דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

דרמה חלקית | בג"צ: לבחון מחדש מינוי רפי אלמליח למנכ"ל מינהל התכנון

בג"צ קבע כי הרכב ועדת האיתור היה נעדר כישורים מספיקים לבחור מועמד מתאים לתפקיד, אולם החליט כי אין להדיח את אלמליח, וכי הוא יוכל להיבחר שוב לתפקיד

שיתוף‭:‬

מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח בכנס (צילום: ניב קנטור)
מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח בכנס (צילום: ניב קנטור)
מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח בכנס (צילום: ניב קנטור)

דרמה בענף הבנייה: "נוכח כל האמור לעיל, אציע לחבריי כי נורה על קבלת העתירה כך שתמונה ועדת איתור חדשה, אשר חבריה עומדים בתנאי החלטה 2270; וכי מועמדותו של המשיב 7 תשוב ותידון לפני הוועדה שתקום", כך קבע היום בג"צ בנוגע לעתירה שהגישה עמותת אדם טבע ודין (אט"ד) נגד מינוי של רפי אלמליח לתפקיד מנכ"ל מינהל התכנון. כך, שנה וחצי לאחר המינוי, תתכנס ועדת איתור חדשה שתדון במינוי לתפקיד הבכיר במינהל התכנון.

אלמליח נבחר לתפקיד ביוני 2022, לאחר שגבר על האדריכלית הראשית של משרד הבינוי והשיכון ורד סלומון ממן, ועל סגנית ראש מטה התכנון שירה ברנד, מי שהייתה המועמדת הבולטת לתפקיד.

הסיבה המרכזית לקבלת העתירה שהגישה אט"ד נוגעת דווקא להרכב ועדת האיתור משנת 2022 – שנגעה לשניים מהם, פרופ' רון שפירא ועו"ד דוד שני, לאחר שנמצא כי השניים לא עומדים בדרישת המומחיות לכהן כחברי ועדת האיתור. על פי החלטת הממשלה, ועדת האיתור צריכה לכלול את מנכ"ל משרד האוצר או נציגו (יו"ר), נציב שירות המדינה או נציגו, נציג אקדמיה בעל ידע ומומחיות בתחום התכנון שימנה מנכ"ל משרד האוצר בהתייעצות עם נציב שירות המדינה, נציג ציבור מומחה בתחום התכנון שימנה נציב שירות המדינה בהתייעצות עם מנכ"ל משרד האוצר, ועובד בכיר במשרד ממשלתי בעל מומחיות בתחום
שימנה נציב שירות המדינה בהתייעצות עם מנכ"ל משרד האוצר.

עם מינויו של אלמליח לפני פחות משנתיים, נמסר ממשרד הפנים כי הוא ניהל במשך עשור "כ-80 עובדים בהיקף תקציב שנתי של 300 מיליון שקל, בהיקף פעילות של 800 תוכניות. במסגרת זו הוביל תוכניות בינוי, תשתיות וסביבה רבות בקרקעות המדינה וסייע ביצירת מענה תכנוני לדיור של כ-2.5 מיליון תושבי המדינה. לצד תפקיד זה, כיהן כחבר במועצה הארצית לתכנון ובנייה, בוועדה לתשתיות לאומיות, בוועדות המחוזיות, בוותמ"ל, בוועדות המשנה של המועצה הארצית ובמוסדות תכנון במועצת גנים לאומיים ושמורות טבע ובקרן לשמירה על שטחים פתוחים".

אט"ד עתרה ביולי 2022 לבג"צ נגד העתירה משום שמבין חמשת חבריה, לא היו כאמור שלושה בעלי מומחיות בעולם התכנון – תנאי למינוי מנכ"ל מינהל התכנון. העמותה דרשה להוציא צווים על תנאי ובהם צו שיורה למשיבים לבוא וליתן טעם מדוע לא תבוטל ההחלטה למנות את אלמליח כמנכ"ל מינהל התכנון, משהרכב ועדת האיתור חורג מהוראות החלטה 2270, וכן בשל ניגוד העניינים המוסדי שכנטען כי הוא מצוי בו, וזאת בשל התפקידים שביצע במהלך השנים ברמ"י.

הוועדה החדשה שתמונה תדון בהתאמתו של אלמליח ותוכל גם לדון גם במועמדים נוספים, אך היא אינה חייבת לעשות כן, והיא תוכל לקבוע להשאיר את המינוי של אלמליח על כנו. בנוסף נקבע כי "ככל שהוועדה לא תאשר את התאמתו של אלמליח לתפקיד עד לחלוף שישה חודשים ממועד מתן פסק הדין, יפקע מינויו כמנהל מינהל התכנון".

עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל אדם טבע ודין מסר: "בית המשפט העליון קיבל את העתירה שהגשנו כנגד מינויו של רפי אלמליח לראש מינהל התכנון. מדובר בהישג נוסף של הארגון במאבק למינהל תקין וסביבה ראויה בישראל. נמשיך לעמוד על המשמר כדי שמינויים סביבתיים שהם הרי גורל לתכנון המדינה בראייה סביבתית יעשו בכפוף לחוק".

ממשרד הפנים נמסר: "בהתאם לפסיקת בג"צ, השר יפעל להקמת ועדת איתור חדשה במסגרתה מועמדותו של מנכ"ל מינהל התכנון נוכחי תשוב ותדון לפני ועדה זו".

אלמליח טרם הגיב. עורך דינו ירון קוסטליץ מסר: "אנו מברכים על פסיקת בג"צ שלא הטיל כל דופי במקצועיותו והתאמתו לתפקיד של מנכל מינהל תכנון. בהתאם לכך, בג"צ קבע כי יש להקים ועדת איתור חדשה במסגרתה מועמדותו של מנכל מינהל התכנון נוכחי תשוב ותדון לפני ועדה זו מבלי להתחיל את תהליך האיתור מחדש".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬