דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

שלושה יו"רי ועדות ערר מחוזיות מסיימים תפקיד – וטרם מונו מחליפים

למרות שסיום הקדנציה של יו"רי הוועדות בירושלים, ת"א וחיפה, הייתה ידועה מראש, בתום שבע שנים עפ"י חוק, לא ידוע מי יהיו המחליפים, ועד שאלה ייכנסו לתפקיד – יחלפו חודשים בהם הוועדות יהיו מושבתות

שיתוף‭:‬

(צילום: אתר FREEPIK)
(צילום: אתר FREEPIK)
(צילום: אתר FREEPIK)
(צילום: אתר FREEPIK)
(צילום: אתר FREEPIK)
(צילום: אתר FREEPIK)

אחרי שבע שנים, יסיימו ב-1 באוגוסט שלושה יו"רים של ועדות ערר מחוזיות, את תפקידיהם, ואולם טרם מונו להם מחליפים. מדובר ביו"ר ועדת ערר במחוז ירושלים עו"ד בני זלמנוביץ', יו"רית ועדת ערר במחוז תל אביב עו"ד תמר עיני ורדון, ויו"ר ועדת ערר במחוז מרכז עו"ד יריב אבן חיים.

ועדות הערר המחוזיות הן למעשה טריבונל מעין שיפוטי שדן בבקשות לעררים על החלטות ועדות התכנון מקומיות במגוון נושאים, בהם תכנון, היטלי השבחה ועוד. בראש כל ועדה עומד יו"ר, עורך דין בהכשרתו, שממונה באמצעות ועדת איתור של משרד הפנים ומשרד המשפטים, לפרק זמן של שבע שנים.

בחודשים שלפני סיום הקדנציה, אמור להתפרסם קול קורא לאיתור מועמדים מתאימים, שלאחריו מתכנסת ועדת האיתור שדנה בזהותם ויכולה גם להוסיף שמות נוספים לרשימה. לאחר הבחירה במועמד המתאים לתפקיד, אמור המינוי להגיע לחתימת שר הפנים. בפרק זמן שלאחר הפרוצדורה הזאת, האיש שנבחר לתפקיד יו"ר ועדת הערר, אמור "לנקות שולחן" בתפקידו הקודם – אם כשכיר או כעצמאי, לחתום על הסדר ניגוד עניינים ולעבור חפיפה מול היו"ר היוצא.

אחד היו"רים שעוזבים, מחליף עדיין אין. עו"ד בני זלמנוביץ' (צילום: ארן דולב)

התהליך הזה ברור, ידוע, לא מפתיע. טוב, תלוי את מי שואלים. שבוע לפני סיום התפקיד של שלושת היו"רים, ועדיין לא ידוע מי המחליפים כאמור. התהליך שציינו קודם לכן, עורך כמה חודשים, מה שאומר שגם יכריזו כבר עכשיו על זהות המחליפים, אלה ייכנסו לתפקיד רק בעוד זמן רב, שעשוי להתארך עוד בשל תקופת החגים שתחול בעוד כחודשיים.

ובנתיים? העררים שהוגשו לוועדה, ייערמו על השולחן, ייווצר עיכוב משמעותי, וגם ככה התחום שסובל מבירוקרטיה ולעיתים חוסר יעילות, יספוג עוד עיכובים. "זה ממש הגיע למשרד הפנים 'בהפתעה', לאחר שיודעים כבר שבע שנים מה מועד סיום העבודה של היו"רים", אמר גורם שמכיר את הפרטים. "זה אומר שאם לא מינו עד עכשיו אדם לתפקיד, אז מדובר יהיה בעיכוב משמעותי. זו סאגה ארוכה – צריך לעזוב משרד, לעשות הסדר ניגוד עניינים. במערכת שגם ככה לא מאד מתפקדת, אם יום אחד אתה לא מטפל בתיקים, אז יום אחרי אתה צריך לטפל בכפליים תיקים".

עו"ד רונית אלפר, עד לפני כשנה יו"ר ועדת הערר במחוז מרכז והיום בעלת משרד פרטי, אומרת כי "עיכוב במינוי יו"רים לוועדות הערר המחוזיות מוביל באופן ישיר לעיכוב בטיפול בעררים, שכן יו"ר שעומד לפרוש יעדיף, ובצדק, לסיים את הטיפול בתיקים שכבר נשמעו בפניו ולא לשמוע תיקים חדשים שלא בטוח שיספיק לסיים את הטיפול בהם".

אם רק היו מתחילים במועד, היה מספיק זמן לחפיפה. עו"ד רונית אלפר (צילום: ארן דולב)

"בנסיבות האלה", מסבירה אלפר, "נוצר גם עומס על היו"רים המכהנים, שלעיתים נדרשים לקחת על עצמם לטפל בתיקים נוספים שלא נמצאים בתחום אחריותם עד למינוי היו"ר הקבוע, מצב שיכול להמשך חודשים ארוכים".

גם אלפר מתעכבת על סוגיית מועד סיום עבודתם: "מועד סיום תפקידם של היו"רים המכהנים ידוע מראש משום שתקופת הכהונה שלהם מוגבלת בחוק לשבע שנים, כך שלא מדובר בהפתעה, ואם מתחילים בהליכי האיתור מספיק זמן מראש, ניתן לאפשר גם תקופת חפיפה בין היו"ר היוצא ליו"ר הנכנס".

ממשרד הפנים טרם התקבלה תגובה.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬