דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

הריבית שוחקת: חנן מור החל במגעים למימוש חלק מהקרקע בשדה דב

בעיצומו של גל מימושים, קבוצת MORE הודיעה כי היא פועלת גם למכור חלק מהקרקע בו זכתה במכרז הענק לפני כשנתיים. לטובת העסקה אז, נטלה הקבוצה הלוואה של 1.3 מיליארד שקל

שיתוף‭:‬

חנן מור, הבעלים של קבוצת מור (צילום: יח"צ)
חנן מור, הבעלים של קבוצת מור (צילום: יח"צ)
חנן מור, הבעלים של קבוצת מור (צילום: יח"צ)

כאשר באוגוסט 2021, בדיוק לפני שנתיים, זכה במכרז של רמ"י על 7.6 דונם במתחם שדה דב לבניית 458 דירות, כ-1,500 מ"ר מסחר ובית מלון קטן של כ-80 חדרים, בכמעט 1.5 מיליארד שקל, חנן מור לא שיער כי כעבור שנתיים השוק יהיה שונה לגמרי. שווי קרקע לדירה של מעל שלושה מיליון שקל בקיץ 2021, הוא סכום דמיוני בקיץ 2023, ותוכנית עסקית שדיברה על מחיר של למ"ר ביותר מ-80 אלף שקל, נראית היום בעייתית מאד – כשהשוק בקיפאון.

לטובת עסקת הענק הזאת נטלה קבוצת חנן מור הלוואה של 1.3 מיליארד שקלים, בעידן של ריביות אפסיות. עם הזינוק בריביות לרמה של 4.75%, החזרי ההלוואות חונקים גדולים כקטנים, ובקבוצת MORE עושים חישוב מסלול מחדש. לפני שעה קלה דיווחה החברה לבורסה כי היא "בוחנת ליזום את הפרויקט (בשדה דב, א"כ) באופן שבו תתאפשר מכירה של מרכיבי הקרקע לבניינים השונים ו/או חלקים ממנה". בתרגום לעברית: מלוא הפרויקט גדול על החברה, והיא חייבת להכניס שותף שיישא על גבו חלק מהחזרי המימון, כמו גם ישלם את חלקו ל-MORE.

הקבוצה אמנם לא חושפת עם מי מתנהלים מגעים, אולם מציינת כי היא פועלת למכור "לקבוצת רוכשים ו/או בדרך של הכנסת שותף למגרש אחד או יותר, ואף החלה במגעים ראשוניים לייזום הפרויקט כאמור".

לסיום, מציינת MORE כי "שווי הקרקעות בדוחותיה הכספיים של החברה אינו שונה באופן מהותי ממחירי המכירה שיתקבלו ככל שיבשילו המגעים האמורים".

ואולם, ניתן להעריך כי MORE לא תצליח להכניס שותפים למיזם במחירים שהיא עצמה שילמה לפני כשנתיים. על פי אתר מדל"ן, המחיר למ"ר במתחם שדה דב עומד על כ76 אלף שקלים, שהם כ-7% פחות מהמחיר למ"ר ששיערו ב-MORE כי יוכלו למכור דירות בפרויקט, ומכוון שאותם 76 אלף מתייחסים לממוצע החודשים האחרונים, הרי שכיום המחיר סביר להניח שנמוך עוד יותר.

כבר בדוח שלה לרבעון הראשון של השנה, ציינה MORE כי היא פועלת לצרף שותף לפרויקט בשדה דב, אולם באותה עת לא ציינה כלל כי היא שוקלת למכור את הקרקע או חלקים ממנה. היא ציינה כי המטרה היא להכניס שותף "בהיקף של 30% מהפרויקט". באותו דוח ציינה הקבוצה כי עד כה השקיעה הון עצמי של כ-440 מיליון שקלים בפרויקט, כך ששותף בהיקף של 30% יכניס לה כ-130 מיליון שקלים.

תוכנית הפיתוח והעיצוב האדריכלי של הפרויקט של MORE, אושר לפני כשלושה חודשים בוועדה המקומית תל אביב. הפרויקט יכלול ארבעה בניינים. הראשון בן 39 קומות (229 דירות), השני בן 16 קומות (70 דירות), ובני בניינים בני תשע קומות עם 159 דירות ו-80 חדרי מלון. החברה צופה, נכון לדוח שלה לרבעון הראשון השנה, הכנסות של 3.125 מיליארד שקלים מהפרויקט.

בחודשים האחרונים מימשה קבוצת MORE כמה וכמה נכסים שהיו בבעלותה. רק השבוע הודיעה על מכירת 18.3 דונם בנס ציונה לקרן מרתון ב-46 מיליון שקלים (ותמורה עתידית בגין חלק מהרווחים), ועוד שלושה מימושים שביצעה לפני כן: שטח מסחרי בשלבי הקמה בפרויקט מורשת במודיעין תמורת 50 מיליון שקל לפני מע"מ, שטח נוסף בסמוך שנמכר ב-35 מיליון שקלים לפני מע"מ, ופרויקט הנרקיסים בראשון ציון שנמכר ב-58 מיליון שקל. כך שמדובר על מימושים של כ-200 מיליון שקלים בחודשים האחרונים.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רשת SCOOP פותחת סניף בנהריה

למרות המצב הביטחוני בצפון, SCOOP פותחת סניף דגל בשטח 170 מ"ר בקניון ארנה שבנהריה בהשקעה של כמיליון ששקל. זהו סניף שני של הרשת בנהריה.

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬