דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

מתחילים לראות את האביב בפתח: אמבטיות קרח וקירות ירוקים

בריכות ומטבחי חוץ ממשיכים לזלוג לגינות הישראליות, אבל גם אמבטיות קרח להזרקת אדרנלין לגוף ולנפש, ו"גינה" במרפסת שמגדילה ויזואלית את השטח הירוק בחלל

שיתוף‭:‬

לקראת הקיץ - אמבטיית קרח (צילום: אור שניידר, באדיבות iceZ)
לקראת הקיץ - אמבטיית קרח (צילום: אור שניידר, באדיבות iceZ)
לקראת הקיץ - אמבטיית קרח (צילום: אור שניידר, באדיבות iceZ)
לקראת הקיץ - אמבטיית קרח (צילום: אור שניידר, באדיבות iceZ)
לקראת הקיץ - אמבטיית קרח (צילום: אור שניידר, באדיבות iceZ)
לקראת הקיץ - אמבטיית קרח (צילום: אור שניידר, באדיבות iceZ)

רגע אחרי שנכנסה שנת 2024 לחיינו וסקרנו את המגמות והטרנדים שיככבו בשנה החדשה, נראה שהאביב כבר מתדפק לנו על הדלת, וזו בהחלט הזדמנות נהדרת לבדוק את המגמות שיככבו בחוץ. האקלים הישראלי, לצד חוויית האירוח, מאפשרים לנו למקסם את חלל החוץ, בין אם זו מרפסת קטנה, גינה רחבת ידיים או גג עוצמתי.  

"הלקוח הישראלי כבר הבין את חשיבות חלל החוץ, וההתייחסות אליו היא כאל חלק בלתי נפרד מהבית", מסביר האדריכל רון שפיגל. "הגישה כיום היא לעשות תעתיק של הבית החוצה, ליצור מראה. לייצר חלל חוץ שבדומה לפנים, הוא ההמשכיות של הבית. הפנים משפיע על החוץ ולהפך. לא פעם הגדלנו פתח או הרמנו במה בתכנון כדי ליצור הרמוניה ביניהם. עוד בשלב הראשוני של תכנון הפרויקט והבנת צרכי המשפחה, יש הסכמה משותפת לגבי חשיבות החוץ".

לדבריו, "ישנם פרויקטים שהשיח מתחיל בכלל מהצרכים של החוץ – 'אני רוצה בריכה ענקית', 'רוצים להרגיש כמו בתאילנד', 'חשוב לי שמטבח ה-OUTDDOR יהיה פונקציונאלי ונעים, כי שם אני מרבה לארח', ויש דוגמאות רבות".

בריכה בגינה – אבל גם אמבטיית קרח?

אבנר צדוק, מנכ"ל ובעלים של חברת פלגים שמתכננת ומעצבת בריכות יוקרה, אומר כי "מאלמנט של מותרות, כבר מספר שנים, ובטח ובטח מאז הקורונה, הפכה הבריכה לאלמנט מהותי בבית הישראלי, סביבה מתאספות המשפחות, סביבה מתקיים האירוח".

לדבריו, "יש הרוכשים בית או שטח בהתאם לאפשרויות השונות של מיקום בריכה, והעמדתה ביחס לפרויקט. בכל הקשור לעיצוב, השמיים הם הגבול כאשר הכוכבת של הקיץ היא ללא ספק בריכה עם מערכות שחייה נגד הזרם. זו הבריכה הכי פונקציונאלית למשתמש. מצוינת לספורט, לשחייה, לא מצריכה שטח גדול כדי למקסם את השימוש שלה. גם בריכה נגד הזרם בת שישה מטרים על שלושה, תעשה פלאים ופה טמון היתרון המהותי שלה והעובדה שהיא הפכה להיות מאד פופולרית בקרב הקהל הישראלי".

בריכה שעיצב אדריכל בנוף אליק אבידן (צילומים: אורן שלם, באדיבות פלגים)
בריכה של נוימן חיינר (צלם: עמית גושר, באדיבות פלגים)

נראה שאמבטיות הקרח יצאו ממרחבי הפייסבוק ומתחילות להתנחל בגינות הישראליות. התופעה הפכה לדרך חיים בזכות התועלות של הטבילה לגוף ולנפש. חברתIceZ  לוקחת את הטרנד צעד אחד קדימה עם אמבטיות קרח שפועלות באמצעות צ'ילרים ייעודיים שתפקידם להביא את המים לטמפרטורה הרצויה, תוך שליטה מרחוק, ויצירת סירקולציה ששומרת על נקיון המים.

לדברי ישי שני, בעלים ומנכ"ל משותף ב-iceZ, "האמבטיות עוצבו ותוכננו בקפידה, עשויות מחומר אקרילי או חיפוי עץ. המוצרים מספקים חוויה שתורמת לאיכות החיים, לגוף ולנפש. חוויה שמספקת בוסט אמיתי של אדרנלין ועשייה. אנו רואים קהל רחב של אנשים שהחלו לאמץ את אמבטיית הקרח כריטואל קבוע".

אמבטיית קרח של iceZ עם צ'ילר (צלם: אור שניידר)
אמבטיית קרח קומפקטית של iceZ. המים קרים (צלם: אור שניידר)

במהלך הלחימה, הציבה החברה בנקודות מסוימות בשטחי כינוס, אמבטיות קרח עבור החיילים, במטרה "להזריק" להם בוסט של אדרנלין.

מטבחי החוץ ממשיכים לשלוט

יעל מוסקוביץ, סמנכ"לית השיווק של חברת ניגא שף FOR HOME שמייבאת מטבחי חוץ ומותגי פרמיום למטבח פנים, מסבירה כי "המגמה החשובה בעונות החמות ובכלל, אלו מטבחי החוץ. אם החשיבה הרווחת הייתה שמטבח חוץ הוא נחלתם של בעלי מרפסות או גינות גדולות, הרי שכיום הקהל הישראלי שאוהב לארח בחוץ, לא מתפשר על מטבח חוץ – גם כאשר השטח אינו גדול. מטבחים בגודל שני מטר בהחלט עושים את העבודה והופכים את האירוח להרבה יותר מפנק ונעים. השימוש במטבח החוץ לעתים הוא על בסיס יומיומי. אנו אוהבים לבלות בחוץ והשהייה בחוץ אינה תלויה באירוח".

מטבחי חוץ של FOGHER – ניגא שף FOR HOME

מוסקוביץ' מוסיפה כי "בצד השני של המתרס נמצאים מטבחי החוץ הגדולים שרק הולכים וגדלים, עם ממוצע של חמישה ושישה מטרים, ואיתם כמובן שפע רב של מוצרים שתומכים בחוויית הבישול והאירוח עם מקררי משקאות, מכונות קרח, גרילים שונים להפקת מאכלים במגוון צורות צלייה ובישול, רוטיסרי, טאבונים, ועוד, לצד עיצובים עילאיים שלקוחים ממטבחי שף מקצועיים".

ולפני סיום אי אפשר להתעלם מהטרנד  הירוק החדש – קירות ירוקים, בעיקר לאלה שלא נהנים מצמוד קרקע. מעצב הפנים אורון מילשטיין מסביר כי "הקירות הירוקים נפלאים לבעלי מרפסות, והתפקיד שלהם בעצם הוא להגדיל ויזואלית את השטח הירוק בחלל. זו ממש גינה שקמה לה ב-90 מעלות ויוצרת גינה ורטיקלית לכל דבר".

גינה במרפסת. הקירות הירוקים של אורון מילשטיין (צילומים: אלעד גונן)

לדבריו, "השימוש בקירות ורטיקליים בעצם מגדיל את מרחב הגן, כלומר מרחב הגן האמיתי בתחושה הוא גם האופקי וגם המימד האנכי".

"מעבר לפן העיצובי היפהפה", ממשיך מילשטיין, "חשוב להבין שקירות ירוקים – בדיוק כמו גינה רגילה – דורשים תחזוקה. לסלק מליחות מהדשא לקיר,לנקז את המים, לבדוק שהצמחייה פונה למקום הנכון, שיש מקום לשורשים להתפתח וכו'. בקיצור, זו תחזוקה לכל דבר, בדיוק כמו גנן שמגיע ומתחזק את הגינה".

.

.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬