דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

קרית גת – המרכז החדש של ישראל!

שיתוף‭:‬

בדרך ל-450 אלף תושבים. קרית גת (צילום: החברה לפיתוח קרית גת)
בדרך ל-450 אלף תושבים. קרית גת (צילום: החברה לפיתוח קרית גת)
בדרך ל-450 אלף תושבים. קרית גת (צילום: החברה לפיתוח קרית גת)
בדרך ל-450 אלף תושבים. קרית גת (צילום: החברה לפיתוח קרית גת)
בדרך ל-450 אלף תושבים. קרית גת (צילום: החברה לפיתוח קרית גת)
בדרך ל-450 אלף תושבים. קרית גת (צילום: החברה לפיתוח קרית גת)

דמיינו עיר בינונית שקולטת בממוצע כ-1,000 תושבים בכל חודש, בונה כ-100 כיתות לימוד בשנה, חותמת על שלושה הסכמי גג ועמלה כעת על הרביעי. דמיינו עוד שהעיר הזאת אכלסה כבר 7,000 יחידות דיור בארבע השנים האחרונות, בונה גשרים ומבצעת פיתוח בהיקפים של מיליארדי שקלים בעצמה, עיר שב-2040 צפויה להפוך לעיר השלישית בגודלה בישראל – עם לא פחות מ-450 אלף תושבים.

הכירו את המרכז החדש של ישראל – קרית גת. הגענו לחוות את האדרנלין המטורף הקיים בקרית גת, ולהכיר מקרוב את הכח המניע. מצאנו עירייה חדורת מטרה, שאנשיה עמלים מבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה, עירייה שחולמת רחוק ודואגת לכבוש כל מטרה בדרך.

כששאלנו מה סוד ההצלחה ואיך מיישמים בפועל פרויקטים בהיקפים כל כך גדולים בפרק זמן כל כך קצר, כולם מצביעים על חברת יפתח – החברה לפיתוח קרית גת. "החברה למשימות מיוחדות", אומרים לנו, לצד עוד ארבע חברות עירוניות בכל התחומים.

שאלנו את יו"ר הדירקטוריון של חברת יפתח וסגנית ראש העירייה מוריה זגורי, ואת מנכ"ל החברה מאיר ואזנה, יחד עם הצוות המוביל של החברה אוהד יחזקאל – מנכ"ל הסכמי הגג והאדריכל אריק אביטבול – מנהל מנהלת ההתחדשות עירונית. – מה הוא סוד ההצלחה?

"עירייה עם מנהיגות מכוונת, דבקות במטרה, הוגנות ויושרה וצוות מקצועי ומשוגע לכל משימה", סיכמה לנו זגורי את המתכון המנצח. "אצלי כולם מנהלים", משיב ואזנה המנכ"ל. "יש משימה? אתה מנהל אותה עד לסיומה, קבל את האחריות, הסמכות והמשאבים הנדרשים, ותחזור עם התוצר".

קרית גת (צילום: החברה לפיתוח קרית גת)

אנו מסתובבים ברחובותיה של שכונת כרמי גת, ומבינים שאנחנו נמצאים בעיר חדשה לגמרי – 7,600 יחידות דיור בשכונה המרושתת בכל הטכנולוגיות העכשוויות, מתוחזקת ברזולוציות גבוהות מאוד, וקשה להבחין שמדובר בשכונה שעדיין נמצאת בתנופת בנייה. "קצב האכלוס בה הוא חסר תקדים – מאות רבות של תושבים מגיעים להתגורר בה בכל חודש, ורבים ממתינים לביתם ההולך ונבנה", מעיד מאיר.

אנחנו נכנסים לפארק ענק בשטח של כ-200 דונם, וממנו מגיעים ל'ספורטק' יפיפה המשתרע על פני 110 דונם ובו קיר טיפוס לתחרויות בינלאומיות, מתקן אתגרים מהגדולים במדינה, אומגה, סקטפארק ענק ומיוחד ביופיו וכל ענפי הספורט פזורים בין מדשאות רחבות היקף. כל זה הוא חלק מפארק של כ-400 דונם שיחבר לעיר הוותיקה מתחת ומעל כביש 35, ויכלול פארק ענק עם נחלים, אגמים שבילי אופניים, אטרקציות ועוד. על תכנון וביצוע הפרויקט הזה שוקדים בימים אלה בדיוק.

מקבצים של מבני חינוך וציבור בהיקפים חסרי תקדים ובאדריכלות וביצוע מהטובים שיש, פוגשים בכל רחוב. מה עוד נשאר? שאלנו. "לצד המגורים, חייבים גם אטרקציות ותרבות", אומר לנו אוהד יחזקאל, "כעת אנו עמלים על ביצוע של קרית ספורט מהגדולות והמשמעותיות במדינה, שתכלול ארנה עם 4,000 מקומות ישיבה ואצטדיון עם 10,000 מקומות, מגרשי אימונים ועוד. במקביל אנו מקימים פרויקט אטרקטיבי ומיוחד לאורך כביש 35 שנקרא 'שער העיר', שיחבר בין כרמי גת לעיר הוותיקה, עם כ-100 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה וכ-400 יחידות דיור, ובשלבי תכנון ראשונים של מתחם תיירות וארכיאולוגיה עם מלונאות, וכל מה שנדרש על מנת להכניס את קרית גת למפת התיירות של ישראל".

-אז לאן יש עוד להתרחב?

"נכון להיום חתמנו על שלושה הסכמי גג. את הראשון סיימנו לבצע ולאכלס, ועוד שני הסכמי גג –  6,000 יחידות דיור מצפון לכרמי גת, ו-10,000 יחידות דיור ממערב. יש עתודות לעוד כ-45 אלף יחידות מערבה. במקביל הופקדה וקיבלה תוקף תב"ע נוספת עם כ-10,000 יחידות דיור בדרום ובימים אלה נרקם הסכם הגג הרביעי עם לא פחות מ-14 אלף יחידות דיור במזרח, זאת לאחר שהמועצה הארצית הציגה את התוכנית של קרית גת כמטרופולין בגודל של מעל 450 אלף תושבים עד 2040.

קרית גת (צילום: החברה לפיתוח קרית גת)

"אנחנו בעיצומו של השיווק הגדול ביותר מאז הקמת המדינה – 9,000 יחידות דיור בצפון ובמערב בעת ובעונה אחת. רק עיר חזקה שיש לה מנגנוני ביצוע כמו שלנו, מסוגלת לעשות זאת, והמדינה כבר מבינה שהפתרונות של מצוקת הדיור נמצאים בקרית גת", מוסיף אוהד.

-כיצד משלבים את העיר הוותיקה בהתפתחות הזו?

"גם בנושא ההתחדשות עירונית אנחנו שיאני המדינה. השנה הכרזנו במועצת העיר שאף דירה לא נשארת מאחור וכך אנו פועלים", מסביר אריק אביטבול, מנהל ההתחדשות העירונית. "בדרך ייחודית ויצירתית, הצגנו במועצת העיר תוכנית כללית ריאלית וישימה לחידוש כל העיר הוותיקה, ותואם את כושר הנשיאה שלה, וכיום כל העיר מתוכננת עם צוותי תכנון מהשורה הראשונה. זה דורש הרבה יצירתיות, תכנון וראיה מרחבית של כל העיר, ולא בניינים ושכונות בודדים.

"ניתן לומר שניצחנו את השיטה. נכון להיום, במסגרת ההתחדשות העירונית בקרית גת, כ-6,000 יחידות דיור לאחר הפקדה, מתוכן כ-400 מאוכלסות, כ-2700 בשלבי היתרים, עוד כ-6,000 יחידות דיור לקראת הפקדה ועוד כ-6,000 נמצאות בהליך תכנוני כזה או אחר. כיום אנחנו מרצים בכל רחבי הארץ ובמוסדות התכנון את משנתנו ואני מעריך שמהר מאוד זה יעבור להיות נחלת הכלל", מסכם אריק.

ככל שהעמקנו בעיר הוותיקה, לא היה רחוב שלא הושקעו בו מיליוני שקלים בחידוש תשתיות כבישים, מדרכות ופארקים. אין נקודה בעיר שטיילנו בה ולא ראינו ממנה עשרות מנופים. "חשוב לנו להשוות תשתיות ופיתוח לכרמי גת שלא יהיה בקרית גת עיר חדשה ועיר וותיקה", מציינת מוריה זגורי.

-יש מי שקונה את כל הדירות ?

"קרית גת כבר שנה שלישית ברציפות במקום ראשון בביקוש דירות ביד 2. לדוגמה – פרויקט כרמי הפארק יצאו עם 500 יחידות דיור במבצע לשלושה ימי מכירה, ובתוך שלוש שעות סגרו את המכירה לאחר שנרשמו להם מעל 10,000 רוכשים ולא בכדי. קריית גת היא עיר שכיף לחיות בה, מעין מושב עירוני. כולם מכבדים את כולם וזהו בסיס מושלם לחינוך", אומרת מוריה.

-והמחירים?

"אין מחיר בקרית גת, כל מחיר לוקח. בסוף השנה שעברה, רמ"י יצאה למכרז של כ-20 יחידות קרקע בשטח של כ-500 מ"ר כל אחת, לבנייה עצמית. המחירים רק לקרקע נעו בין 3.2 ל-4.6 מיליון שקל. דירות בשיכונים שהיו עולות 50 אלף שקל לפני עשור, נמכרות כיום ב-1.1 מיליון".

קרית גת מאופיינת באוכלוסייה טובה ומגוונת עם סטטוס קוו וכבוד הדדי בין כולם, עיר שכיף לחיות בה, לעבוד בה ובעיקר לגדל בה את הדור הבא

.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬