דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

המהלך שלא צלח: עיריית כפר קאסם ניסתה לספח שטח מראש העין | בלעדי

מדובר בשטח שכבר הוסדר ב-2012. בישיבת מועצה שהתקיימה בעיריית כפר קאסם הוחלט לאשר ביצוע תיקון גבולות עם ראש העין. עיריית ראש העין בתגובה: הם ניסו ולא הצליחו

שיתוף‭:‬

העיר כפר קאסם (צילום: משה מילנר, לע"מ)
העיר כפר קאסם (צילום: משה מילנר, לע"מ)
העיר כפר קאסם (צילום: משה מילנר, לע"מ)

עיריית כפר קאסם ניסתה בחודשים האחרונים לבצע ניסיון לספח לתחומה את השטח הדרומי של שכנתה העיר ראש העין. בדיון שהתקיים בישיבת מועצת העירייה באפריל השנה, הנושא עלה לדיון כאשר ראש עיריית כפר קאסם, עאדל בדיר, הצביע בעד בחינת תיקון גבולות העיר.

בישיבת המועצה, הציג מהנדס העיר ד"ר ממדוח מנסור את הצורך בבחינת ביצוע תיקון בגבולות מרחבי התכנון באזור הדרומי עם ראש העין, וראש עיריית כפר קאסם הצביע בעד ביצוע תיקון בגבולות. למרות ההצבעה, בדיון שהתקיים בנושא זה במינהל התכנון, ושפורטל נדל"ן ניוז חושף כעת, הוחלט שלא לגרוע את השטח הדרומי של ראש העין ולא לצמצם את מרחב התכנון של העיר לטובת כפר קאסם.

אין זו הפעם הראשונה שבכפר קאסם לוטשים עיניים לעבר החלק הדרומי של השכנה. כבר לפני מספר שנים נעשה ניסיון כזה לקבל לידה את השטח. ב-2012 חתם שר הפנים דאז, אלי ישי, על צו המורה על חילופי שטחים בין כפר קאסם לראש העין, תמורת תוספת של כ-2,000 יחידות דיור שייבנו בשטח השיפוט של כפר קאסם. במסגרת ההסכם הוחלט כי שטח שאינו שייך כיום לשום רשות מוניציפאלית (שטח ללא שיפוט), שממוקם מדרום-מזרח לראש העין, יועבר לידי עיריית ראש העין. בשטח זו הוחלט בזמנו להקים שכונה חדשה הכוללת כ-14 אלף יחידות דיור. ההחלטה בזמנו כללה גם חילופי שטחים בין שתי הרשויות, לפיהם קיבלה ראש העין בין היתר שטחים סמוכים שהיו שייכים לכפר קאסם, לצורך סלילת כביש גישה עורפי דו-סיטרי לאזור התעשייה אפק.

מעיריית ראש העין נמסר: "מינהל התכנון פנה לרשויות השונות בנושא הסדרת שטחי הגבולות בין הערים. להערכתנו, על רקע פנייה זו עיריית כפר קאסם ביקשה 'בשיטת מצליח' לבקש את השטח הדרומי של ראש העין. זה מה שהם רוצים אבל מבחינתנו הנושא לא על סדר היום. יש גבולות ברורים מוניציפאלית והם נקבעו לפני שנים. פשוט ניסו, וקיבלו תשובה שלילית מיידית".

ראש עיריית כפר קאסם, עאדל בדיר הכחיש בתחילה את הדברים בשיחה עם פורטל נדל"ן ניוז, אולם לאחר שנשלחו לו מסמכים בחתימתו, הוא לא הגיב לדברים.

ממינהל התכנון נמסר: "בחודשים האחרונים החל מינהל התכנון בפרויקט להתאמה כוללת של גבולות השיפוט המוניציפאליים בכלל הרשויות המקומיות במחוז מרכז. לצורך שינוי גבולות מרחבי התכנון נדרשת הוועדה המחוזית להמליץ בפני שר הפנים והמועצה הארצית בדבר השינויים וההתאמות הנדרשות, ובמסגרת זאת חלה חובת התייעצות עם הרשויות המקומיות הנוגעות בדבר".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬