דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

הסנדלר לא הולך יחף: איך נראים הבתים של המעצבות

ביום-יום הן מתכננות ומעצבות ללקוחות את בתי חלומותיהם, אבל איך נראים הבתים שלהן עצמן? הצצנו ליצירות הפרטיות של שירלי דן, קרן ניב טולדנו, מרינה רכטר-רובינשטיין ומיטל פרידמן

שיתוף‭:‬

הבית של קרן ניב טולדנו (צלם: איתי בנית)
הבית של קרן ניב טולדנו (צלם: איתי בנית)
הבית של קרן ניב טולדנו (צלם: איתי בנית)
הבית של קרן ניב טולדנו (צלם: איתי בנית)
הבית של קרן ניב טולדנו (צלם: איתי בנית)
הבית של קרן ניב טולדנו (צלם: איתי בנית)

רק לפני שבוע צוין יום האישה הבינלאומי, וזו הזדמנות נפלאה להציץ ולראות את הבתים של נשות המקצוע, שביום יום הן מתכננות, מעצבות ומגשימות את הפנטזיה של לקוחותיהן.

איך הן בחרו לעצב את הקן הפרטי שלהן, הסגנון העיצובי, חלון הראווה הכי אותנטי של כל אחת ואחת. שם הן הוגות מחשבות, רעיונות, ומשם מגיעות ההשראות. הצצה נעימה ובעיקר שופעת סטייל לנשים בתעשייה.

שירלי דן

דירת הטריפלטקס בת 100 מ"ר נמצאת בבניין תל-אביבי ישן. בתחילת דרכה הייתה בכלל שלוש דירות קטנות ומוזנחות. למרות המצב הרע של הדירה, שירלי דן זיהתה את הפוטנציאל המופלא שלה, הפכה אותה לאואזיס מפנק בלב העיר ושם היא חולקת את זמנה יחד עם בעלה.

"כבר שהגענו לדירה בפעם הראשונה, פשוט התאהבנו בה. למרות המצב המזעזע שבו הייתה, הבנו את הפוטנציאל הרב שגלום בה והעסקה יצאה לדרך", מסבירה דן, בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים. בשלב התכנון היא לקחה שתי החלטות משמעותיות ולא שגרתיות: "החלטנו למקם את החלל המרכזי עם הכניסה הראשית לדירה דווקא בקומה האמצעית מבין השלוש, כך שהסלון והמטבח נמצאים למעשה בקומה החמישית של הבניין. בקומה התחתונה מוקמו חדרי הילדים ובקומה העליונה סוויטת ההורים. ההחלטה השנייה הייתה לוותר על המדרגות הפנימיות ולהתקין מעלון המחבר בין הקומות. ההחלטה הזאת התאפשרה מכיוון שלכל קומה יש גישה ליציאה למדרגות הבניין, כך שמבחינה בטיחותית הנגישות קיימת, ובעזרתה אנחנו חוסכים המון שטח פנים ומייצרים נוחות ואיכות חיים. הצלחנו לייצר חללים מדהימים בזכות זה שהכל מחושב ומתוכנן עד לרמת המילימטר. התחושה היא של מגורים בווילה על גג בלב תל אביב".

שירלי דן (צלמת: יהודית מגר)
הבית של שירלי דן (צילומים: שי אדם)

"בקומה המרכזית רציתי ליצור מרפסת צרה וארוכה לאורך הקומה ולעטוף את הקומה בוויטרינות זכוכית שיכניסו את החוץ פנימה ויעניקו לנו תחושת מרחב. הקומה התחתונה, או הראשונה, משתרעת גם היא על פני 40 מ"ר והיא קומת הילדים. לקומה כניסה משלה מחדר המדרגות והיא כוללת חלל משותף, מטבחון קטן עם מיני בר ושני חדרי ילדים עם שירותים ומקלחת צמודים. הקומה האחרונה, סוויטת ההורים, מרגישה כמו סוויטה במלון בוטיק תל-אביבי. גם לקומה זו יש כניסה נפרדת. בכניסה לקומה, שגודלה כ-20 מ"ר בנוי ועוד 2.5 מ"ר מרפסת הצבתי מטבחון עם בר קטן דרכו אפשר להיכנס לחדר השינה או לצאת אל הגג. הקירות עשויים מזכוכית ודרכם ניתן לראות את הגג, הצמחייה, השמיים ואפילו את הים. האמבטיה פתוחה מצד אחד לחדר ומצד שני אל ג'קוזי גדול המוצב על הגג ומרוצף בפסיפס".

קרן ניב טולדנו

על מגרש של כחצי דונם בישוב כפר אורנים, בנתה מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו את בית החלומות עבורה ועבור משפחתה. הבית ששטחו הבנוי הוא 380 מ"ר, הוא תמצית של הרצונות, השאיפות והמאוויים של בני הבית עם תפיסת עיצוב טוסקנית-קלאסית על זמנית.

"כמי שמאוד אוהבת ומחוברת לחומרים, עשיתי שימוש בחומרים טבעיים ואלמנטים  מאיטליה – ריצוף בורגון, בריקים מפירוקים, פרקט אלון צרפתי מעושן, חיפוי עץ מפירוקים של סירות, פסיפס אם הפנינה השחורה, מדרגות חוץ מפירוקים, פונטנה אותנטית, תריסי עץ ומרזבי נחושת. כדי להפוך את העיצוב ליותר נועז ומעניין, שילבתי בחלל גם אלמנטים קלאסיים כמו ספות מבדי קטיפה מהודרים שמשדרים הידוק ויוקרה לצד גופי תאורה ואביזרים מתועשים, השילוב הזה יוצר אקלקטיות מעניינת וגיוון רב במעבר בין חללי הבית", מסבירה המעצבת.

קרן ניב טולדנו (צלם: גבריאל בהרליה)
הבית של קרן ניב טולדנו, (צלם: איתי בנית)

הבית, שתוכנן על ידי האדריכליות מירית שטרן אשוח ואיקה דוידס, כולל קומת מרתף, קומת כניסה וקומת מגורים ונבנה משני אגפים במרכזם יחידה המקשרת בניהם: הכניסה ממוקמת בחיבור בין שני אגפי הבית, מבואת כניסה בעלת גובה כפול מזמנת מפגש חזק מול חדר האוכל המרכזי התחום בעמודי בריקים דומיננטיים כשבאופק ניצב עץ זית עתיק. כבר במבט מחוץ לשער הכניסה, יש מפגש עם אלמנטים מאוד מאפיינים בסגנונם: תריסי העץ, גגות הרעפים, שער הברזל ומרזבי הנחושת שעברו תהליך חמצון ומראה מיושן נותנים תחושה של בית שמאוד מסקרן להיכנס אליו והשפה העיצובית נשמרת גם כשנכנסים פנימה והדיאלוג הזה בין החוץ לפנים היה קו עיצובי מנחה עבור טולדנו. שאר החללים בבית מרווחים גם הם, אך תחומים במידה שמייצרת אינטימיות.

מרינה רכטר-רובינשטיין

כולנו חולמים לחיות בבית חוויתי, נעים ומכיל. זוהי דירתה של האדריכלית מרינה רכטר רובינשטיין, בעלת המשרד ReMa אדריכלים, ש-15 שנים אחרי שעברה עם משפחתה לדירת גן באשדוד, בשלה העת לבצע בה מתיחת פנים משמעותית, עם שילוב פריטים סנטימנטליים, אמנות משובחת, חומרים מסקרנים ופתרונות ייחודיים.

אל הדירה המוארת בלב שכונה נעימה ופסטורלית באשדוד, עברו בזמנו מרינה, בן זוגה ושני ילדיהם שבגרו מאז ופרחו מהקן: "עתה, משעזבו הילדים את הבית, תוכננה הדירה כך שתשרת נאמנה את צרכי המשפחה המתרחבת עכשיו ובעתיד", היא מסבירה. "במהלך השבוע הבית משרת את בעלי ואותי, ובסופי שבוע מגיעים להתארח הילדים עם משפחותיהם. סביבת המגורים החדשה משלבת בין פריטים מוכרים ואהובים לאלמנטים חדשים שיחד יוצרים מראה אקלקטי אמנותי מסוגנן ונקי", אומרת רכטר-רובינשטיין.

מרינה רכטר רובינשטיין (צילום: יח"צ)
הבית של מרינה רכטר רובינשטיין (צילומים: עמית גושר)

שטח דירת הגן הוא כ-150 מ"ר. אחד מארבעת חדרי השינה בוטל לטובת יצירת חדר ארונות מרווח. עם הכניסה לדירה נגלה בפני הבאים חלל מבואה המוביל מצידו האחד לסלון ומעברו השני לאגף החדרים. רכטר-רובינשטיין השכילה ליצור היררכיה בין הפונקציות, כך שהאורחים נשאבים אינטואיטיבית לחלל האירוח המרשים הכולל סלון ומטבח מרווחים, ופינת עבודה אינטימית. אחד הפיצ'רים הבולטים בו הוא קיר כוח ארכיטקטוני הניצב מול המטבח, עשוי פריט נגרות המשמש לאחסון. בחלקו התחתון מיקמה האדריכלית קמין, אלמנט אותו חלמה לשלב בדירה כבר שנים. ,לדבריה, "בחרתי ברהיטים רב תכליתיים שמספקים מענה משולב למספר רב של תרחישים". היא גם השכילה לשלב בתכנון החדש אלמנטים סנטימנטליים אותם ליקטו בני המשפחה לאורך השנים, כך יצרה איזון מושלם בין עבר, הווה ועתיד.

מיטל פרידמן

"הכל התחיל מזה שרצינו להוסיף קומה בבית. המהנדס הסביר שבשביל קומה צריך לבנות עמודים חדשים, לפרק את הבית הישן ולבנות חדש. מפה לשם, הממ"ד היה החלל היחיד שנותר על קנו וכך קרה שיצאנו לדרך", מספרת מעצבת הפנים מיטל פרידמן.

בבית מתגוררים פרידמן, בעלה קבלן בנייה ושלושת ילדיהם. לדבריה, "זהו בית שתוכנן ועוצב בדיוק לפי הצרכים, האהבות והפנטזיות שלי, הוא מגלם את מי שאני באופן מושלם ומדויק – עם סגנון עיצוב כפרי, לצד נגיעות מודרניות, כאשר הגוונים השולטים רגועים ונעימים לעין".

מיטל פרידמן (צלם: מאור מויאל)
הבית של מיטל פרידמן (צילומים: מאור מויאל)

זהו בית שופע ניגודיות שפועלת בהרמוניה נפלאה. מודרני, לצד כפרי, טוסקני, לצד תעשייתי, עם מנגינה אחת שולטת – בית שנעים וכיף לשהות בו. קיר הכוח בסלון עוצב בסגנון מודרני עם קמין עוצמתי ומפנק, לצד מערכות ישיבה מעור בגווני שמנת עדינים, עם ספות מפנקות, שפע כריות, וכורסאות בשילוב עור וברזל. במרכז הסלון שולחנות עגולים שתפקידם לשבור את הגיאומטריה המרובעת בחלל. עוד בחלל הציבורי קירות בריקים שמתכתבים עם החוץ, ושפע וילונות לבנים נשפכים.

פינת האוכל כוללת שולחן אבירים מעץ וסביבו כסאות תעשייתיים לייט שנותנים לו קונטרה עיצובית. המטבח עוצב בסגנון כפרי לייט, הגוונים שנבחרו הם אפור ושילוב של עץ אגוז, עם נגיעות פליז בגופי תאורה מעל האי ובכיסאות בר.

חדרי השינה, בדומה לעיצוב הבית, רגועים עם שיק כפרי נפלא, כאשר כל חדר מציג טוויסט עיצובי שונה עם טפטים בעלי טקסטורה נפלאה ודו-ממדית. חוץ הבית הוא חוויה מפנקת טוסקנית, הכולל בריכה, ופינות ישיבה אינטימיות.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬