דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

היתר בנייה

שיתוף‭:‬

MAIN
MAIN
MAIN

היתר בנייה – מדובר על אישור שמעניקה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה על מנת להקים בניין, ואף לבצע שינויים בשימוש בקרקע או הריסה. בהיתר מתוארת הבקשה שאושרה והיא כוללת גם תשריט שכינויה "גרמושקה", כאשר שני המסמכים הללו צריכים להיות חתומים על ידי הוועדה ובציון מספר ההיתר שקיבלה. 

כל הקמת בניין חדש או הריסת בניין, שינויים בבניין קיים, תוספות בנייה והוספת פרגולה, שינויים שעשויים לפגוע בקונסטרוקציה של הבניין, שינוי בשימוש המותר במבנה – למשל ממשרדים למגורים, חפירות, הוספת תשתיות ושינויים בכבישי גישה, הצבת מבנים ניידים, ואף הצבת תמרורים ועמודי חשמל. 

כדי להגיש היתר בנייה, ראשית צריך להוכיח בעלות על הקרקע, ובניין משותף או קרקע משותפת – צריך חתימות של לפחות 75% מהבעלים או 66% מבעלי הרכוש המשותף. ישנה אפשרות באמצעות תקנה 2א' לחוק התכנון והבנייה להגיש תוכניות גם ללא הרוב הדרוש, ואז מקבלים הבעלים שאינם חתומים מכתב רשום עם אפשרות להתנגד לתוכנית המבוקשת. 

במידה ומדובר בתוכנית בניין חדשה או תוספת לבניין קיים, צריכה להיות מוגשת תוכנית בחתימת מהנדס ואדריכל. במצב של בניין חדש, יש צורך במפה טופוגרפית עדכנית שנערכה על ידי מודד מוסמך בחצי השנה שלפני הגשת התוכנית. בבקשה להקלה החורגת מהתב"ע, חובה לידע במכתב רשום את כל הדיירים במגרשים הגובלים ולפרסם את הבקשה בשני עיתונים ארציים ובמקומון שבועי – וזאת כדי לאפשר הגשת התנגדויות. את ההתנגדויות ניתן להגיש בתוך 14 ימים ממועד הפרסום, ולערער על החלטת הוועדה בפני ועדת ערר בתוך 30 יום.

בחוק התכנון והבנייה גם מוגדרת אפשרות להגיש בקשה מצומצמת, שמקצרת את ההליכים, אך ניתן להגישה רק במידה והעבודות המבוקשות בבניין אינן משפיעות על יציבותו. מסלול זה כולל למשל הצבת אנטנות או התקנת פרגולות. 

ה"גרמושקה" המוגשת לוועדה המקומית כוללת כמה חלקים: הראשון עם פרטי מידע על התוכנית, בהם שם מגיש הבקשה, שמות בעלי הזכויות בנכס, שמות בעלי התפקידים שמעורבים בבקשת ההיתר – בהם אדריכל ומהנדס, תוכניות בניין העיר החלות על הנכס, ההקלות שאושרו לפרויקט במסגרת היתר הבניה, מספר מקומות החנייה ועוד. בחלקה השני טבלת שטחי המבנה בחלוקה לקומות ולשימושים בכל קומה וקומה. החלק השני כולל מפה טופוגרפית של המגרש, תרשים סביבה וגם תשריט של השינוי שהתבקש להיעשות על חתך של כל קומה. בנוסף ה"גרמושקה" כוללת גם חישובי כל השטחים ותשריטי העזר, וחישובי סביבה, וגם תשריטים של הקומות השונות בקנה מידה של 1:100, לצד חתכי אורך ורוחב ותשריטים של כל חזיתות המבנה המתוכנן. 

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רשת SCOOP פותחת סניף בנהריה

למרות המצב הביטחוני בצפון, SCOOP פותחת סניף דגל בשטח 170 מ"ר בקניון ארנה שבנהריה בהשקעה של כמיליון ששקל. זהו סניף שני של הרשת בנהריה.

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬