דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

שכר טרחה עו"ד

שיתוף‭:‬

MAIN
MAIN
MAIN

שירותי עריכת דין הינם אחד הכלים החשובים ביותר לליווי פרויקטים בבנייה ונדל"ן. כמעט כל תחום בענף כפוף לחקיקה כלשהי ועל נותני שירותים רבים בענף חלה גם אחריות מקצועית.

חקיקה, חוקים ותקנות הינם בעיקרם מנוסחים בשפה ייעודית ומקצועית, מונחים ספציפיים ושפה ייחודית לעולם המשפט . תהליך החקיקה מתקיים על פי כללים סדורים ומתודולוגיה המבוססת על עקרונות משפטיים בד"כ בני עשרות שנים.

עורכי דין הוכשרו במסגרת אקדמית  והוסמכו ע"י לשכה סטטוטורית ומעמדם זה מקנה להם את ההיכרות עם החוקים והתקנות, פרשנות החקיקה. ככל שעורך דין התנסה במקרים רבים יותר כך הוא מצוי ביישומים משפטיים וחלות חוקתית גדולה יותר.

עו"ד  הוא באופן מובהק משרת אך ורק את הצרכים של הלקוח שלו גורם פרטי, חברה, גוף ציבורי, גוף מוסדי וכיוצ"ב), כל זאת בכפוף לחוק ולכללי האתיקה שנקבעו ע"י לשכת עוה"ד.

ישנם שני מישורים משפטיים ראשיים : מישור פילי ומישור ארחי. ושניהם רלוונטיים בענף הבנייה והנדל"ן. ישנם עשרות תחומי התמחות משפטית (מקרקעין, דיני משפחה, דיני חוזים, נזיקין, רשלנות ואחריות מקצועית,   ורבים נוספים)  ולכן בד"כ עו"ד מתמקצעים ומתמחים בתחומים ייעודיים ואף מסווגים על ע המיומנויות השונות הכרוכות בעריכת הדין כמו – ליטיגטורים, אשר מיומנים בהופעות וייצוג בדיונים משפטיים, עו"ד המתמחים בבניית תיקים,  מומחים בעריכת הסכמים וחוזים, מגשרים ועו"ד.

שכר טרחת עו"ד מבוסס על שילוב בין  מספר פרמטרים:

ניסיון מקצועי , מוניטין, הישגים, סוג הפעילות המשפטית הנדרשת ומורכבות העסקה ( מכירה רגילה, גירושין, ירושה, משכונים, פירוק חברות וכיוצ"ב) , שעות העבודה הצפויות או שעות העבודה שהתקיימו בפועל. 

ישנם מסלולי התקשרות בין לקוח לעו"ד שבהם שכר הטרחה מבוסס בחלקו או  על הצלחת המהלך המשפטי.

למרות שישנם עקרונות מקובלים לקביעת שכ"ט של עו"ד, בהחלט מדובר בשירות שבו יתרונות פרסונאליים עשויים להשפיע משמעותית על שכר הטרחה. 

שכר טרחה של עורך דין המייצג לקוח  ברכישת דירה או מכירת דירה עומד על כ-0.5% + מע"מ משווי הנכס. כאשר שווי הנכס גבוה משמעותית שכר הנגזרת באחוזים עשויה להיות מופחתת.

שירותי עריכת דין בעסקת רכישת מקרקעין למגורים כמו בית או דירה  כוללים בבסיסם זיכרון הדברים לרכישת הבית (הסכם מחייב משפטית) , סיוע בבדיקת מצב הנכס, בדיקת  הסכם המכר כאשר ברכישה מתבצעת מקבלן, בדיקת השעבודים והחובות הקיימים על הנכס, הגנה באמצעות הצגת נתונים  מפני עסקאות שבהן אין שקיפות. 

לשכת עורכי הדין בישראל, קבעה התעריף המינימאלי עבור שכר טרחה של עורך דין נדל"ן בעסקת רכש אשר עומד על 1% מתוך עד 538,000 ₪ הראשונים של מחיר הנכס ועוד 0.75% משאר המחיר שנקבע לנכס. 

שכר הטרחה המקובל על ידי עורכי דין בעסקאות מקרקעין נדל"ן נע  בין חצי אחוז ועד ל – 2% משווי העסקה. 

בפרויקטים בהתחדשות עירונית יש להבדיל בין עו"ד המלווים את הדיירים לעו"ד המייצגים את היזמים. כמו בכל עסקה ישנם אינטרסים שונים בין הצדדים אלא שבפרויקטים של התחדשות עירונית כרכות סוגיו רבות בתחומים שונים. בנוסף לייצוג הדיירים והתאמת התמורות להיבטים הסטטוטוריים של החוק  להתחדשות עירונית והשינויים שהם עוברים בתדירות גבוהה. קיימות סוגיות חברתיות שונות הנוגעות לדיירים בגילים שונים, במעמד סוציו אקונומי שונה והיבטים פסיכולוגיים שאינם תלויים בהיבטים עסקיים. 

בתחום ההתחדשות העירונית וסוגיות של בתים משותפים ישנן למשל ערכאות משפטיות נוספות כמו המפקחים על רישום הבתים המשותפים, סוגיות הנוגעות לתכנון, מיסוי מימון ועוד. זהו אחד התחומים היחידים שבהם עו"ד המייצג את הדיירים מייצג גורם אשר אינו משלם לו ישירות את שכה"ט. שכה"ט לייצוג הדיירים בפרויקטים להתחדשות עירונית משולם ע"י היזם. 

.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

ערד: פועל נפל מגובה באתר בנייה

פועל בן 44 נפצע בינוני לאחר שנפל מגובה של 4.5 מטרים באתר בנייה בערד. האיש קיבל טיפול במקום ופונה לסורוקה עם חבלות באגן ובגפיים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬