דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

הברנז'ה | מדור הרכילות העסקית של אתר חדשות מרכז הבנייה הישראלי

אבן פינה לפרויקט אנשי קבע ותושבי רמת אליהו, יו"ר חדש לקבלני ת"א, הרשות להתחדשות עירונית באקדמיה, אירוע הוקרה למילואימניקים – ועוד סיפורים

שיתוף‭:‬

הנחת אבן פינה בראשון לציון
הנחת אבן פינה בראשון לציון
הנחת אבן פינה בראשון לציון
הנחת אבן פינה בראשון לציון
הנחת אבן פינה בראשון לציון
הנחת אבן פינה בראשון לציון

אבן פינה. עוד שלב בפרויקט ההתחדשות העירונית ברמת אליהו. עיריית ראשון לציון ומינהלת המגורים של צה"ל, הניחו השבוע אבן פינה בפרויקט "נאות הגפן" המיועד לאנשי קבע ולתושבי השכונה, שיעברו מדירות שיכון ישנות לבניינים חדשים. את הפרויקט חשף אתר חדשות מרכז הבנייה הישראלי לפני כמעט שנה.

מדובר על מיזם שהוא שיתוף פעולה בין העירייה לבין רמ"י (רשות מקרקעי ישראל), הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ומנהלת המגורים של צה"ל. הפרויקט שנמצא בפינת הרחובות בן צבי-זינר-יאנוש קורצ'אק, יכלול שני בניינים בני תשע קומות עם 72 יחידות דיור, כאשר 50 מהן יוקצו לטובת משרתי הקבע, והיתרה למפוני השכונה. כחלק מההצטרפות למיזם "נאות הגפן", יתחייבו משרתי הקבע להארכת שירות ולאי מכירת יחידת הדיור במשך חמש שנים ממועד קבלתה.

הנחת אבן הפינה לפרויקט בשכונת רמת אליהו עבור אנשי קבע (צילום: דוברות עיריית ראשון לציון)

ראש העירייה רז קינסטליך אמר כי "ראשון לציון בעיצומה של מהפכה. בשנים הקרובות צפויה שכונת רמת אליהו לעבור מתיחת פנים משמעותית במטרה ליצור מרחב ציבורי איכותי ובטיחותי עבור התושבים – ואני מאושר ונרגש לראות בשטח איך השכונה מתקדמת ומשנה את פניה. משפחת ראשון לציון שמחה לקלוט לחיקה אוכלוסיות חדשות שיחזקו את השכונה המתחדשת ואת העיר".

יו"ר חדש לקבלני תל אביב. עמית גוטליב נבחר פה אחד לתפקיד יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז, זאת לצד תפקידו כסגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ. הבחירות להנהלה נערכו במסגרת האסיפה הכללית השנתית של הארגון שהתקיימה במועדון בנק הפועלים בתל אביב.

גוטליב (41), נשוי + 4, הוא יזם וקבלן מבעלי חברת גוטליב אחריות בבניה, וסמנכ"ל כספים ופיתוח כספי בחברת קרינסקי גוטליב. הוא יחליף את אבי זיתוני ששימש בשנה האחרונה כמ"מ יו"ר הארגון, לאחר פרישתו של יהודה כתב מתפקידו במרץ 2023.

עמית גוטליב, היו"ר הנבחר של ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז (צילום: ענבל מרמי)

בנוסף, הצטרפו שני חברי הנהלה חדשים לארגון: אילי בר, מנכ"ל משותף ושותף בחברת אקו סיטי בע"מ, ויעקב אופק, בעלים של חברת אופק אחזקות שבבעלותו חברת ביצוע, חברה יזמית ותאגיד כוח אדם זר לבנייה.

גוטליב אמר: "התקופה הנוכחית מציבה בפנינו הזדמנויות חדשות, לצד אתגרים לא קלים. מחד רואים כיצד השוק מתחיל להתעורר, יותר מכירת דירות, ועדות התכנון מעלות הילוך לאחר הבחירות המוניציפליות ומתחילים לראות הגעה של כוח אדם חדש לאתרי הבנייה, אומנם בקצב לא מספק ובנושא זה יש עוד הרבה עבודה, אך באופן כללי שוק הדיור מציג סימנים חיובים של התאוששות. מאידך, יש לנו עוד הרבה מה לעשות מול הבירוקרטיה, הרגולטורים והממשלה שלא סופרת את הקבלנים. זה בדיוק הזמן והמקום של הארגון להוביל יוזמות, לפעול לטובת האינטרסים של חבריו, מול כל מי שצריך, על מנת לדאוג שהצרכים שלנו החברות הקבלניות והיזמיות לא ירד מסדר היום ויקבל מענה באופן שענף הנדל"ן יאפשר לכל הגורמים בו להתקיים בכבוד ובהצלחה".

מוקירים מילואימניקים. הנהלת חברת פרשקובסקי ערכה אירוע הוקרה לעובדי החברה ולבנות ובני זוגם, שמשרתים ושירתו במילואים במהלך מלחמת "חרבות ברזל". במסגרת האירוע, העובדים נהנו מארוחת ערב במסעדת השף Spehra וממופע של אמן החושים והמנטליסט איתי סונטג.

ארנון פרשקובסקי, אוראל יפרח, עדנה פרשקובסקי, מורם מרוז בן לוריא ותמיר בלייכמן (צילום: באדיבות פרשקובסקי)

באירוע השתתפה כל הנהלת חברת פרשקובסקי השקעות ובניין בראשות ארנון פרשקובסקי, נשיא החברה, ורעייתו עדנה, המעצבת הראשית של החברה; יו"ר החברה יוסי פרשקובסקי; מנכ"ל פרשקובסקי השקעות שרון פרשקובסקי; מנכ"ל פרשקובסקי מניבים חיים קראדי; ועוד.

בתוך כך, פרשקובסקי קיימה אתמול טקס הענקת כומתה "יחידת פרשקובסקי" לתלמידי בית הספר גוונים, במסגרת תוכנית גדולים במדים של עמותת יד לילד המיוחד.

מתכנסים. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אירחה השבוע כנס ייחודי לחיבור בין השיח והמחקר המתקיים בעולם האקדמי בנושא ההתחדשות העירונית, עם מובילי המדיניות ומבצעיה בשטח מטעם המדינה. במטרה לקדם את העשייה מונחת המחקר בתחום, באופן שיאפשר פעילות בת קיימא בשוק ההתחדשות העירונית.

בכנס השתתפו מרצים ממגוון מוסדות אקדמיים, ובהם אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה, הטכניון, אוניברסיטת בן גוריון ועוד, ועלו מגוון היבטים של העיסוק בתחום, החל מתפיסותיהם של בעלי המקצוע הפועלים בשוק ומניעים אותו וכלה בהשפעה על סביבת המגורים לאחר סיום פרויקט ההתחדשות.

האקדמיה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית נפגשות (צילום: נריה עמר)
שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף בכנס הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית (צילום: נריה עמר)

שר הבינוי והשיכון, הרב יצחק גולדקנופף, פתח את הכנס ואמר "הנתונים בישראל חיוביים אבל זה לא מספיק, הערים שצריכות להתחדש נמצאות בפריפריה ולשם נביא את זה. קורת גג זה צורך בסיסי לכל אדם".

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר, אמר כי "העיסוק שלנו בהתחדשות זו שליחות, ובמיוחד בימים אלו בהם אנו רוצים להפיץ טוב מול הרוע, ולבסס בנייה ותקומה מול מי שרצו להחריב ולהרוס".

ביקושים. קבוצת G City שעוסקת ברכישה, השבחה, פיתוח וניהול של נדל"ן מניב לשימושים מעורבים, לרבות מסחר, משרדים ומגורים, דיווחה כי קיבלה התחייבות מוקדמת בהיקף של כ-494 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים, במסגרת הנפקת סדרת אג"ח חדשה (סדרה יט').

בהמשך לתשקיף המדף שפרסמה החברה, נערך ביום שני מכרז למשקיעים מסווגים, שבמסגרתו קיבלה החברה ביקושים לרכישת כ-1.009 מיליון יחידות בהיקף כספי של כמיליארד שקל, מתוכם קיבלה התחייבויות מוקדמות לרכישת כ-494 אלף יחידות בהיקף כספי של כ-494 מיליון שקל כאמור. שיעור הריבית לסדרה שנקבע במכרז לא יעלה על 4.15%, והוא יהווה את שיעור הריבית המרבי שתשאנה אגרות החוב במסגרת ההנפקה לציבור, ככל שתהיה.

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G CITY (צילום: באדיבות ג'י סיטי)

סדרת אג"ח יט' מדורגת בדירוג A- על ידי P&S מעלות ו-A3 על ידי מידרוג. המח"מ שלה הוא כ-6.2 שנים והיא צמודה למדד המחירים לצרכן. אגרות החוב מגובות בשעבוד שני על מתחם G City ראשון לציון ביחס חוב כולל לבטוחה נטו (LTV) שלא יעלה על 85%. המתחם מורכב מארבעה מבנים שבנייתם הושלמה וכן מגדל משרדים המצוי בשלבי הקמה. שווי הנכס נכון ל-31 בדצמבר 2023, עמד על כ-1.85 מיליארד שקל, הוא בתפוסה של כ-98% וה-NOI המתואם השנתי הוא כ-94 מיליון שקל.

מניית ג'י סיטי נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-2.185 מיליארד שקל. נכון לסוף 2023, קבוצת G City מחזיקה ומנהלת 93 נכסים בארץ ובעולם המשתרעים על שטח בנוי להשכרה של כ-1.9 מיליון מ"ר בשווי של כ-36 מיליארד שקל. מייסד ומנכ"ל G City הוא חיים כצמן.

לקראת אצטדיון חדש בחדרה. מתחם אימונים חדש הושק בחדרה, והוא אבן ראשונה בדרך להקמת מתחם ספורט שיכלול גם אצטדיון חדיש. המתחם בו הושקעו כ-62 מיליון שקל, כולל שני מגרשי כדורגל עם יציע – מגרש אחד עם דשא טבעי והשני דשא סינטטי, במידות התואמות את מגרשי ליגת העל. לצד המגרשים הוקם מבנה בשטח של כ-1000 מ"ר הכולל חדרי הלבשה, חדרי שופטים, חדרי מאמנים, חדר כושר, חדרי טיפולים, חדרי ציוד ומשרדים שישרתו את השחקנים במהלך היום יום. כמו גם מזנון שישרת את ההורים והאורחים שיגיעו לצפות באימונים ובמשחקים שייערכו במתחם.

מתחם אימונים בחדרה (צילומים: דוברות עיריית חדרה)

התוכנית הכללית שקודמה ואושרה על ידי עיריית חדרה והוועדה המחוזית חיפה, כוללת בנוסף למתחם האימונים, אצטדיון עם 12 אלף מושבים מקורים, מבנה מסחרי ומגרש חנייה שיקורה בפנלים סולאריים. המתחם כולו, קומפלקס האימונים הנוכחי והאצטדיון העתידי, תוכננו על ידי משרד גולדשמידט,ארדיטי, בן נעים אדריכלים, שכעת הוא חלק מקבוצת "אורבך הלוי אדריכלים".

אדריכל מיקו ארדיטי, שותף במשרד גולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים, אומר כי "אנו שמחים לקחת חלק בפיתוח מתחם הספורט החשוב לעיר, שייצור מוקד חדש שיתרום לקידום החינוך הספורטיבי וחווית המשתמש .  זו זכות עבורנו   להמשיך לתרום ולקדם את ענף הספורט בישראל".

למען לקויי ראייה. עיריית ירושלים ממשיכה לקדם את הנגשת המרחב הציבורי עבור אנשים עם מוגבלות. במסגרת זו, מבוצעת בימים אלו התקנה של מערכת ייחודית המסייעת ללקויי ראיה להתמצא באופן מיטבי בדרכי ההגעה לעירייה, ברחבי כיכר ספרא ובמשרדי העירייה.

לצורך ביצוע ההנגשה, בחרה העירייה בהדרכה קולית פרטנית פרי פיתוח של חברת הסטארט-אפ הישראלית "רייטהיר". המערכת החדשנית שעוזרת להנגיש את מבני העירייה והכיכר, כוללת כ-150 חיישנים בתקשורת בלוטוס, שיפוזרו בנקודות עניין ברחבי המבנים, הכיכר והדרכים המובילות אליה, תחנת רכבת ברחוב יפו ותחנת האוטובוס ברחוב שבטי ישראל, כולל מעברי החציה.

האפליקציה ללקויי ראיה

באמצעות אפליקציה ייעודית בטלפון האישי של המשתמש וחינמית עבורו, יתאפשר לאדם עם מוגבלות להתמצא במרחב הציבורי באזור המדובר. בהגיעו לנקודת עניין, או צומת דרכים, באפשרות המשתמש לקבל מידע על הנקודה אליה הגיע וכן מידע על מה שקיים בנקודות נוספות הנמצאות בקרבת מקום. בנקודת העניין הספציפית אליו הגיע, באפשרותו להיכנס למידע הנחוץ, כגון מיקום מעלית, שירותים נגישים, תחנת רכבת או אוטובוס, ועוד.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זהו צעד משמעותי נוסף למען אנשים עם מוגבלות בכיכר ספרא. עיריית ירושלים משקיעה משאבים רבים להנגשת המרחב הציבורי ופועלת להנגשת כיכר ספרא ומשרדי העירייה לאנשים עם מוגבלות, דבר שיאפשר התמצאות בדרך קלה וטובה".

משדרגים. הסתיימו העבודות לשדרוג כיכר התחנה המרכזית בירושלים במסגרת פרויקט רובע הכניסה לירושלים.

השדרוג בירושלים (צילום: באדיבות חברת עדן)

כיכר התחנה המרכזית הממוקמת בין התחנה המרכזית לתחנת הרכבת "יצחק נבון", עברה בחודשים האחרונים שדרוג מקיף. עבודות השדרוג שבוצעו על ידי עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, באמצעות חברת עדן וחברת מוריה, כללו הרחבת שטח הכיכר, שתילת צמחייה, התקנת פינות ישיבה מזמינות ומוצלות וריהוט רחוב חדש, שיאפשר שהייה נעימה במרחב. כמו כן הותקן פסנתר רחוב ושודרגה מערכת התאורה.

פרויקט רובע הכניסה לירושלים מוקם בימים אלו סמוך למתחם בנייני האומה, וכולל בינוי בהיקף של 1.2 מיליון מ"ר, עם שטחים נרחבים לתעסוקה, מלונאות, מבני ציבור ותרבות, מגורים, מסחר ודיור מוגן. המיזם מוקם לצד המרכז התחבורתי הגדול והמשולב בישראל, הכולל תחנת רכבת מהירה, שלושה קווי רכבת קלה, תחנת אוטובוסים מרכזית ושלושה ק"מ של שבילי אופניים.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רשת SCOOP פותחת סניף בנהריה

למרות המצב הביטחוני בצפון, SCOOP פותחת סניף דגל בשטח 170 מ"ר בקניון ארנה שבנהריה בהשקעה של כמיליון ששקל. זהו סניף שני של הרשת בנהריה.

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬