דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

הברנז'ה | מדור הרכילות העסקית של אתר חדשות מרכז הבנייה הישראלי

ההשקעה של דני רופ, פרסי מפעל חיים ליוסף יינון ודוד דוד בכנס המהנדסים, המינוי של עו"ד אביב טסה, המפגש של אלעד אפרגן עם המילואימניקים, והתערוכה המרגשת של אמפא ושנקר

שיתוף‭:‬

מדור הברנז'ה של אתר חדשות מרכז הבנייה הישראלי
מדור הברנז'ה של אתר חדשות מרכז הבנייה הישראלי
מדור הברנז'ה של אתר חדשות מרכז הבנייה הישראלי
מדור הברנז'ה של אתר חדשות מרכז הבנייה הישראלי
מדור הברנז'ה של אתר חדשות מרכז הבנייה הישראלי
מדור הברנז'ה של אתר חדשות מרכז הבנייה הישראלי

פרויקט לחדש בקריית אתא. חברת שרביב משיקה שלב חדש של שלושה מגדלים בשכונת גבעת אלונים בקריית אתא, שכוללת 1,180 יחידות דיור בבניה רוויה, בנייני בוטיק וצמודי קרקע. פרויקט Tower Plu­s כולל שלושה מגדלים בני 20 קומות כאשר בכל מגדל יש 72 דירות. המגדלים של שרביב בשכונה נקראים בשמותיהם של ילדי הגבעה, כאשר שלישיית המגדלים החדשים ייקראו על שמות השלישייה של משפחת מנשה – דניאל, אליה ואלרואי.

הבניינים כוללים מועדון ילדים/דיירים, טרקלין עסקים עם חללי עבודה, חדר כושר מאובזר ולובי כניסה מעוצב בגובה שתי קומות. תמהיל הדירות מגוון וכולל דירות גן, דירות ארבעה וחמישה חדרים, מיני פנטהאוז ופנטהאוז. מחיר התחלתי לדירת ארבעה חדרים עומד על 1.72 מיליון שקל.

שלב חדש של שלושה מגדלים של שרביב בגבעת אלונים (הדמיה: studio y)

סמנכ"לית השיווק בחברת שרביב, שרה אילין ציינה כי "אנחנו שמחים לחזור ולבנות מגדלים נוספים בשכונה. השכונה מאופיינת בסביבה בעלת אופי כפרי עם צפיפות בנייה נמוכה. המגדלים מאפשרים גם למי שמעדיף סגנון חיים יותר אורבני ויוקרתי, כפי שקיים במגדלים במרכזי הערים הגדולות, למצוא את מקומו בשכונה, ועדיין ליהנות מאופייה הייחודי".

אירוע הריסה. חברת קטה גרופ ערכה השבוע אירוע הריסה חגיגי בהשתתפות תושבים, במסגרתו הרסה החברה שישה בניינים ישנים עם 42 יחידות דיור במתחם סוף רוטשילד בפתח תקווה. החברה תקים במקום שמונה בניינים בני תשע קומות עם 126 דירות. מדובר בשלב המשך לפרויקט שכולל הריסה של בסך הכל 100 דירות שבמקומן יוקמו 300 חדשות.

היקף ההשקעה הכולל בפרויקט עומד על כ-380 מיליון שקל והיקף ההכנסות הצפוי מוערך בכ- 460 מיליון. השלב הראשון של הפרויקט כבר מאוכלס, השלב השני יאוכלס עד סוף השנה, הבניינים בשלב השלישי נהרסו כאמור השבוע, והשלב הרביעי יחל בבנייה עוד השנה. בפרויקט מוצעות למכירה דירות בנות שלושה עד חמישה חדרים ודופלקסים, החל מ-2.1 מיליון שקלים.

הריסת הבניינים בפרויקט סוף רוטשילד של קטה גרופ בפתח תקווה (צילום: גל פיליבה ומולי גולדברג)
הבניין בעת ההריסה (צילום: גל פיליבה ומולי גולדברג)

ראש תחום התחדשות עירונית של קטה גרופ, רון מנשרוב-מרום: "פרויקט סוף רוטשילד שממוקם באזור אטרקטיבי במיוחד, ישדרג את איכות חייהם של תושבים רבים שעד כה גרו בבניינים ישנים ומטים ליפול וללא ממ"דים. החברה רואה בפתח תקווה כהזדמנות הגדולה של גוש דן, בייחוד על רקע הפעלת הרכבת הקלה שכבר היום מייצרת את השינוי המשמעותי ביותר בתולדות העיר. אנחנו מתרגשים להגיע ליום ההריסה ומודים לדיירים ולגורמים המוניציפליים שסייעו לקדם את הפרויקט. נמשיך לבחון הזדמנויות להקמת פרויקטים נוספים שיעניקו בטחון וישפרו את איכות החיים של התושבים".

המהנדסים נפגשים. כ-3,500 בכירי ענף הבנייה והתשתיות וגורמים ממשלתיים מקצועיים, התכנסו אתמול במחתם האקספו בתל אביב, הכנס ה-14 לבנייה ותשתיות של איגוד המהנדסים. הכנס יימשך גם היום. יגאל גוברין, יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות, אמר כי "בניהול נכון של משרדי הממשלה הרלוונטיים אפשר יהיה להועיל לענף בנייה ולמשק בכלל וזו הזעקה שלנו – שיתחילו לעבוד".

מימין: יגאל גוברין – יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות, הילה חדד חמלניק ובשמת פלג סרצנסקי – מנכ"לית האיגוד (צלם: שאולי לנדנר)

במהלך האירוע, הוענק פרס מפעל חיים למהנדס יוסף ינון – מייסד ויו"ר חברת ינון תכנון, ולמהנדס דוד דוד – יועץ קרקע וגיאוטכניקה וחתן פרס קפלן.

והרי התחזית. החזאי דני רופ מצטרף כמשקיע ופרזנטור בפירמת ההשקעות אינווסטו קפיטל בבעלות נועם שפלטר ואוהד ארד. אינווסטו קפיטל הוא בית להשקעות נדל"ן המנהל פרויקטים להשקעות נדל"ן בהיקף של 600 מיליון דולר.

רופ החל את דרכו לפני יותר מ-30 שנה כחזאי בערוץ 1. בהמשך עבר לחדשות 2, ערוץ 10 ו-13, ובשנים האחרונות עבד ב-ynet. לאורך השנים, הנחה תוכניות בוקר, שעשועונים ותוכניות טכנולוגיה וכלכלה. לאחרונה פורסם כי הוא מצטרף לערוץ 14 שישיק ערוץ כלכלי חדש בו רופ יהיה המגיש הראשי.

מימין: אוהד ארד, דני רופ ונועם שפלטר (צילום אינווסטו קפיטל)

במסגרת שיתוף הפעולה עם אינווסטו קפיטל, ישקיע רופ בשני פרויקטים – הראשון הוא אר.אי.איי (Real Estate Auction) שבמסגרתו החברה מגייסת כספים כדי לאתר הזדמנויות השקעה בארה"ב בהנחה משמעותית על מחיר השוק, דרך שימוש ביתרות מזומן, כדי להשיג עסקאות מעולות במכרזי נכסים מסחריים. הפרויקט השני הוא Bloomer במסגרתו בונה אינווסטו מאות בתים פרטיים ברחבי פלורידה. הפרויקט יכלול בנייה של 16 בתים פרטיים ומכירתם ברווח תוך כדי רכישה של קרקעות במחירים אטרקטיביים.

רופ אמר: "אחרי שבחנתי בעצמי מספר השקעות נדל"ן בחו"ל, בחרתי לבדוק גם את הצוות של אינווסטו ומודל ההשקעה שלה, החלטתי להצטרף כפרזנטור ומשקיע בחברת אינווסטו קפיטל".

מאוהד ארד ונועם שפלטר נמסר: "דני הוא אחד הדמויות המשפיעות ביותר בשנים האחרונות בטלוויזיה הישראלית, והרגשנו על בשרנו היטב את ההבנה העמוקה שיש לו בתחום. העובדה שאכן בחר בנו מעידה יותר מהכל על האמינות והמקצוענות שהחברה משדרת, וזאת מחמאה נוספת – לאחר ההכרה וקבלת 'חותם האמינות' של חברת הדירוג הבינלאומית דן אנד ברדסטריט לה זכינו בתחילת השנה".

מינוי חדש. עו"ד אביב טסה, מבעלי חברת "אגם שביט יזמות בנדל"ן" הפועלת בתחום ההתחדשות העירונית, מונה רשמית לסגן יו"ר תחום התחדשות עירונית בלשכת עורכי הדין. עו"ד טסה נחשב לאחד מאנשי המקצוע הוותיקים בתחום ההתחדשות העירונית, ובעל ניסיון של שנים רבות כעו"ד מומחה לתחום הנדל"ן ולתחום ההתחדשות העירונית בפרט. טסה מייצג חברות יזמיות ודיירים רבים, וזכה בתקדימים שונים בבית המשפט שעיצבו את תחום ההתחדשות העירונית במהלך השנים.

עו"ד אביב טסה (צילום: אלכסנדר סורל)

עו"ד טסה משמש כבורר מקרקעין במוסד הישראלי לבוררות עסקית, ובעבר היה יו"ר צוות התחדשות עירונית הראשון בלשכת עורכי הדין, ממקימי בית הספר הראשון להתחדשות עירונית בישראל, ממקימי איגוד חברות תמ"א 38 בהתאחדות התעשיינים והיועץ המשפטי הראשון שלו. הוא ייצג את אגודת תרבות הדיור ב-12 ערים בלעדית, והיה מהקולות הראשונים שדרשו את הקמת הרשות להתחדשות עירונית.

יוצא גולני בהרצאה למילואימניקים. מנכ"ל ובעלים של חברת הנדל"ן ישראל אירופה, אלעד אפרגן, נפגש במרכז המבקרים של אגמון החולה עם מילואימניקים יוצאי גולני מחטיבת אלכסנדרוני, שיצאו להפוגה מהלחימה בגבול הצפון. אפרגן, לוחם ומפקד בגדוד 12 של גולני בעבר קיים בפני לוחמי גדוד 7012 על "בתוך מוחו של יזם נדל"ן" – על הדרך הייחודית שבה הוא מביט על עולם העסקים בכלל ועל עולם הנדל"ן בפרט.

אלעד אפרגן במפגש עם לוחמי אלכסנדרוני (צילום: ישראל אירופה)

הרצאה שילבה בין סיפורו האישי של אפרגן ועל  הדרך שעבר בתחילת הקריירה כלוחם משוחרר, ועד שהפך ליזם נדל"ן, לצד טיפים על יזמות, חשיבה מחוץ לקופסה ושינוי דפוסים מחשבתיים שמובילים לחופש כלכלי מבוסס נדל"ן. בסיום ההרצאה שהתקיימה בפני 60 לוחמי מילואים שרובם התגייסו ב-7 באוקטובר ומאז מקיימים פעילות מבצעית בגבול הצפון,  קיים אפרגן שיחות יעוץ פרטניות ללוחמים שביקשו.

שת"פ בעקבות המלחמה. על רקע "חרבות ברזל", חוסר הוודאות והחששות בציבור, חברת אמפא מניבים מקבוצת אמפא נדל"ן, בשיתוף מכללת שנקר, השיקו את תערוכת "רוח האדם". בתערוכה, המתקיימת בלובי הבניינים במתחם אמפא TLV, לוקחים חלק 15 אמנים ומעצבים בוגרי שנקר מתחומים שונים, המציגים פרשנות לערך "רוח האדם

בין השאר מוצגים בתערוכה העבודות "מלחמות בעפרונות" של יונתן ברסלר המציגה סדרה של שש כרזות המציגות את המציאות הביטחונית הישראלית על ציר הזמן, "חבל הטבור" של איב קורשיא העשויה מיצירות טקסטיל ישנות של אמה המעובדות כחבל טבור המחבר ומפיח חיים והמשכיות, RENATUS של אלכס לויס המציג פסלי קלקר וגבס בטכניקת גריעה כביטוי לטראומות, לפציעות ולחבישות יחד עם מעטפת צבעונית היוצרת תקווה, אורובורוס" של דוד צור המציג משחק וידיאו העוסק במתח בין רעש ושקט ומשמש ככלי להתמודדות במצבי קיצון, "זהות רקומה" של מיכל לוי המציגה שולחן רקמה המייצג את האפשרות לחבר, לאחות קרעים ולייצר מרחב אופטימי ועוד.

היצירות בתערוכת "רוח האדם"

באמפא מניבים אומרים כי התערוכה נועדה לתת לאמנים הישראלים הצעירים במה ראשונית לחשיפת יצירותיהם, במיוחד בתקופה זו. "במקביל" אומר עידו יוסף, מנכ"ל אמפא מניבים, "התערוכה נועדה להנגיש לציבור הרחב, ובכלל זה לעובדי מגדלי המשרדים בת"א, אומנות עכשווית ואקטואלית, ברוח אופטימית, ולחשוף בפניהם, בדגש על סביבת עבודתם,  אמנים צעירים ומבטיחים בתחילת דרכם". 

אוצרות התערוכה, מיכל גוברין ומירב רבינוביץ, בוגרות התוכנית ללימודי אוצרות בעיצוב של שנקר,  מסבירות כי בתקופה קשה של חוסר ודאות וחשש, אומנות יכולה להוות מקור לתקווה ולעזור לנו לזהות את מה שמרכזי בחיים ושלא ניתן לתאר במילים. לדבריהן, וכפי שהוכח במחקרים שונים, חשיפה לאומנות ולאסתטיקה  מעלה את רמות הדופמין (הורמון האושר) במוח וההתבוננות באומנות, כפי שטוען טים שו, מייסד שותף לעמותת האומנות ובריאות הנפש בבריטניה, נחשבת כיום כדרך לשפר את בריאות הנפש ולהפיג לחצים.

התערוכה תוצג במתחם אמפא TLV ביגאל אלון 98-96 בתל אביב, בלובי של בניין אלקטרה ובלובי של בניין A  של אמפא TLV. התערוכה פתוחה עד 6 במרץ בשעות 7:00-19:00 והכניסה חופשית. בכל שני בשעה 12:00 יערך במקום שיח גלריה בהשתתפות האמנים המציגים. יצירות האומנות מוצעות למכירה. כל ההכנסות מועברות ישירות לאומנים והאומניות.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬