דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

חנן מור ממשיך לממש: מכר 3 נכסים ב-143 מיליון שקל

הבוקר הודיעה החברה לבורסה על מכירת שטח מסחרי בבנייה במודיעין ב-50 מיליון שקל, במטרה להקטין את המינוף ולהגדיל את ההון העצמי, לאחר שמניית החברה איבדה כ-80% מאז שהריביות זינקו

שיתוף‭:‬

חנן מור, הבעלים של קבוצת מור (צילום: יח"צ)
חנן מור, הבעלים של קבוצת מור (צילום: יח"צ)
חנן מור, הבעלים של קבוצת מור (צילום: יח"צ)

הבוקר הודיעה החברה לבורסה על מכירת שטח מסחרי במודיעין ב-50 מיליון שקל, במטרה להקטין את המינוף ולהגדיל את ההון העצמי שלה, לאחר שמניית החברה איבדה כ-80% מאז פרוץ משבר הריביות

קבוצת "מור" ל חנן מור, הודיעה הבוקר לבורסה כי מכרה שטח מסחרי בפרויקט "מורשת" במודיעין תמורת 50 מיליון שקלים, לפני מע"מ. מדובר על עוד מכירה במסגרת מהלך של החברה להקטין את המינוף שלה, בתקופה מאתגרת של ריביות שיא.

הנכס במודיעין ברחוב מורשת 29 נמצא בשלבי הקמה והוא בשטח של 1,900 מ"ר. בספרי החברה שווי הנכס עמד על כ-41 מיליון שקלים ב-31 בדצמבר 2022, ואין כנגדו חוב. הנכס במודיעין צפוי לדמי שכירות של כ-3.5 מיליון שקל בתפוסה מלאה, כך שהמכירה משקפת תשואה של 6.9% על דמי השכירות הצפויים.

מדובר על נכס שלישי במספר שהחברה מכרה בחודש האחרון, במטרה להקטין את המינוף שלה ולהגדיל את ההון העצמי. שני הנכנסים הנוספים עם מורשת 11 בשטח 1,300 מ"ר, שנמכר ב-35 מיליון שקלים לפני מע"מ (שוויו בספרים בסוף 2022 – כ-28 מיליון שקל) ופרויקט הנרקיסים בראשון ציון בשטח 2,060 מ"ר שנמכר ב-58 מיליון שקל (שוויו בספרים בסוף 2022 – 53.8 מיליון). כך שעל שלושת הנכסים האלה רשמה החברה רווח של כ-20 מיליון שקל ביחס לשווים ב-31 בדצמבר 2022.

קבוצת מור ביצעה עסקאות נדל"ן רבות בתקופת הפריחה, עם רכישת קרקעות ענק בשדה דב ורמת אפעל, וב-1 בפברואר 2022 רשמה שיא בשווי מניה של 6,388 שקלים, ושווי חברה של כ-1.14 מיליון שקל. היה זה בשבועות שלפני פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, שהובילה למשבר בשרשרת האספקה, זינוק באינפלציה ברחבי העולם, ולעליות חדות בריבית בישראל. שנה וחודשיים לאחר מכן, רשמה החברה שפל בשווי המדינה – 933 שקל, כלומר קריסה של 85% בשווי המניה. מאז היא התאוששה קצת לרמה של 1,550 שקלים ב-10 במאי, ירידה קלה בשבועיים האחרונים, אבל התאוששות הבוקר של 5% ל-1,385 שקלים למניה, ולשווי של 234 מיליון שקל.

הבעיה של חנן מור ושל חברות הנדל"ן בכלל, הייתה שהן רכשו קרקעות בשוק של מחירים עולים, עם הלוואות בריביות נמוכות מאד. ואולם, כאשר המגמה התהפכה, הריבית מתחילות להעיק על ההחזר החודשי, וגם ההכנסה ממימוש הקרקעות כבר קטנה משמעותית. בדוח התקופתי ל-2022 של חנן מור, נכתב כי "לאור רמת האשראי הגבוהה בחברה בריבית משתנה, העלייה בסביבת הריבית ועלויות המימון עלולה להשפיע לרעה על תוצאות החברה בעתיד, במועד שבו תידרש לגיוסי חוב נוספים ואף לפגוע בכדאיות רכישת נכסי מקרקעין נוספים בעתיד".

בחברה אומרים הבוקר כי תשואות מכירת הנכסים נובעות מהביקוש הגבוה, מהמיקום, מתמהיל שוכרים איכותי ובינוי מותאם המשקפים את יכולות הקבוצה ביזום, הקמה ואכלוס נכסים אטרקטיביים.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רשת SCOOP פותחת סניף בנהריה

למרות המצב הביטחוני בצפון, SCOOP פותחת סניף דגל בשטח 170 מ"ר בקניון ארנה שבנהריה בהשקעה של כמיליון ששקל. זהו סניף שני של הרשת בנהריה.

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬