דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

אחרי יותר מ-20 שנים: יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה בת"א דורון ספיר פורש

עו"ד ספיר, שמשמש מאז 1996 סגן ראש עיריית ת"א וחתום בין היתר על המהפך שעבר מתחם החירייה, הודיע על פרישה מהפוליטיקה המקומית לאחר יותר מ-30 שנה, לטובת המגזר הפרטי

שיתוף‭:‬

עו"ד דורון ספיר (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של דורון ספיר)
עו"ד דורון ספיר (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של דורון ספיר)
עו"ד דורון ספיר (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של דורון ספיר)

עו"ד דורון ספיר, סגן וממלא מקום ראש עיריית תל אביב ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, לא מתכוון להתמודד בבחירות המקומיות הקרובות, ולמעשה יסיים את עשייתו הציבורית כנבחר ציבור. בפוסט שפרסם בפייסבוק, כתב ספיר כי "כעת הגיעה העת לצאת לשוק הפרטי".

ספיר הוא עו"ד בהכשרתו. למועצת עיריית תל אביב נבחר כבר בשנת 1989, בהיותו בן 30. ב-1996 מונה לראשונה לסגן ראש העירייה תחת שלטונו של ראש העירייה לשעבר רוני מילוא. ב-1998, עם ניצחונו של רון חולדאי, המשיך בתפקידו, ואף מונה ליו"ר ומנכ"ל בפועל של איגוד ערים דן לתברואה. ב-2002 נבחר ליו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה.

לאורך השנים, פישט את ההליכים לקבלת היתרי בנייה בעיר, והוביל את ההחלטה לאשר את תוכנית המתאר של תל אביב ב-2012. בתפקידו באיגוד הערים, פעל לשיקום הסביבתי של אתר הפסולת חירייה, שהפכה ל"בייבי" שלו, ואף עמד בראש הצוות שקידם וניהל את תכנון פארק אריאל שרון, עד להקמת חברה ממשלתית לניהולו. ב-2003 יזם בפארק המיחזור הקמת מרכז לחינוך סביבתי במבנה ששימש בעבר את מפעל הקומפוסט הראשון בישראל.

"לפני מספר חודשים הודעתי לראש העירייה על רצוני לסיים את תפקידי לאחר כ-27 שנים כסגן וממלא מקום ראש העירייה ויו"ר ועדת התכנון והבנייה העירונית, שנות דור שבהן הובלתי, יחד עם ראש העירייה ורבים אחרים, את תל אביב להיות אחת הערים המובילות בעולם", כתב אתמול בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו. "אני מאמין, שהתושבים, היזמים והעירייה הם שותפים לדרך וחשוב ליצור אמון הדדי תוך שקיפות ציבורית מרבית, לכן פעלתי לקידום  ודאות תכנונית באמצעות תוכנית מתאר ומסמכי מדיניות. הובלתי תהליכים חשובים כמו פיתוח איכות המגורים והבנייה הירוקה, התחדשות עירונית והיוזמה לדיור בר השגה, הובלתי את תוכנית השימור העירונית ואישור העיר הלבנה של תל אביב כאתר מורשת עולמית של אונסק״ו. פעלתי לחיזוק התעסוקה והמלונאות, שמירה על השטחים הפתוחים, עירוב שימושים, מסחר ומבני ציבור ועוד – הכל תוך שמירה וחיזוק מעמדה של העיר כמרכז כלכלי ותרבותי ועיר לכל תושביה. יש לי את הזכות הגדולה להיות חתום על כל היתרי הבנייה ותוכניות בניין עיר שיצאו ב-22 השנים האחרונות".

עוד הוסיף כי "מפעל החיים והשיא של פעילותי הציבורית היה, במקביל ובמסגרת תפקידי כיו"ר איגוד ערים דן, הקמת פארק המיחזור חירייה עם מתקנים מתקדמים לטיפול בפסולת והמרכז לחינוך סביבתי, שהטביעו חותם על איכות החיים של תושבי ת״א וגוש דן לדורות הבאים. המקום הפך למוקד עליה לרגל של אנשי מקצוע מכל העולם ונבחרתי להיות אחד מתוך עשרת הדירקטורים בארגון העולמי של ניהול הפסולת והמיחזור (ISWA)".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬