דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

ממשיכה במימושים: חנן מור מוכרת פרויקט מגורים בבאר יעקב לקבוצת שפונדר פדלון

שפונדר פדלון תשלם 25 מיליון שקל עבור מניות חברת הפרויקט מדף 1, תיקח על עצמה הלוואה קיימת של כ-126 מיליון, ותשלם 12.2% מרווחי הפרויקט שכולל 221 יח"ד

שיתוף‭:‬

חנן מור, הבעלים של קבוצת מור (צילום: יח"צ)
חנן מור, הבעלים של קבוצת מור (צילום: יח"צ)
חנן מור, הבעלים של קבוצת מור (צילום: יח"צ)

קבוצת חנן מור דיווחה לבורסה כי חתמה היום על עסקה משמעותית למכירת 100% ממניות חברת הפרויקט "מדף 1" שמקימה פרויקט מגורים בבאר יעקב, לקבוצת שפונדר פדלון. העסקה מותנית באישור בית המשפט במסגרת הסדר החוב של קבוצת חנן מור.

רוב ההסתבכות של קבוצת חנן מור נעוצה במגרש אותו רכשה בסכום מטורף של 1.46 מיליארד שקל, פלוס הוצאות פיתוח של 62 מיליון. עבור הקרקע קיבל הלוואות ממגוון גופים, וכעת מהווה העסקה הזאת כ-1.3 מיליארד שקל מכלל חובות הקבוצה שעומדים על כ-2.2 מיליארד. רק על עסקת שדה דב משלמת חנן מור ריביות של כ-100 מיליון שקל בשנה.

בין המתעניינים במתחם בשדה דב, נמצאים יצחק תשובה שהציע 1.5 מיליארד שקלים (1.1 מיליארד במזומן, ועד 400 מיליון מהעודפים שייווצרו בפרויקט, א"כ), חברת י.ח דמרי של יגאל דמרי שהציעה 1.1 מיליארד שקל (600 מיליון שקל במזומן והיתרה באמצעות הלוואת מוכר, א"כ), קבוצת ב.ס.ר של נחשון קיוותי שהציעה 1.1 מיליארד, וישראל קנדה של אסי טוכמאייר וברק רוזן שהציעה גם היא 1.1 מיליארד שקלים, אולם שתי האחרונות רוצות לגבש קבוצת רכישה, ולא לרכוש את המגרש לבדן.

בשל כך, החלה החברה לממש נכסים ונכנסה להליך של הסדר חוב. העסקה מול שפונדר פדלון, אותה הוביל עו"ד אמיר חן, השותף המנהל של משרד פישר (FBC), כוללת רכישת מלוא מניות חברת "מדף 1" תמורת 25 מיליון שקלים , לקיחה של הלוואה קיימת בסך 126 מיליון שקל על שם "מדף 1", ובנוסף – שפונדר פדלון גם צפויה לשלם תשלום נוסף שיקבע בעתיד, בשיעור של 12.2% מרווחי הפרויקט בבאר יעקב.

הפרויקט בבאר יעקב כולל הקמת 221 יחידות דיור, כאשר 111 מהם הם במסגרת מסלול "מחיר מופחת", ו-110 דירות שיימכרו בשוק החופשי. לפרויקט קיים היתר דיפון וחפירה, והוא נמצא בשלבי תכנון מתקדמים לקראת קבלת היתר בניה מלא. היקף המכירות הצפוי בפרויקט עומד על יותר מ-500 מיליון שקל, כ-2.3 מיליון שקל בממוצע לדירה.

הפרויקט שתכנון האדריכל  גל-אור פישביין, נמצא על חלק ממתחם מחנה צריפין, והוא צפוי להיות חלק משכונת באר יעקב הירוקה. במסגרת הבנייה, תקים שפונדר פדלון שני מגדלים בני 23 ו-24 קומות, וכן מבנה מרקמי של שבע קומות, מעל שלוש קומות לחניונים תת קרקעיים.

מנכ"ל משותף ובעלים בקבוצת שפונדר פדלון, עידו פדלון אומר כי "אנו מאמינים מאוד בעסקה ובפרויקט עצמו, שכן באר יעקב היא אחת מהערים המבוקשות ביותר בשנים האחרונות. השכונה מתאימה מאוד למשפחות וזוגות צעירים ומשלבת בין סביבה ירוקה לגידול ילדים לבין עירוניות וקרבה לצירים מרכזיים. גולת הכותרת הוא פארק רחב ידיים כ-600 דונם שמצוי בסביבת הפרויקט, כמו כן מוסדות חינוך איכותיים".

את קבוצת שפונדר פדלון ייצגו בעסקה עורכי הדין איתי זמל ויותם בורלא ממשרד פישר (FBC), את חנן מור ייצגו עורכי הדין מורן רביע פררה, רן וישנייבסקי ולינוי קטה ממשרד פישר (FBC). קבוצת חנן מור יוצגה גם על ידי רו"ח דודו זבדה, שאחראי על הסדר הנושים בחברה. המתווכים בעסקה הם פריזמנט יובל ועו"ד שוקי ארז, המתמחים במיזוגים ורכישות.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רשת SCOOP פותחת סניף בנהריה

למרות המצב הביטחוני בצפון, SCOOP פותחת סניף דגל בשטח 170 מ"ר בקניון ארנה שבנהריה בהשקעה של כמיליון ששקל. זהו סניף שני של הרשת בנהריה.

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬