דף הבית >

> כתבה

בנייה צמודי קרקע

דימונה במחיר רצפה: רשות מקרקעי ישראל מתחילה להתפשר על מחיר הקרקעות

קרקע לבניית 20 צמודי קרקע נסגרה בעיר במחיר מינימום של 517 אלף שקל בלבד. האם הדבר ישפיע על המחיר הסופי לצרכן? ספק גדול

שיתוף‭:‬

דימונה (צילום: משה מילנר, לע"מ)
דימונה (צילום: משה מילנר, לע"מ)
דימונה (צילום: משה מילנר, לע"מ)

האם רמ"י נכנעת לשוק? לאחר חודשים ארוכים במהלכם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ממשיכה לרשום כישלונות במכרזים בעיר דימונה, בימים האחרונים נסגר מכרז בשכונת יוני נתניהו בדרום דימונה לבניית 20 צמודי קרקע במחיר נמוך במיוחד בסך של כ-322 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח.

מדובר בהתפשרות משמעותית מצד רשות מקרקעי ישראל בהתחשב בכך שעלות שומת רמ"י על הקרקע עמדה על 4.66 מיליון שקל לבנייה של 20 יחידות צמודות קרקע, כאמור. במכרז זכתה חברת ורדים סיוון שהציעה על הקרקע סכום של 517,717 אלף שקל בלבד. שומת המינימום של רמ"י עמדה על 506,206 אלף שקל.

הערכות הן, כי למרות המחירים הנמוכים שנסגרו במכרז, הנכסים לא ימכרו במחירים נמוכים יותר ממחירי השוק. אחת החברות הבונות בדימונה היא חברת א. אבאל שמקימה את פרויקט ARIA. ליאור בלול, אחראי על שיווק ומכירות בחברה מסביר כי דו משפחתי, 160 מ"ר נמכר בין 2.35-2.45 מיליון שקל, תלוי בשטח הגינה. הפרויקט כולל גם 45 אלף שקל זיכוי לכל קונה עבור מטבח, מזגן לכל חדר כולל מיני מרכזי לסלון, עמדת טעינה לרכב, מערכת מצלמות עם התקנה, אינטרקום עם התקנה, שער חשמלי לרכב, רשתות תריסים חשמליים ועוד.

שבועות ספורים קודם לכן נכשל מכרז של רמ"י ביוני נתניהו לבנייה של 1,122 יחידות דיור, מתוכן כ-730 דירות במחיר מטרה לזכאי משרד הבינוי והשיכון. למכרז לא הוגשו הצעות כלל. מבדיקת פרטי המכרז עולה כי מדובר בחמישה מתחמים שהוצעו בעלויות פיתוח גבוהות במיוחד הנעים בין 16.7-25.5 מיליון שקל למגרש, תלוי בשטח, מה שככל הנראה ייקר את עלות הקרקע.

צמוד קרקע בדימונה (הדמיה: באדיבות א. אבאל)

שומת רמ"י לקרקע היתה נמוכה, ונעה בין 4.5 מיליון שקל למגרש לבנייה של 180 דירות עד שומה למחיר של 7.266 מיליון שקל לבנייה בהיקף של 246 דירות. כך שדובר למחיר הקרקע לדירה שהגיע עם עלויות הפיתוח בסך של כ-130 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור.

נציין כי מאז אפריל 2022 רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לא הצליחה במכרזים בדימונה וכל המכרזים שהוציאה מאז ועד היום לבנייה רוויה, לשוק חופשי או בהנחה, נכשלו בזה אחר זה. סך הכל מאז תחילת השנה נכשלו שבעה מכרזים לבנייה בהיקף של 2,812 דירות. בדיקה שנעשתה העלתה כי עלויות הפיתוח לקרקע היו בין הגורמים שייקרו את המכרזים.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬