דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

מהנדס עיריית ת"א: "כיום מבינים שגם פרויקטים יוקרתיים יכולים להיבנות ללא חניות"

כך אמר אודי כרמלי ביום העיון על הרכבת הקלה והמטרו שמקיים מרכז הבנייה הישראלי. מהנדס העירייה תיאר איך עיר ותיקה מתנהלת בין צורכי ההתפתחות שלה לבין הטרדות שנגרמות לתושבים

שיתוף‭:‬

מהנדס עיריית ת"א אודי כרמלי | יח"צ
מהנדס עיריית ת"א אודי כרמלי | יח"צ
מהנדס עיריית ת"א אודי כרמלי | יח"צ

עוד לפני התחלת הפעלתם של הרכבת הקלה ובהמשך המטרו, חלק מהרשויות המקומיות על התוואי של שתי מערכות הסעת ההמונים החדשות, מתחילות להוריד את תקני החנייה בפרויקטים למגורים ולמשרדים. אודי כרמלי, מהנדס עיריית תל אביב, אמר ביום עיון על הרכבת הקלה והמטרו, שמקיים היום מרכז הבנייה הישראלי, כי "אנחנו מבינים היום שגם פרויקטים יוקרתיים למגורים יכולים להבנות ללא חניה, וגם פרויקטי מסחר גדולים יכולים להיות בלי חניה", ואף סיפר על יזם שהפתיע אותו בפגישה כאשר ביקש בעצמו לבטל את תקני החנייה בפרויקט שלו.

לדבריו, "17% מתושבי העיר היומיומיים מתניידים לעבודה שלהם באופניים, זה מוריד כמות תנועה מהכבישים וזו חלק מהדרך לצלוח את המשבר התחבורתי שקיים היום בתל אביב ובאזור. הדיון התחלק עד היום בין כן רכב ללא רכב, וזה לא הדיון שצריך להיות. רכב פרטי היה ויהיה כלי התחבורה המרכזי במטרופולין, אך המטרה היא להעביר כמה שאפשר מהרכב לאפשרויות אחרות. תמיד יהיו כאלה שלא ירצו לנסוע ברכבת. היום בתל אביב תחבורה ציבורית היא כמעט לא אופציה. או שאתה בריא וצעיר שיודע לעלות על קורקינט, להחלים מפציעות ולהשתחרר מאיכילוב. ההתניידות באמצעות אוטובוסים היום היא לא נוחה ואני אומר את זה בתור מי שמתנייד באוטובוסים. המטרה היא השטחת הפעמון – ברגע שיהיה אפשר לגור במעגל השני או השלישי של המטרופולין, ולצרוך שם את כל השירותים. מערכת תחבורה ציבורית מאפשרת למגוון של אוכלוסיות להישאר בתוך המרחב והיא תשפיע על מחירי הדיור".

אודי כרמלי: "17% מתושבי העיר היומיומיים מתניידים לעבודה שלהם באופניים" (צילום: גל מישאל)

כרמלי תיאר את כמות העבודות וההפרעות שלהן על חיי היום-יום של התושבים: "אני אנסה לתת לכם זווית אחרת לעיר שהופכת את עצמה לדעת. בטח רבים אומרים – מה עבר לכם בראש חתיכת מטומטמים. אין הרבה ערים בעולם שעברו כל כך הרבה עבודות תשתיות בפרק זמן כל כך קצר. תל אביב היא שכונה ביחס לערים בעולם. העיר האמיתית זו העיר 'דן'. כשאנחנו מדברים על כמות עבודות בתוך תא שטח כזה קטן, כמות ההפרעה השוטפת לאנשים היא כמעט בלתי סופית. השאלה עכשיו היא איך מנהלים את זה. תל אביב היא עיר ותיקה שכמעט לא עברה מתיחת פנים לאורך הרבה מאד זמן".

לדבריו, "אנחנו מנסים לאזן מצד אחד בין המטרו ולסיים אותו מהר, לבין זה שאנשים שחיים כאן ולא רוצים שירעישו להם בלילה. איך שומרים על עיר תחת מהפכה תשתיתית ככה שהיא מצליחה להמשיך לעבוד. אנחנו מדברים על מצב שבו יש לנו היום כמעט 1,400 אתרי עבודות פעילים. היום חלק ניכר מהאתרים האלה הם בתוך העיר במסגרת התחדשות עירונית. תל אביב הוסיפה בין 2019-2022 עוד אלפי יחידות דיור בלי שנוסף אפילו בניין אחד, זו התחדשות עירונית. יש לנו רחוב אחד עם 10 אתרי בניה. יש לנו היום מפקחים שיושבים שם ומנהלים את הדבר הזה ומתאמים בין 10 אתרי הבניה ומזיזים את המשאיות".

תל אביב עוברת היום מהפך שמלווה באתגרים שהעירייה לא הכירה. "אנחנו חוטפים אש על העבודות והרעש, אבל אם לא נבצע את העבודות האלה – ועיר שלא מבצעת אותן היא עיר בסטגנציה – אז היא תהיה עיר מתפוררת. תל אביב רוצה לשמור על המעמד התרבותי והליברלי שלה תחת הלחץ האדיר של מחירי הדיור שבועטים אוכלוסיות שונות מהעיר".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רשת SCOOP פותחת סניף בנהריה

למרות המצב הביטחוני בצפון, SCOOP פותחת סניף דגל בשטח 170 מ"ר בקניון ארנה שבנהריה בהשקעה של כמיליון ששקל. זהו סניף שני של הרשת בנהריה.

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬