דף הבית >

> כתבה

בנייה צמודי קרקע

זינוק בהתחלות הבנייה של צמודי קרקע: מדוע כולם רוצים לבנות בקריית טבעון?

בתוך שנה זינקו התחלות הבנייה של צמודי קרקע ביישוב הפסטורלי בצפון, ב-117%, בין היתר בזכות הקמתה של שכונת צל אורנים. 2022 בכלל הפתיעה עם עלייה של 17% בהתחלות הבנייה של צמודי קרקע. וכן, לא כולם מרוצים מהנתון הזה

שיתוף‭:‬

הנהירה לצמודי קרקע בקריית טבעון (צילום: סער יעקב, לע"מ)
הנהירה לצמודי קרקע בקריית טבעון (צילום: סער יעקב, לע"מ)
הנהירה לצמודי קרקע בקריית טבעון (צילום: סער יעקב, לע"מ)

המועצה המקומית קריית טבעון שוכנת באזור פסטורלי: על גבעות בגבול עמק יזרעאל, עמק זבולון והגליל התחתון, בין יוקנעם לחיפה. המועצה שנכון לשנת 2019 התגוררו בה כ-18 אלף תושבים, הצליחה להפתיע עם הנתון הבא המבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס): היא במקום החמישי מבין היישובים המובילים בהתחלות הבנייה של צמודי קרקע בשנת 2022. רק ב-2022 החלו להיבנות ביישוב 178 יחידות דיור בבניינים בני קומה או שניים, זינוק של 117% ביחס לשנה שלפני כן – אז מספר התחלות הבנייה עמד על 82 בלבד.

שנת 2022 הייתה לשנת שיא בהתחלות בנייה בקריית טבעון מזה יותר מעשור. בעשור שבין 2012 ל-2022 החלו להיבנות ביישוב 622 יחידות דיור, בממוצע כ-57 יחידות בשנה.  

אז מה מושך רבים כל כך, יחסית כמובן, ליישוב הפסטורלי בצפון? דור לוין, בעלים ומנכ"ל משותף של חברת אנפה העוסקת ביזמות נדל"ן ובניהול והשבחה של פרויקטי נדל"ן למגורים, מסביר: "אחת הסיבות המרכזיות לגידול היא הקמתה של שכונת צל אורנים החדשה בקריית טבעון, שבה צפויות להיבנות בסך הכל כ-600 יחידות דיור. השכונה מוקמת ממש מאפס ותכלול גם בנייה רוויה וגם צמודת קרקע". אגב, "אנפה" מקימה בשכונה פרויקט צמודי קרקע הכולל 24 יחידות דיור.

"צריך יותר בנייה רוויה והתחדשות עירונית"

כ-46% מכלל התחלות הבנייה במחוז הצפון ב-2022 היו של יחידות דיור צמודות קרקע, ומספרים – 3,714 יחידות דיור מתוך 8,097. גורמים בתחום הנדל"ן בצפון מבקרים זאת: "נתון זה משקף ניצול לא מיטבי של משאב הקרקע בצפון, וכן את חוסר היכולת של המדינה לעודד ולהגביר את הבנייה במחוז. ערי הצפון ותושביהן זקוקים להרבה יותר פתרונות דיור – בנייה רוויה לגובה והתחדשות עירונית, אלה הם הכלים היעילים ולאו דווקא צמודי קרקע".

דווקא שנראה היה שחלום צמודי הקרקע הולך ומתפוגג לו בשל התדלדלות עתודות הקרקע והמגמה לבנייה רוויה, שנת 2022 דווקא מצביעה אחרת: בשנה זו נרשמה עלייה מפתיעה בבניית צמודות קרקע, עם התחלת בנייה של כ-10,991 יחידות דיור, עלייה של 17% ביחס לשנת 2021, אז החלו בנייתן של 9,413 יחידות דיור צמודות קרקע. שיעור התחלות הבנייה של צמודי הקרקע מכלל התחלות הבנייה עמד על 16.4%, לעומת 14.8% ב-2021.

היישובים המובילים בבניית צמודי קרקע בשנה שעברה היו יישובי יהודה ושומרון עם כ-736 יחידות דיור, באר שבע עם 281, אופקים עם 218, פרדס חנה-כרכור עם 217 , וקריית טבעון כאמור חמישית.

עדיין זול יחסית בקריית טבעון – והמחירים עוד יורדים

אגב, על פי אתר מדלן, ממוצע מ"ר ביישוב נחשב עדיין לנמוך יחסית – כ.11.7 אלף שקל. על פי מדלן, בתוך שנה, נחתכו מחירי הדירות בישוב בכמעט מחצית – מ-2.464 מיליון שקל ל-1.297 מיליון. נכון, מספר העסקאות בכל רחבי הארץ ירד, דבר שעשוי גם להשפיע על המחיר הממוצע, וגם ייתכן שהרכב יחידות הדיור שונה, ובשנה האחרונה נמכרו יותר דירות קטנות מאשר גדולות וצמודי קרקע, ועדיין, מדובר על נתון שמצביע כמובן על מגמה כלל ישראלית – המחירים יורדים.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רשת SCOOP פותחת סניף בנהריה

למרות המצב הביטחוני בצפון, SCOOP פותחת סניף דגל בשטח 170 מ"ר בקניון ארנה שבנהריה בהשקעה של כמיליון ששקל. זהו סניף שני של הרשת בנהריה.

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬