בסעיף 84 – 90 של פקודת השטרות מוגדרות הפעולות המותרות לגביי חוב באמצעות מימוש שטר חוב, כאשר המימוש הפורמלי המקובל הינו פנייה אל ההוצאה לפועל עם שטר החוב לטובת מימושו.

שטר חוב הינו אחד מהאמצעים לבטחת פיצוי כספי לבעל הנכס. האמצעים הללו נקראים בטוחות.

בשוק הדיור להשכרנה מקובלות הבטוחות הבאות:

שטר חוב

צ'ק ביטחון

צ'ק בנקאי

ערבות בנקאית

ערבות אישית של גורם שלישי

שטר חוב הכולל  ערבים

כל אחד מהבטוחות הנ"ל חייב לכלול בראש ובראשונה:

הגדרת התנאים שייווצרו ויאפשרו למימוש שטר החוב (אי עמידה בתנאי ההסכם)

שווי מוסכם מראש ש"ע להערכת נזק מירבי של הפרת ההסכם

שמות הגורמים ( פרטיים או מוסדיים) אשר ערבים לתשלום השווי המוגדר, כולל פרטי קשר וחתימתם

מימוש שטר חוב יתבצע רק כאשר ניתן להוכיח השוכר לא עמד בתנאי החוזה, כל סוג של בטוחה שיש לה ערך כספי ניתן להגיש להוצאה לפועל בבקשה למימוש שטר חוב. לבקשה יש לצרף את הבטוחה המקורית בתוספת תשלום אגרה של פי מדרגות התואמות את  ערך השטר. פתיחת תיק הוצאה לפועל תלווה בהודעה שיקבל הגורם אשר הפעולה נעשית כנגדו.

במידה והשוכר  מעוניין להגיש את התנגדותו להוצאה לפועל עליו לפעול בתוך 30 יום ולצרף נימוקים להתנגדות. ישנם מקרים רבים בהם יש מחלוקת בין שוכר למשכיר שבגינם השוכר אינן משלם את שמי השכירות , כמו למשל ליקויים שהמשכיר אינו מתקן. במקרים רבים כל אחד מהצדדים טוען לפהרת ההסכם אך רק למשכיר יש אמצעי לפניה להוצאה לפועל. במקרה שבו השוכר מתנגד למימוש שטר החוב יועבר התיק להכרעת בית משפט שלום.

במקרים בהם הבטוחה ניתנה בידי גורם פיננסי כמו בנק ניתן לממש את הפיצוי באמצעות הבטוחה ישירות מול הגורם הפיננסי. כך גם כאשר מדובר בערבות אישית אשר מגובה בצ'ק ביטחון אשר בד"כ ניתן לפקודת בעל הנכס .

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

ערד: פועל נפל מגובה באתר בנייה

פועל בן 44 נפצע בינוני לאחר שנפל מגובה של 4.5 מטרים באתר בנייה בערד. האיש קיבל טיפול במקום ופונה לסורוקה עם חבלות באגן ובגפיים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬