דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

שטר מכר מקרקעין

שיתוף‭:‬

MAIN
MAIN
MAIN

דיני המקרקעין של מדינת  ישראל, הם החוקים המסדירים את הסטטוס של זכויות במקרקעין, ישנן 5 קטגוריות לזכויות אלו: : בעלות, שכירות, משכנתא, זיקת הנאה וזכות קדימה.

על מנת להגדיר את הקשר בין גורם כלשהו למקרקעין באחת מ5 הקטגוריות או על מנת להעביר זכויות אלו נדרש שטר.

שטר מכר מקרקעין הינו מונח משפטי אשר מתאר מסמך לתיעוד על הנפקת או העברת זכות בקניין, זכות שתמורתה כספית לטובת זכויות בעלות על המקרקעין. על מנת לרשום זכויות מקרקעין כמשויך לבעלים כלשהו במרשם המקרקעין (טאבו).נדרש שטר,  רישום  בטאבו, יכול להתבצע רק על בסיס ה"שטר".  גם בקשות שאינם כרוכות בתמורה כספית חייבות בשטר עח מנת להירשם בטאבו . בקשה לרישום ירושה נרשמת בטאבו הערת אזהרה או הערה על צו של בית משפט, לכל שטר ניתן מספר והרישום בטאבו משויך לבעלים על המקרקעין על פי מספר השטר.

שטר מכר, תכליתו העברת זכות הבעלות. בכל עסקת מקרקעין בקרקע פרטית, לכל עסקת מקרקעין ישנם שני צדדים, הקונה (יחיד או רבים)  והמוכר (יחיד או רבים), ושניהם מחויבים להיות חתומים על  שטר המכר המשויך לעסקה, המוכר והקונה. שטר המכר הינו טופס קבוע הכולל את:

פרטי המקרקעין

המוכר/ים 

הקונה/ים

תיאור התמורה

החתימות על השטר יאומתו על ידי  עו"ד או רשם המקרקעין.

שטר המכר חייב היות מודפס. 

בשני המקרים, העברת זכויות בעסקת מקרקעין על קרקע בבעלות פרטית או בהעברת זכויות על קרקע בבעלות רשות מקרקעי ישראל מונפקים שורי מכר. וזאת למרות שהפעולה של העברת זכויות בקרקע שח רשות מקרקעי ישראל אינה פעולת תכירה אלא פעולת חכירה למספר שנים מוגדר על פי ההסכם בין החוכר לרשות מקרקעי ישראל. כמו בעסקה של קרקע פרטית, בכל עסקה של חכירת קרקע ממנהל מקרקעי ישראל מוגדרת התמורה הכספית.

לשטר מכר תכלית קניינית או התקשרות מסוג חכירה, והוא המסמך אשר מעיד על בעלות או חכירת  המקרקעין. עם ביצוע עסקה של מכירת זכויות בעלות בנכס מקרקעין, ימולא שטר המכר וייחתם ע"י כל הצדדים לעסקה. שטר המכר יוגש ללשכת רישום המקרקעין יחד עם שאר המסמכים והטפסים הנדרשים. זכיות המקרקעין יועברו לקונה באופן רשמי רק בעת רישום הזכויות בטאבו ואישור חתום של רשם המקרקעין ולא על סמך העברה כספית או כל פעולה אחרת.

העברת הזכויות לידי הרוכש תתבצע בפועל רק במועד בו יירשם שטר המכר בטאבו, זאת רק לאחר ששטר המכר, יחד עם שאר פרטי העסקה והמסמכים הנדרשים, ייבדקו ויאושרו על ידי רשם המקרקעין. לאחר השלמת הרישום, יקבלו הצדדים את שטרי המכר שלהם בחזרה, כאשר הם חתומים על ידי לשכת רישום המקרקעין ומהווים אסמכתא להעברת הזכויות על הנכס לידי הרוכש.

שטר מכר הוא מסמך בעל נוסח קבוע הכולל את הפריטים הבאים :

:

  1.  הפעולה המבוקשת: האם מדובר בעסקת מכר רגילה או בבקשה לרישום בעלות על פי הרפורמה במקרקעי ישראל, והאם העסקה כרוכה בתמורה או לא.
  1. פרטי הצדדים בעסקה: פרטי המוכר – בעל הזכויות הנוכחי בנכס, ופרטי הקונה המעוניין להירשם כבעל הזכויות החדש.
  1.  פרטי נכס המקרקעין: כולל מספר גוש, חלקה, שטח הנכס ותיאורו, כולל גבולות ושעבודים, אם ישנם, על פי הרשום בפנקס המקרקעין.
  1.  חתימותיהם של המוכר והקונה (עשויים להיות גם מספר קונים ומספר מוכרים).
  1.  אימות החתימה על השטר על ידי נציג רשות מקרקעי ישראל.
  1.  אימות החתימה על השטר על ידי עורך דין.
  1.  אימות החתימה על השטר על ידי רשם לשכת המקרקעין.
  1. אישור עורך דין על בדיקת הפרטים המוצהרים בשטר (יכול להתבצע על ידי עורך הדין שאימת את החתימה על השטר).
  1.  אישור מיוחד של עורך דין למקרים בהם אחד הצדדים בעסקה הוא תאגיד.

שטר המכר הינו המסמך החותם את העסקה מכיוון שרישום זכויות הבעלות על נכס מקרקעין מהווה את השלב האחרון של העסקה.  לפי הכנת שטר המכר יסתיימו כל שלבי העברת הכספים והתמורות שנחתמו בהסכם , יוסדרו כל סוגיות המיסוי, יבוצעו תהליכי רישום משכנתא והערות אזהרה על המקרקעין במידה ונדרשים כאלו בתנאי העסקה, ויועברו כל המסמכים המשפטיים כמו ייפויי כו, צווי ירושה וכיוצ"ב כמו כן יבוצעו כל הבדיקות הפיסיות הנדרשות לעניין העסקה וכל פעולה אשר נדרשת להבטחת מימוש הסכם המכר.

.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

ערד: פועל נפל מגובה באתר בנייה

פועל בן 44 נפצע בינוני לאחר שנפל מגובה של 4.5 מטרים באתר בנייה בערד. האיש קיבל טיפול במקום ופונה לסורוקה עם חבלות באגן ובגפיים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬