דף הבית >

> כתבה

בנייה והנדסה

כבר לא רק אזור תעשייה: הרצליה פיתוח בדרך להפוך ל"רובע ההייטק של ישראל"

לאזור התעסוקה הוותיק יתווספו כ-6,000 יח"ד, וגם דיור מוגן, מלונאות, מסחר ועוד שטחי תעסוקה – באחת מתוכניות עירוב השימושים הגדולות בישראל שאושרה כעת על ידי המחוזית ת"א. התוכנית גם מגדילה את שטחי הציבור ל-108 אלף מ"ר

שיתוף‭:‬

אזור התעסוקה הרצליה פיתוח (הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלים)
אזור התעסוקה הרצליה פיתוח (הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלים)
אזור התעסוקה הרצליה פיתוח (הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלים)
אזור התעסוקה הרצליה פיתוח (הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלים)
אזור התעסוקה הרצליה פיתוח (הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלים)
אזור התעסוקה הרצליה פיתוח (הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, אישרה את תוכנית המתאר החדשה להתחדשות אזור התעשייה של הרצליה פיתוח שזכה לשם "רובע ההיי-טק של ישראל". הרובע החדש שתכנונו נערך על ידי האדריכל אלי דרמן ממשרד דרמן ורבקל אדריכלים, יכלול מגורים, תעסוקה ומלונאות.

חידוש הרובע המוצע כולל שלושה מיליון מ"ר בסך הכל לטובת מגורים, תעסוקה ומסחר, מלונאות ותעשייה. בשל הקרבה לתחנת המטרו המתוכננת בפינת הרחובות לייבוביץ ואבא אבן, הוועדה הכפילה את היקף המגורים מ-3,000 יחידות דיור שהוחלט בעת התפקדת התוכנית לפני כשנה וחצי, ל-6,000 יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור, 4,800 יחידות דיור יוקצו לטובת דירות של עד 60 מ"ר ו-1,200 יוקצו עבור דירות של עד 80 מ"ר, בנוסף לכ-750 יחידות דיור מוגן. במסגרת התוכנית המקורית מאוגוסט 2021, אושרו 1.2 מיליון מ"ר, כך שכעת מדובר על שטח בנוי הגדול פי 2.5.

במקביל לקידום תוכנית המתאר, הוועדה המחוזית כבר קידמה 11 תוכניות מפורטות ברוח אותה תוכנית המתאר, בהיקף כולל של כ-600 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, מלונאות ומגורים – עם 829 יחידות דיור, וכן כ-38 אלף מ"ר שטחים מבונים לצרכי ציבור.

באזור התעסוקה של הרצליה פיתוח מועסקים כ-90 אלף איש, וממוקמות בו חברות ענק בינלאומיות בהן אפל, מייקרוסופט, פלייטיקה, ג'נרל מוטורס, אפספלייר ועוד. תוכנית המתאר תוסיף לאזור גם כ-20 אלף תושבים, במה שיהפוך לאחד מרובעי עירוב השימושים הגדולים בישראל.

הרובע החדש יהיה מוטה הולכי רגע ורוכבי אופניים. התוכנית מרחיבה את הדרכים הקיימות בה לצורך הרחבת מדרכות הולכי רגל, שבילי אופניים ורצועת נטיעות עצים. היא גם קובעת רשת צירי הולכי רגל המעודדת הליכה בכל תחומי הרובע וקובעת עקרונות לפיתוח גגות ירוקים לשימוש הדיירים והציבור.

בהיבט התחבורתי, התוכנית מתבססת על פיתוח מערך תחבורה ציבורית, הולכי רגל, אופניים וכלים קלים אחרים ומעודדת שימוש בהם על פני שימוש ברכב הפרטי, כך שסך התנועות ברכב הפרטי במצב הסופי לא יעלו על 50% מסך התנועות. כמו כן, התוכנית מאתרת ארבעה מיקומים לגשרי הולכי רגל ורוכבי אופניים מעל כביש החוף, על מנת לייצר חיבור מיטבי של רובע העסקים לעיר ומעגנת את הקמתם כחלק משלביות הקמת הרובע.

התוכנית מגדילה את היקף השטחים לצרכי ציבור ומאפשרת שטחים מבונים לצורכי ציבור בהיקף של כ-108 אלף מ"ר שיקבעו בתוכניות המפורטות לאורך הצירים הראשיים, למטרות עירוניות שונות כגון חינוך, קהילה ותרבות, כדי שיתנו מענה לצורכי הרובע העירוני ההולך ומתגבש.

התוכנית מגדירה חובת שימוש בגגות המבנים לשימושים שונים: כגגות מפותחים הפותחים לציבור, כגגות סולריים לצרכי ייצור אנרגיה וכגגות תפעוליים לצרכי ניהול נגר. זאת בנוסף להבטחת העצמת השימוש בתת-הקרקע לשימושים עירוניים כגון אלומות כנסים, וכן לצרכי תשתיות כגון חוות שרתים.

את התוכנית קידמה בשנים האחרונות עיריית הרצליה, בהמשך לתוכנית האב האסטרטגית שאושרה כבר בשנת 2016. ראש העירייה משה פדלון ציין כי קידום התוכנית נבע מרצון "להפוך את אזור התעסוקה לאזור משודרג הפעיל 24/7 ונותן מענה לצרכים העכשוויים של התושבים והעובדים, ומתוכנן על פי התפיסה של 'עירוב שימושים". התכנון נעשה בסטנדרטים הגבוהים והמעודכנים ביותר בתחום הקיימות, הנותנים מענה להתמודדות עם משבר האקלים, כגון מתן פתרונות לניהול מי נגר עילי, הוספת שטחים ירוקים וניצול גגות הבניינים, הוספת נטיעות עצים להצללה טבעית והתמודדות עם החום וההתחממות הגלובלית, צמצום השימוש ברכב פרטי, מינוף הכלכלה והגדלת ההכנסות העירייה, שיאפשרו לנו בסופו של יום את הגדלת ההשקעה בתושבים שלנו. בנוסף, המתחם כולל תוספת מבני ציבור, ייתן פתרונות דיור של יחידות קטנות, שיסיעו בפתרונות מגורים הן לאוכלוסייה צעירה, כולל דיור בר השגה, והן דיור מוגן לקשישים".

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, ערן ניצן מסר כי "עם ביצוע הקו הירוק שמגיע ללב אזור הרצליה פיתוח, וכן אישור תחנת המטרו במקום, פעלה הוועדה המחוזית בתיאום העיר הרצליה להעצים ולהרחיב אזור זה, המהווה את ליבת פעילות ההי-טק הישראלי. בסופו של יום, הבניינים יתעצמו עד 30 קומות ויכללו גם מגורים, לצד רחובות שיותאמו לטובת צורכי הציבור".

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדריכל ארז בן אליעזר הוסיף: "מדובר בתוכנית כוללנית להתחדשות רובע עסקים ראשי במחוז, תוך קידום הנחיות מחייבות בנושא ניצול מיטבי של הקרקע בנושא גגות ירוקים, בניה ירוקה, ניהול אנרגטי, והישענות על תחבורה ציבורית ופיתוח איכותי של המרחב הציבורי".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬