דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

"יותר ויותר יזמים נמצאים במצב שבו אין ניהול נכון של תזרים במונחי רווח" | ריאיון

מנכ"לית יסודות עדי פארי הרפז, עשתה את המסלול ההפוך והגיעה מהצד הביצועי אל המימוני. לחדשות מרכז הבנייה היא מדגישה: שם המשחק בתקופה הזאת הוא תזרים

שיתוף‭:‬

עדי פארי הרפז, מנכ"לית יסודות (צילום: עידן גרוס)
עדי פארי הרפז, מנכ"לית יסודות (צילום: עידן גרוס)
עדי פארי הרפז, מנכ"לית יסודות (צילום: עידן גרוס)

בתחום המימון והפיננסים בישראל, מכהנות לא מעט נשים בשני העשורים האחרונים בתפקידים בכירים. גם כאשר בוחנים את האגפים בתוך האגפים בתוך המערכת הבנאית העוסקים בליווי פיננסי והשקעות בנדל"ן, ניתן להבחין בהובלה נשית לאורך כל הדרך. ברגע ששוק המימון החוץ-בנקאי החל לפלס את דרכו, השתלבו נכנסו נשים רבות בלגופים העוסקים בליווי פיננסי חוץ-בנקאי, גם בחברות חדשות שנוסדו וגם בהקמת מחלקות לליווי פיננסי של עסקאות נדל"ן בתוך הגופים המוסדיים, כמו חברות הביטוח למשל.

דוגמה חיה לכך היא עדי פארי הרפז, מנכ"לית יסודות – חברה שהוקמה בעידן שהליווי הפיננסי הבנקאי עדיין נחשב למימון הקלאסי. יסודות פתחה את הערוץ המימוני החוץ-בנקאי, תחילה בחללים שהבנקים השאירו פנויים  – בעיקר בתחום ההתחדשות העירונית, והיא אחראית למיצוב האפיק של ליווי חוץ בנקאי ולמעמדו היום כאפיק פיננסי שכולל היום היקף עסקאות חסר תקדים.

מה שמייחד את המיומנות המקצועית של פארי הרפז הוא העובדה שהיא עברה מתפקיד בכיר של משנה למנכ"ל צמח המרמן – מחברות הבנייה והיזמות הוותיקות בענף, לתפקידה הנוכחי ביסודות. בדרך כלל, המעבר המקובל הוא בדרך ההפוכה – כאשר רבים מהעוסקים במימון וליווי פיננסי בשוק הנדל"ן, "חוצים את הכביש" ועוברים לתחום הייזום.

מאז תחילת עליית הריבית לפני יותר משנה וחצי מסביבת ריבית אפסית שיצרה תחושת ודאות (פיקטיבית מסתבר), נדרשות חברות המימון והגופים הפיננסיים להציג יכולות יצירתיות ולעתים אף לקחת סיכונים שבעבר לא נכללו בסל הליווי שהם הציעו לשוק הנדל"ן.

-האם ביסודות אתם לוקחים סיכונים כמו למשל ליווי יזם או פרויקט שיש לו פוטנציאל, אבל עדיין לא הוכיח ביצועים?

"ברמת האסטרטגיה, אם נהיה רק זהירים לא נעשה עסקים. בעסקים ישנם שני פרמטרים, שני וקטורים שמושכים לשני כיוונים נגדיים – סיכון וסיכוי. היזמים רואים בכל סיכוי סיכון קטן, ואני – הגורם המממן – רואה בכל סיכון גם סיכוי קטן, ויחד מוצאים את האיזון.

-כמשנה למנכ"ל צמח המרמן, היית חלק מחברה ותיקה, מצליחה. האם הייתה משמעות להיותך אישה בהרכב ההנהלה של החברה?

"להישגיי כחלק מהנהלת צמח הרמן לא היה קשר להיותי אישה, אבל אחרי שני עשורים בענף, אני יכולה להעיד שכאישה, את מביאה סט כלים שונה מסט הכלים הגברי, וכאשר נוצר איזון מגדרי בעיקר בהנהלה, התוצאות הן מאוזנות יותר ובאופן טבעי משקפות גם את ה-DNA של הנהלה פתוחה כמו זו של צמח המרמן, הנהלה שצועדת יד ביד עם שותפים מייסדים לצד כוחות חדשים. התכונות האישיות שלי היו החוזקות שלי בתפקידי הקודם, ואיתן נכנסתי לכהן כמנכ"לית יסודות".

-הקשר שלך איתנו, מרכז הבנייה הישראלי, ארוך שנים ובאופן עקבי היית שותפה בכל הכנסים, כבר 24 שנה שבהם הפגנת יכולות בין-אישיות מרשימות בנטוורקינג וקשרים עסקיים שנוצרים בין אנשים. האם זה כלי חיוני גם בעשייה שאת מובילה היום?

"בוודאי, זה הפורטה שלי. בתחילת הדרך ובכנסים הראשונים, היינו קהילה קטנה ושם נולדו הקשרים ובעיקר היכולת ליצר מגע ישיר. עסקים הרי עושים עם קולגות ומתחרים. מימון זאת שותפות עסקית של הגורם הממן והמלווה עם היזם, והקשר נוצר לא רק בגלל אינטרסים עסקיים, אלא בכלל בגלל אינטרסים משותפים כמו למשל עשיית הטוב, שזהו מוטיב חוזר בקהילות שלכם ובחברות שעבדתי ואני עובדת בהן היום".

-מה נדרש על פי השקפתך מחברה בענף הנדל"ן והבנייה על מנת להצליח? מה הם הפרמטרים שאת כמנכ"לית חברת מימון מחפשת לראות כפוטנציאל אצל יזם?

"חברות יכולות להביא את עצמן לתוצאות גבוהות, קודם כל בזכות שילוב מיטבי של עבודת צוות. יש לבחור עסקאות נכונות ולדעת לוותר על עסקאות. חברה יזמית חייבת ליצר תמהיל נכון בין חוב להון. חברות מצליחות הרבה בזכות שותפויות. שותפות זה שריר שצריך לפתח. לדעת לזהות מתי נכון לצמוח ומתי פחות".

"הפרמטר המכריע הוא השמירה על תזרים. אנחנו בתקופה מאתגרת בגלל השינוי הדרמטי בסביבת הריבית, שבצירוף עם נסיבות המלחמה נוצרה תקופה שבה שם המשחק הוא תזרים. יותר ויותר יזמים בתקופה זו נמצאים במצב שבו, במונחי רווח, אין ניהול נכון של תזרים. מימון נכון הוא כמובן אחד הכלים ליצירת התזרים. היזם חייב לבחון את כל האפיקים והחלופות, כמו שוק ההון, בנקים וגורמים חוץ בנקאיים. גוף כמו יסודות יודע להציע חלופה ראויה ותחרותית למערכת הבנקאית. אין ספק שזאת תקופה שיצירתיות נבחנת גם בענף המימון".

-איך ברמה היומיומית בא לידי ביטוי הבידול שלך בתפקידך כמנכ"לית יסודות?

"הבידול נולד קודם כל בזכות החברה. בזכות העובדה שיסודות הייתה הגוף החלוץ הראשון בתחום המימון החוץ-בנקאי. מכיוון שבתחום שלנו, ליווי פיננסי בשוק הנדל"ן, קוד ההתנהלות הוא קוד בנקאי והמתודולוגיה היא מתודולוגיה בנקאית, לכאורה הכישורים הנדרשים בכל חברות המימון דומים, אלא שבהיבט האישי שלי, אני אשת מימון קצת שונה בנוף לאור העובדה שגדלתי בצד היזמי והביצועי, וביצעתי את חציית הכביש בכיוון ההפוך. רוב אנשי המימון חוצים את הכביש ממגרש המימון למגרש היזמי. לכן יש לי יכולת להתחבר לאתגרים שהכרתי בתפקידי הקודם ואני מכירה את הקשיים. כגוף מממן, ברגע שאתה מכיר את הקשיים והסיכונים יש לך יכולת להיות יותר קשוב ובעיקר יצירתי, בפן של מציאת פתרונות ייעודיים, מכיוון שכל פרויקט מגיע עם הסיפור שלו וזקוק לפתרונות שתפורים עבורו. אנחנו ממנים ענף סופר ייחודי ומכל עסקה ניתן ללמוד דברים חדשים".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬