דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

נוף ואווירת רוגע לפני הפסח: כמה בתים שמתכתבים עם הסביבה

התרחקנו מתל אביב וראשון, והגענו להרי ירושלים, כפר סאלד, כרמית וכפר מסריק, לנשום קצת טבע שעוטף את ארבעת הבתים הנפלאים שנציג הפעם

שיתוף‭:‬

נוף נהדר לעמק החולה. הבית בכפר סאלד שתכנון ועיצב ינון בן דוד (צלם: שי אפשטיין)
נוף נהדר לעמק החולה. הבית בכפר סאלד שתכנון ועיצב ינון בן דוד (צלם: שי אפשטיין)
נוף נהדר לעמק החולה. הבית בכפר סאלד שתכנון ועיצב ינון בן דוד (צלם: שי אפשטיין)
נוף נהדר לעמק החולה. הבית בכפר סאלד שתכנון ועיצב ינון בן דוד (צלם: שי אפשטיין)
נוף נהדר לעמק החולה. הבית בכפר סאלד שתכנון ועיצב ינון בן דוד (צלם: שי אפשטיין)
נוף נהדר לעמק החולה. הבית בכפר סאלד שתכנון ועיצב ינון בן דוד (צלם: שי אפשטיין)

רחוק, שונה, מיוחד. הפעם לא נתמקד בתל אביב, הרצליה, או ראשון לציון. רגע לפני ליל הסדר, אנו מציגים לכם פרויקטים במקומות מיוחדים, עם נוף מיוחד, יוצאי דופן בשל מיקומם, בזכות ההתכתבות שלהם עם הסביבה. חג חירות לכולנו – ולחטופים.

הבית בכפר סאלד | ינון בן דוד – אדריכלות ועיצוב

זהו בית של זוג עם שני ילדים. "היא בת קיבוץ כפר סאלד. ביקשה לבנות בקיבוץ באזור ההרחבה, על שטח בן כחצי דונם. ההרחבה ממוקמת על גבעה ממנה נשקף נופו המרהיב של  עמק החולה", מסביר ינון בן דןד, בעל משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב. "העדפה שלה בעולם העיצוב היא לסגנון וינטג', פחות נקי. הוא מעדיף קווים נקיים ועיצובים מודרניים. כך שהעיצוב של הבית עצמו מתחבר לשני עולמות".

בני הזוג הביעו את אהבתם לאירוח, בישול, גדג'טים ומוזיקה. הם ביקשו חלל ציבורי עם אי גדול פתוח לנוף, לצד רצון לחלוקת קומות כזו שתתאים לילדים שיבואו בהמשך. מאחר והנוף הוא לכיוון הכביש, הוחלט שהמרפסת הראשית תהיה לצד הבית, עם קו ראייה לנוף הפתוח על מנת ליהנות מצד אחד מפרטיות בעת בהייה בנוף, ומצד שני למקסם את זווית הראייה לעמק החולה. "מבחינתי הנוף ומקסום האור הטבעי, הם חלק מהותי מהתכנון והבנייה. אלו אלמנטים בסיסיים שיוצרים בית מואר והרמוני. יחד עם זאת חשובה לי הפרטיות של המשפחה".

הבית בכפר סאלד שתכנון ועיצב ינון בן דוד (צילומים: שי אפשטיין)

המעטפת של הבית מורכבת ממספר חומרים, הדומיננטי שבהם הוא חיפוי עץ אקולוגי מאוסטרליה, לצד הפלדה שמקיפה את רוב הבית ויוצרת הצללות של המרפסת הראשית, הכניסה והסלון. זהו אלמנט מרכזי שמחבר ביניהם והוא שקוע בחיפוי עץ. "כמשרד שמתמחה בבנייה, אנו מחפשים שיטות בנייה חדשות ומתקדמות. כך שהגענו לשיטה הקנדית, המבוססת על בנייה מתבניות של קלקר, ככה נבנו הקירות של פרויקט זה. זו שיטה מבודדת ונקייה, אקולוגית ומודולרית. מבוססת על חומר מיוחד, קלקר מוקצף שתפקידו לבודד חום וקור, מצוין למקומות עם אקלים משתנה", מסכם בן דוד.

הבית בכרמית | עיצוב פנים: רינת קינן, אדריכלית אורית אקרמן, באדיבות מפתחי ארטפרו

אחרי שנים רבות שהמשפחה – בני זוג ושלושה ילדים מתבגרים – התגוררה בבסיסי חיל האוויר ועברה ביניהם כל כמה שנים, היא החליטה שהגיע הזמן לבנות בית באחד מישובי הדרום. על המשימה הופקדה מעצבת הפנים רינת קינן שהתבקשה ליצור בית אוורירי, לא עמוס, ועם שפע מקומות אחסון. על האדריכלות הופקדה אורית אקרמן.

החלל הציבורי מאופיין בתקרה גבוהה ומרשימה שמתנשאת לגובה 3.5 מטר, שבנויה מקורות עץ בגוון לבן, שביחד עם הפרופיל הבלגי המדוקק מבית ארטפרו, ווילונות דקיקים, יוצרים מראה נקי ורך שמאפשרים לנוף שנפרס בפני הבאים לתפקד כשחקן מרכזי. 

הבית בכרמית שתכננה ועיצבה רינת קינן (צילומים: מאור מויאל, באדיבות מפתחים ארטפרו)

המעצבת ייצרה סגנון כפרי לייט שבא לידי ביטוי בכל אחד מחללי הבית, בעיקר באמצעות תכנון הנגרויות. הסגנון קליל ולא כבד, יוצר עיצוב אוורירי ונעים עם שפע של טקסטיל שמחמם את בני הבית. מפתחי הברזל השחור של ארטפרו גדולים מאוד, מככבים גם בחלל הפרטי ותפקידם להכניס את הנוף מכל עבר ולתבל את החלל באלגנטיות  מרשימה.

הבית בהרי ירושלים | דן והילה ישראלביץ' אדריכלים

הבית 650 מ"ר בנוי על נחלה של שמונה דונם בהרי ירושלים, עם נוף פסטורלי עוצר נשימה, שם מתגוררים בני זוג, אנשי עסקים שילדיהם הבוגרים כבר פרסו כנף ועזבו את הקן. האדריכלים דן והילה ישראלביץ' התבקשו לתכנן, ליצור ולעצב בית שרובו מוקדש לחוויית האירוח, שהיא חלק מהשגרה היומיומית של בני הבית.

הבית ממוקם על צלע הר והוא נסתר מהעוברים ושבים. למעשה כל הבית פתוח לנוף הרי ירושלים. "הבית במהותו מודרני. אולם יש בו גם אלמנטים מובהקים המקנים לו סגנון מאוד שורשי, ארצי-ישראלי. שילוב שיצרנו על ידי ארכיטקטורה מודרנית ובליווי אבן גרניט בהירה, מוטיב שחוזר על עצמו בזכות עמודים הממוקמים בתוך המבנה ומחוצה לו. הכניסה לבית  מפגישה אותנו עם סלון רחב ידיים בו משולבות ספות עור, עם ריהוט היוצר מעגל לטובת תקשורת איכותית בין האורחים. כאמור, בית מאוד מארח".

הבית בהרי ירושלים שתכננו ועיצבו דן והילה ישראלביץ (צלם: עודד סמדר)

חלל האוכל כולל שולחן המאכלס 24 איש, המורכב מגזע עץ חצוי שהגיע ארצה מדרום אמריקה, באורך 5.5 מטרים, ושוקל כמעט שישה טון. כן כן.

חלל החוץ הוא דומיננטי בנחלה ומוקדש ברובו לחוויית האירוח. החלל כולל בריכת שחייה, שכשוכית, שירותים, מלתחות, סאונה וכמובן אזור ישיבה ואירוח. הבריכה אינה סטנדרטית מאחר והיא בולטת מהקרקע, כאשר את ארבע צלעותיה מקיף סוג של מפל (עיצובי ובטיחותי כאחד). סביב הבריכה נבחר חיפוי של אבן ציפחה שחורה ומחוספסת. לצידה מוקמה בריכת שכשוך רדודה עם פסלי מים מאוסף הפרטי של בעלי הבית.

הבית בכפר מסריק | אדריכלות ועיצוב – סטודיו בוטקה, יעל וענת קריסטל. ריצופים, חיפויים וסניטריה –MODY

זהו בית פרטי בן שתי קומות בשטח 160 מ"ר עם 60 מ"ר מרפסת ו-80 מ"ר מרפסת גג, היושב באמצע שכונה ותיקה בקיבוץ כפר מסריק, עם חצר המקיפה את הבית. בקומת הקרקע בבית בו מתגוררים זוג עם שני ילדים, ממוקם סלון, מטבח, פינת אוכל, מקלחת ילדים, חדר כביסה, ממ"ד וחדר הורים עם חדר רחצה. בקומה העליונה נמצא חדר הורים מפנק (לעתיד) הכולל מטבחון, חדר רחצה ומרפסת גג רחבה.

"בני הזוג, להם שני ילדים קטנים, קיבלו חצי מבית רכבת ישן בקיבוץ כפר מסריק. לאחר התייעצות עם קונסטרוקטור, הוחלט לפרק את הבית ולבנות במקומו את ביתם החדש", מסבירות יעל וענת קריסטל מסטודיו בוטקה, שאחראיות על האדריכלות והעיצוב.

הבית בכפר מסריק שתכנן ועיצוב סטודיו בוטקה (צילומים: ארז בן חיים, באדיבות MODY)

מההתחלה הוחלט על בית בן שתי קומות, כדי להשאיר כמה שיותר דשא וירוק מסביב, ולהתמזג עם השכונה הקיבוצית היפה. הבית טובל בגינה מטופחת וירוקה המקיפה אותו והשאיפה הייתה לפתוח את החלל עד כמה שאפשר אל החוץ. הבית הוא בית דו-משפחתי והקיר הצפוני שלו הוא קיר משותף עם השכנים, לכן הוחלט שחדרי הילדים והממ"ד יהיו בחלק הצפוני של הבית, צמוד לבית השכן, והחלל הציבורי יהיה פתוח לשלושה כיווני אוויר.

מכיוון שהבית מוגבה במעט משביל הקיבוץ המוביל אליו, תיכננו כמה מדרגות מיציקות בטון רחבות בגבהים שונים המתחברות למרפסת הכניסה. השביל מוביל לבית מכיוון דרום ומגיע למבואת הכניסה שנמצאת בין הסלון למטבח, לשניהם מרפסות נפרדות – מזרחית ומערבית.

בני הזוג אוהבים ניקיון עיצובי, יחד עם המעצבות נבחרה פלטת חומרים רגועה וטבעית שמאוד משתלבת ומדגישה את הירוק שניבט מכל כיוון. השפה העיצובית מתאפיינת בקווים ישרים ונקיים המשלבים חומרים חמים עם נגיעה תעשייתית. הריצופים והחיפויים נבחרו ב-Mody, כמו כן את הכלים הסניטרים והברזים. הרצפה בקומה התחתונה חופתה באריחי גרניט.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬