דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

הברנז'ה | מדור הרכילות העסקית של אתר חדשות מרכז הבנייה הישראלי

פרס מצוינות בינ"ל לפרויקט ישראלי, הסכם רכישת חשמל מעניין, מימון באילת, מינוי במרכז הבנייה הישראלי – ועוד סיפורים

שיתוף‭:‬

מגדל ONE TOWER (צילום: באדיבות אתר רוגובין)
מגדל ONE TOWER (צילום: באדיבות אתר רוגובין)
מגדל ONE TOWER (צילום: באדיבות אתר רוגובין)
מגדל ONE TOWER (צילום: באדיבות אתר רוגובין)
מגדל ONE TOWER (צילום: באדיבות אתר רוגובין)
מגדל ONE TOWER (צילום: באדיבות אתר רוגובין)

כבוד ישראלי. מגדל ONE TOWER של החברות רוגובין וקבוצת אקרו, זכה בפרס המצוינות (award of excellence) מטעם הארגון הבינלאומי לבניה גבוהה ואורבנית (CTBUH). המגדל זכה בקטגורית האזור של המזרח התיכון ואפריקה.

מגדל המשרדים, שתוכנן על ידי משה צור אדריכלים, נבנה על השטח המיתולוגי של מפעל דפי זהב במתחם הבורסה ברמת גן. הוא מתנשא לגובה 160 מטרים על פני 35 קומות, ומכיל כ-50 אלף מ”ר של משרדים מעל חמישה מרתפי חניה, כאשר כל קומה נפרשת על פני כ-1,500 מ”ר. המגדל מתאפיין בעיצוב חדשני הכולל שלושה נפחים הנשענים אחד על השני בשיווי משקל עדין, ומקנים לו הופעה אייקונית דינמית ומיוחדת. המגדל משמש ברובו למשרדים של חברות גדולות בהן מובילאי, חברת התוכנה f5, חברת הספורטק WSC, חברת חללי העבודה ROOMS ועוד.

מגדל one tower (צילום: עומרי אמסלם)

אנרגיה מתחדשת. גב-ים חתמה עם EDF ישראל, חברת בת של התאגיד הצרפתי EDF Renouvelables, על הסכם לרכישת חשמל מאנרגיה מתחדשת ו"תעודות ירוקות" לשימוש קבוע בכל נכסיה. מהלך זה בא כחלק מעקרונות ה-ESG אותם גב-ים דואגת ליישם.

נכון להיום, לגב-ים כ-40 מערכות פוטו-וולטאיות המייצרות חשמל ירוק על גגות הנכסים שבבעלותה. 10 מערכות נוספות נמצאות בתהליך הקמה, ובאתריה של החברה קיים פוטנציאל נוסף של עוד כ-60 מערכות שיביאו להספק מצטבר של כ-16 מגה וואט. המערכות פרוסות בין היתר בפארק מת"מ חיפה, פארק גב-ים נגב בבאר שבע, מפרץ חיפה, מודיעין, קיסריה, טירת הכרמל, יבנה ובאר יעקב. כל נכסיה של גב-ים יעבור לשימוש באנרגיה מתחדשת עד סוף 2025.

אבי יעקובוביץ (צילום: אלדד רפאלי)

מנכ"ל גב-ים, אבי יעקובוביץ: "גב-ים מצטרפת לבשורת האנרגיה המתחדשת ובוחרת לצרוך חשמל ירוק בלבד. לצד המשך פעילות הייזום הענפה של החברה, גב-ים נוקטת בצעדים לקידום ערכי הקיימות והסביבה. לאחר תהליך מכרז שערכה החברה, התקשרה החברה עם EDF ישראל לתקופה של שבע שנים. האנרגיה המתחדשת תספק חשמל לכלל נכסי החברה ברחבי הארץ, הכוללים כיום כ-1.2 מיליון מ"ר, כמו גם לנכסים אותם יוזמת החברה כיום, בהיקף של כ-600 אלף מ"ר נוספים (חלק החברה 430 אלף מ"ר). מהלך זה יביא לצמצום פליטות פחמן על ידי מעבר לצריכת אנרגיה ממקורות מתחדשים".

מנכ"ל Renewables Israel EDF, אילון וניש: "חברת EDF Renewables ישראל היא היצרן הגדול בישראל של חשמל ירוק וברשותה היכולת לספק את ההצעה האטרקטיבית ביותר לחברות שבכוונתן לשפר את טביעת הרגל הפחמנית שלהן לצד הקטנת עלויות התפעול האנרגטיות".

מתחילים בשיווק. חברת שיווק הנדל"ן דרא החלה לשווק את פרויקט עין גדי בשכונת שינקין שבגבעתיים. מדובר על בניין בוטיק בן שבע קומות עם 28 יחידות דיור. התמהיל כולל שתיים עד חמישה חדרים, דירות פנטהאוז ודירות גן. על תכנון הפרויקט מופקד משרד אליאב אדריכלים.

פרויקט עין גדי בגבעתיים (הדמיה: olin)

מנכ"ל ובעלים דרא שיווק נדל"ן, דרור אוהב ציון מסר: "בגבעתיים יש התרחשות נדל"נית גדולה, העיר הולכת ומתחדשת, זהו פרויקט רביעי של התחדשות שהחברה משווקת בגבעתיים ומפרויקט לפרויקט אנחנו רואים מחירים עולים ורוכשים מקבוצת אוכלוסייה חזקה ואיכותית, שמחפשת מגורים במקום שקט עם קרבה לתל אביב ולאזורי התעסוקה ברמת גן ובעיר בני ברק".

מימון באילת. רובי קפיטל חתמה עם חברת אדני ארץ שיפולי ההר מקבוצת אדני ארץ, על הסכם למימון וליווי פרויקט מגורים עם 88 יחידות דיור בשכונת שיפולי ההר באילת, בהיקף של 220 מיליון שקלים. הפרויקט כולל ארבעה בניינים בני תשע קומות כל אחד. הסכם המימון כולל כ-20 מיליון שקל לרכישת הקרקע, ועוד כ-200 מיליון למימון הבנייה.

שכונת שיפולי ההר תיבנה במסגרת הסכם הגג של אילת ותכלול 2,680 יחידות דיור על שטח של 1,440 דונם. שכונת המגורים תוכננה באפיונים וברמות צפיפות שונות, ביניהן יחידות דיור צמודות קרקע, בניה רוויה, עירוב שימושים עם תעסוקה ומסחר, ועוד. רמ"י אישרה תקציב של כ-530 מיליון שקל לתכנון ופיתוח השכונה החדשה בביצוע החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) ובליווי מינהל ההנדסה בעירייה.

יעקב ניצן (צילום: ראובן קופצ'ינסקי)

מנכ"ל ושותף בחברת רובי קפיטל, יעקב ניצן: "אנחנו רואים בעסקת המימון באילת עסקה מעניינת לאור המחיר האטרקטיבי לקרקע בה זכו היזמים, מחיר שעשוי להגדיל את רווחיות הפרויקט לצד האטרקטיביות של השכונה החדשה ושל אילת. בחודשים האחרונים אנחנו רואים שאחרי תקופה שבה יזמים רבים העדיפו לא להתמודד במכרזים, הם חוזרים לשוק וחלקם מצליחים לרכוש קרקעות במחירים אטרקטיביים וככל שמדובר בשכונות גדולות וחדשות מדובר בעסקאות כדאיות בעיקר לנוכח הגידול הניכר בביקושים ובעסקאות לרכישת דירות חדשות שלו אנו עדים מתחילת השנה הנוכחית, עם דגש על איזור הדרום".

אהרון שרו, מבעלי קבוצת אדני ארץ: "זוהי זכיה שניה של הקבוצה בפרויקט אילת בעת האחרונה. אנו רואים בהשקעה ופיתוח באילת המהווה סמל ואבן שואבת לתיירות הפנים והחוץ של מדינת ישראל, חשיבות עסקית וערכית. שמחים להיות שותפים דווקא בתקופה זו בהמשך בנייתה של המדינה שיש בה תשובה ניצחת לכל מי שיש לו ספק בהמשך יכולתנו לפתח את הארץ".

התחדשות. שלוש מסעדות חדשות נפתחו בבית פדלון & שפונדר באזור התעשיה פולג בנתניה. המסעדות – מסעדה תאילנדית "צ'ה טו צ'אק", בר טאפאס GRACE ומסעדת שףSENSE  – מצטרפים לעסקים שכבר פעילים במתחם, בהם גלריה לאומנות, מסעדת פוקי בול האסייתית, חנות נוחות ועוד.

בית פדלון שפונדר במתחם פולג בנתניה (צילום: קבוצת שפונדר פדלון)

בית פדלון & שפונדר משתרע על כ-20 אלף מ"ר בנוי בלב אזור התעסוקה, וכולל חמש קומות משרדים מעל קומת מסחר, וכן שלושה מפלסי חניה תת קרקעיים בשטח של 10,000 מ"ר. במקום משרדים קטנים ובינונייםשל רופאים, רואי חשבון, שמאים, עורכי דין, יועצי משכנתאות, אדריכלים, חברות ייבוא ועוד. לאחרונה החליפה שפונדר פדלון את חברת נכנסי אריאל בחברה ניהול חדשה במתחם – "בראון נכסים" בניהולו של חן דלאל, שאומר כי"מלבד חידוש משמעותי של עסקים והליכה על קו קולינרי ייחודי ומפתיע, אנו שואפים לייצר במתחם אירועים ופסטיבלים שונים בגוון של יין ואוכל, וכן שווקים מעניינים ופתוחים בימי שישי".

לדברי ארז שפונדר, בעלים ומנכ"ל משותף בקבוצת שפונדר פדלון: "נתניה בכלל ואזור התעסוקה פולג בפרט, התחדשו מאוד בתחום התעסוקה ומציעים יותר פרויקטים בשימושים מעורבים, שטחי משרדים מודרניים ואטרקטיביים המושכים אליהם חברות מגוונות יותר ובעלות כוח אדם רב. בחרנו לפעול לחידוש משמעותי של המתחם והוספה של בתי עסק ומסעדות שף שישדרגו אותו ויתאימו לעובדים המגיעים למתחם כמו גם למבקרים והמבלים וזאת במהלך כל שעות היממה".

מינוי חדש. עדי תמם הצטרפה למרכז הבנייה הישראלי ותוביל את פעילות פורום הנהגת ההתחדשות העירונית של המרכז. כבר בשבוע שעבר ארגנה מפגש עם כ-60 משתתפים, בו גם דיבר עמם מהנדס עיריית תל אביב אודי כרמלי.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬