דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

הופקדה תוכנית להוספת 222 יח"ד במושב לימן – שעדיין מפונה מתושביו

הוועדה המחוזית צפון אישרה להפקיד 2 תוכניות גדולות בצפון. הראשון בלימן והשנייה להוספת 198 יח"ד בנהריה, כאשר ברקע המלחמה עדיין נמשכת

שיתוף‭:‬

3 ק"מ מהגבול עם לבנון. הכניסה למושב לימן (צילום: PMATAS, ויקיפדיה)
3 ק"מ מהגבול עם לבנון. הכניסה למושב לימן (צילום: PMATAS, ויקיפדיה)
3 ק"מ מהגבול עם לבנון. הכניסה למושב לימן (צילום: PMATAS, ויקיפדיה)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז צפון אישרה להפקיד שתי תוכניות בנהריה ומושב לימן, הכוללות תוספת של מאות יחידות דיור. הפרט המעניין הוא התוכנית במושב לימן שמאז תחילת המלחמה מפונה מיושביו, וספג גם פגיעות במספר בתים.

הוועדה החליטה להרחיב את המושב שנמצא בגליל מערבי בתחום המועצה האזורית מטה אשר, צפונית לנהריה ובמרחק של כשלושה ק"מ מהגבול עם לבנון. התוכנית שהוגשה על ידי האגודה החקלאית שיתופית של מושב לימן ותוכננה על ידי האדריכל רודי ברגר, כוללת תוספת של 222 יחידות דיור במושב. מדובר על 124 יחידות דיור בנחלות, 69 יחידות דיור רגילות במגרשי הרחבה, ו-29 יחידות דיור בגדלים של בין 40 ל-80 מ"ר בבנייה מרוכזת במרכז המושב, כמענה למגוון אוכלוסייה במושב. התוכנית גם כוללת הוספת 1,408 מ"ר לתעסוקה וכ-200 מ"ר למסחר.

התוכנית להוספת יחידות הדיור על שטחי ב' החקלאים, תוך התחשבות מרבית בשטחים חקלאים ובערכי טבע, מתווספת ל-454 יחידות דיור מאושרות ב-124 נחלות ובמגרשי הרחבה, כולל  יחידות דיור קטנות המאפשרות קיום רב דוריות בנחלה.

מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית צפון, ערן ניצן אומר כי "דווקא בימים קשים אלו על רקע פינוי של מושב לימן בשל המצב הבטחוני, הייתה זו זכות לקדם דיון להפקדה של תוכנית הפיתוח של המושב הכוללת את הרחבתו והסדרתו לקראת עתיד של התפתחות וצמיחה".

לדברי מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי פרץ, "התוכנית היא דוגמה לתוכניות רבות במרחב הכפרי אותן מקדמת הוועדה המחוזית צפון בשיתוף פעולה עם המועצות האזוריות, תוך התמודדות עם סוגיות רבות הקשורות בהרחבת הישובים הכפריים המוקפים בשטחים חקלאיים ובשטחים רגישים והפעלת שיקול דעת בין חשיבות חיזוק וצמיחת הישובים הכפריים, ובמיוחד במיקומו של הישוב בקרבה לגבול, אל מול השמירה על השטחים הפתוחים והחקלאות, וכן קידום תכנון המשלב את ההרחבות החדשות עם הישוב הקיים".

ואילו בצפון-מערב נהריה אושרה להפקדה תוכנית לתוספת יחידות דיור בשכונת אריאל שרון. התוכנית שיזמו חברת קרדן ועיריית נהריה, כוללת 198 יחידות דיור בחמישה בנייני מגורים – שלושה בני 10 קומות שישלבו קומות משרדים לאורך רחוב ששת הימים, בניין של 13 קומות ומגדל בן 21 קומות. מדובר בתוספת למתחם בו מאושרות כיום 64 יחידות דיור. התוכנית גם כוללת בניית 4,300 מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר.

שכונת אריאל שרון בנהריה (הדמיה)

התוכנית ממוקמת בשטח פנוי בבעלות משותפת של המדינה והרשות המקומית, המצוי בסמוך לתוכניות בעלות היקפי בינוי משמעותיים, לרבות משולש בן עמי ומתחם סער שאושרו לאחרונה בוועדה מחוזית.

התוכנית שנערכה על ידי משרד גורדון אדריכלים, תואמת את אופי הבינוי הקיים והמתוכנן באזור, ובפרט את העלייה הנקודתית לגובה, והיא קודמה בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית לניצול מיטבי של משאבי הקרקע, הכפלת אוכלוסיית העיר ליעד של כ-140 אלף תושבים, והפיכתה למרכז עירוני עבור כל תושבי הצפון.

ניצן אומר כי "הוועדה המחוזית פועלת ביחד עם עיריית נהריה להעצים ולהגדיל את היצע הדיור בעיר תוך יצירת מתחמי מגורים מעורבי שימושים ומענה מלא לכלל צורכי הציבור. הפקדתה של תוכנית המייצרת מאות יחידות דיור בנהריה בעת הזו, נובעת בין היתר מהחשיבות הרבה שמעניקה הוועדה המחוזית לקידומה של נהריה והנחת התשתית הנדרשת לצמיחתה ושגשוגה". ואילו עדי פרץ אומרת כי "מדובר בתוכנית חשובה לעיר שמאפשרת לייעל את השימוש בקרקע ולהציע תכנון עירוני ואיכותי, הכולל קישוריות אל השטחים הפתוחים ומבני הציבור הסמוכים, בהתאמה לתוכנית הכוללנית ולמסמך האסטרטגי שאומץ על ידי הועדה המחוזית לעיר נהריה".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬