דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

תוכניות הענק והקומבינה: רמ"י פרסמה מכרזים ל-10,000 יח"ד בקריית גת

שני מכרזי "מחיר מטרה" שווים בגודלם – כ-5,300 יח"ד כל אחד. הראשון מיועד לציבור הכללי, והשני – לחרדי. וגם: איך שוכנע ראש העירייה לבנייה המאסיבית הזו?

שיתוף‭:‬

המכרז לציבור הכללי של רמ"י בקריית גת צפון (הדמיה: ארמון אדריכלים)
המכרז לציבור הכללי של רמ"י בקריית גת צפון (הדמיה: ארמון אדריכלים)
המכרז לציבור הכללי של רמ"י בקריית גת צפון (הדמיה: ארמון אדריכלים)

רשות מקרקעי ישראל פרסמה בסוף השבוע שני מכרזי ענק בעיר קריית גת. מדובר בסך הכל על 10,600 יחידות דיור במסלול "מחיר מטרה". הראשון עבור הציבור הכללי, והשני עבור המגזר החרדי.

במכרז 128/2023 משווקות במסלול מחיר מטרה 5,300 יחידות דיור מתוכנית תמל/1115 הנפרשת על שטח של כ- 1,700 דונם בצפון העיר, וממשיכה את הרצף לשכונת כרמי גת הקיימת, בין כביש 40 ומסילת הרכבת. השכונה   תכלול בנייני מגורים בני 7-9 קומות וכן במגדלים של עד 18 קומות לאורך השדרה המסחרית הראשית. השכונה תכלול תמהיל מגוון של יחידות דיור כדי לתת מענה למשקי בית שונים – ודירות קטנות המתאימות לזוגות וליחידים, המהוות כ-25% מתוך כלל יחידות הדיור. בנוסף ייבנו 500 יחידות דיור בדיור מוגן. כמו כן, השכונה תכלול כ-100 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה, 17 אלף מ"ר עבור מסחר, 175 דונם עבור מבני ציבור, ו-330 דונם של פארקים.

במכרז 129/2023 משווקות  במסלול מחיר מטרה 5,300 יחידות דיור לאוכלוסייה החרדית מתוכנית תמל/1011/א, הנפרשת על כ-3,028 דונם, הכוללת בסך הכל 7,525 יחידות דיור בצפיפות של 25 אלף נפש לקמ"ר. כ-2,240 דונם מתוכם מיועדים לפיתוח עירוני והשאר כולל את שטחי יער פלוגות. יתר על כן, יוקצו כ-37,975 מ"ר לספורט ונופש, בנוסף ל-222,390 מ"ר לשטחי ציבור. הרובע העירוני החדש ממוקם ממערב לכביש 40 ועד ליובל נחל לכיש ממערב, בכביש מספר 35 בצפון והתוואי העתידי של רצועת מסילת חלץ מדרום. תמהיל הבנייה בתוכנית  מהווה שילוב בין בניה למגורים לצד שטחים לתעסוקה ומסחר, מוסדות ציבור, שטחים ציבוריים ושטח פתוח לאורך הנחל בשטחה המערבי של התוכנית.

שתי התוכניות שמכוחן משווקים המכרזים, אושרו בוועדה למתחמים מועדפים לדיור והן על קרקעות ששינו ייעודן מחקלאי למגורים ותעסוקה. החוברות יפורסמו בחודשיים הקרובים. על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרזים עד למועד סגירתם. ההשתתפות במכרז דורשת הרשמה מראש באתר "ממשל זמין".

לדברי שר הבינוי והשיכון  יצחק גולדקנופף, "כפי שהתחייבתי עם כניסתי לתפקיד, אנו פועלים עבור כלל האוכלוסייה. לשמחתי, הודות לפעילות אינטנסיבית שלנו מול כלל הגורמים, עלה בידינו לקדם את שיווק הקרקע לבניית 10,600 יחידות דיור שמחציתן עבור ציבור שומרי תורה ומצוות ומחציתן עבור הציבור הכללי. נמשיך בעזרת ה' יחד להוריד את מחירי הדירות ולייצר פתרונות לדיור בר השגה. מגיעה תודה מיוחדת לידידי הרב אריה דרעי שהניע וקידם את התהליך והיה שותף מלא לתוצאה המבורכת הזו".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט מסר כי הוא מברך "על שיווק של למעלה מ-10,000 יחידות דיור בקרית גת לכלל האוכלוסיות בישראל. רשות מקרקעי ישראל ממשיכה להגדיל את ההיצע בצורה משמעותית ובכך לגרום לירידת מחירי הדיור".

מכרזי הענק לא הגיעו בחלל ריק

על פי פרסום ב"כלכליסט", ראש עיריית קריית גת אבירם דהרי הסכים להוצאת המכרזים לפועל, לאחר שהובטחו לו מענקים של 30 אלף שקל לכל דירה, דהיינו – מענק שמן במיוחד של כ-300 מיליון שקלים אם אכן כל הדירות ייבנו.

ואכן, חלק מראשי הערים לא ששים לאשר בנייה מאסיבית למגורים בתחומי יישובם, משום שמדובר לעיתים במעמסה כלכלית על הרשות המקומית, שחייבת להקים תשתיות ולבנות מבני ציבור לטובת התושבים החדשים. ראשי ערים גם לא מתלהבים מקליטה מאסיבית של אוכלוסייה חרדית, שמתאפיינת לעיתים בהכנסה נמוכה מהממוצע, וכזו שזוכה באחוזים גבוהים יותר בהנחות בארנונה.

מועצת רמ"י החליטה לפני כמעט שנה לאפשר לרשות מקרקעי ישראל לשלם לרשויות מקומיות מענק בסך 30 אלף שקלים עבור כל יחידות דיור שתיבנה בעל קרקעות ששווקו במכרזי רמ"י. האוצר התנגד ל"מתנות" האלה ולפני כחודשיים הצליח להוריד – בהסכם עם מנכ"ל משרד השיכון והבינוי, את גובה המענקים ל-10,000 שקלים, וגם – רק בערים בפריפריה. השר גולדקנופף צריך היה לתקן את החלטת מועצת רמ"י עד ל-10 באפריל, אולם הוא לא עשה זאת – והדבר גם אפשר לו להגיע להסכם עם קריית גת שיעניק לה את גובה המענק הגבוה.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬