דף הבית >

> כתבה

בנייה צמודי קרקע

כשהדירות באלעד הגיעו לרמה של תל אביב

סקירה של העיר אלעד מלמדת מדוע כדאי לרוץ לקנות שם דירה, וכמה שיותר מוקדם הרי זה משובח

שיתוף‭:‬

גינות-החורש
גינות-החורש
גינות-החורש
גינות-החורש
גינות-החורש
גינות-החורש

לפני מספר ימים הוציאה רשות מקרקעי ישראל מכרז מחיר מטרה בישוב אלעד לבנייה של כ-1,000 יחידות דיור. כמות מכובדת למדי לעיר קטנה יחסית המונה כיום כ-50,000 תושבים בלבד. 

עם זאת סקירת מחירי הנדל"ן בעיר החרדית-דתית, הממוקמת במרכז הארץ מלמדת כי רמות המחיר בעיר אלעד רשמו עליות חדות בשנים האחרונות, עד כי שהיום דירות בעיר נמכרות לפי מחיר של כ-25,000 שקל למ"ר – במילים אחרות: לא נופלות מרמות המחיר בשכונות יוקרה קרובות לים, כגון שכונת עיר ימים בנתניה, אם המושבות החדשה בפתח תקווה ושכונת קריית השרון המבוקשת בעיר נתניה. 

אז מה עובר על העיר אלעד? דירות בנות ארבעה חדרים רשמו בשנים האחרונות עליות מחיר חדות, הזהות לעליה ברמה הארצית, כך שכיום דירת ארבעה חדרים נמכרת בעיר במחיר של כ-2 מיליון שקל בממוצע. דירות שלושה חדרים בישוב הדתי-חרדי, מבוקשות יותר והן רשמות בשנים האחרונות עליות חדות יותר מאשר הממוצע הארצי. אם בינואר 2020 נמכרה דירת שלושה חדרים במחיר של 1.338 מיליון שקל, כיום דירות דומות נמכרות בעיר בכ-1.74 מיליון שקל, עלייה בשיעור של כ-26% בפרק זמן של כשנתיים. 

סקר "מדד המנופים" של לשכת שמאי המקרקעין לשנת 2021 מלמד כי בישראל נבנות בממוצע כ-20 דירות לכל 1,000 תושבים. סקר לשכת השמאים בודק ומנתח את נתוני הבנייה הפעילה ב-77 הערים בישראל בשלוש השנים האחרונות, ביחס לגודל האוכלוסייה בכל עיר בהתבסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מהניתוח שנעשה עולה כי קיימים פערים גדולים בין הערים בישראל. העיר הכי צומחת בישראל היא אור עקיבא, שבה ישנן 144 דירות בבנייה פעילה עבור כל 1,000 תושבים –יותר מפי 7 (620%) מהממוצע הארצי. במקום השני ב"מדד המנופים" מדורגת העיר נתיבות, עם כ-84 דירות בבנייה לכל 1,000 תושבים. במקום השלישי נמצאת העיר אור יהודה, שבה נבנות כ-62 דירות לכל 1,000 תושבים, אחריה קריית אונו, קריית גת ומי שסוגרת את החמישייה הראשונה היא העיר אשקלון עם כ-7,200 דירות בבנייה ל-146 אלף תושביה – 49 דירות לכל 1,000 תושבים. 

והיכן נמצאת העיר אלעד? ובכן, אלעד ממוקמת בתחתית הרשימה של הערים הצומחות, שעל-פי הניתוח כיום אין לה ולו דירה אחת בבנייה פעילה. אגב, לפני העיר אלעד ממוקמת העיר אום אל-פאחם והיא מחזיקה ב-3 דירות בבנייה. נמצא, כי ההיצע המוגבל לדירות בעיר מהווה אחד הגורמים העיקריים לעלייה במחירי הדירות, עקב ביקושים גבוהים של בני המקום לגור בעיר. 

המכרז שהוציאה רשות מקרקעי ישראל כולל הוא מכרז מקוון "דיור במחיר מטרה" לבנייה של 932 יחידות דיור ב-6 מתחמים בעיר אלעד, מתוכן 742 דירות במחירים מוזלים לזכאים. המתחמים המשווקים במסגרת המכרז הם חלק מתוכנית תמל/1081 להרחבת העיר אלעד הנפרשת על כ-2663 דונם בצפון מזרח העיר בהיקף של כ-4,200 יחידות דיור, שטחים למבני ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים ודרכים. כמו-כן, כוללת התוכנית יצירת אזור תעסוקה בהיקף של כ-1.2 מילון מ"ר שיבטיח מענה כלכלי ליישוב בהתאם להיקף המגורים הקיים והמוצע. 

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬