דף הבית >

> כתבה

התחדשות עירונית

תמ"א 38 הוארכה בשנה נוספת – לערים שמקדמות תוכניות חלופיות

רשימת הערים שמקדמת תוכניות בנייניות חלופיות כולל 21 רשויות מקומיות. היום החליטה המועצה הארצית להאריך את התמ"א לגבי אותן רשויות. הצעה להאריך את תמ"א 38 באופן גורף בשנה בשל הבחירות המקומיות, נדחתה

שיתוף‭:‬

פרויקט תמ"א 38 בתל אביב (צילום: אלכסנדר כץ
פרויקט תמ"א 38 בתל אביב (צילום: אלכסנדר כץ
פרויקט תמ"א 38 בתל אביב (צילום: אלכסנדר כץ
פרויקט תמ"א 38 בתל אביב (צילום: אלכסנדר כץ
פרויקט תמ"א 38 בתל אביב (צילום: אלכסנדר כץ
פרויקט תמ"א 38 בתל אביב (צילום: אלכסנדר כץ

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום המתווה אליו הגיעו מטה התכנון הלאומי בראשותו של נתן אלנתן, והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בראשות אלעזר במברגר, ותוקפה של תמ"א 38 תוארך בשנה עבור רשויות מקומיות שמקדמות תוכנית עירונית מחליפה לתמ"א 38. כך, תמ"א 38 שאמורה לסיים את דרכה באוקטובר השנה, תוארך עבור הרשויות שמקדמות תוכניות כאלה.

על פי ההחלטה, בכל רשות מקומית בה מקודמת תוכנית בניינית מחליפה לתמ"א 38, הוארך תוקפה של תמ"א 38 עד לחודש פברואר 2024, כאשר במסגרת זמן זו על הרשות המקומית להשלים את הגשת התכנית המחליפה למוסד התכנון. 

רשות מקומית שתגיש תכנית מחליפה עד פברואר 2024 – יוארך תוקף תמ"א 38 בתחומה עד מאי 2026, או עד לאישור התוכנית הבניינית המחליפה, אלא אם תתקבל החלטה בוועדה המקומית המתנגדת להארכת התמ"א עד לאותו תאריך ב-2026.

בדיון היום התברר כי ישנן 17 רשויות מקומיות שבתחומן הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מקדמת ומממנת תוכנית עירונית מחליפת תמ"א, ואילו ארבע רשויות מקומיות מקדמות תוכנית כאמור באופן עצמאי. נכון להיום, בירושלים, יבנה, אשדוד, רמלה, נהריה וקריית ביאליק, כבר בוצעה

הארכה של תמ"א 38. בכפר סבא, פתח תקווה, רעננה, רמת גן, ראשון לציון, גבעתיים, חדרה – לב העיר (הארכה רק בתחום התוכנית המקודמת), באר שבע, חיפה, בת ים, אשקלון, בני ברק, בית שמש, לוד ותל אביב, מקודמות תוכניות בנייניות להחלפת תמ"א 38, ולכן הוארכה התמ"א בתחומן.

שר השיכון והבינוי יצחק גולדקנופף, אמר כי החלטת המועצה "מוציאה אל הפועל את הצעתי לשמירת המשך הפעילות החשובה של ההתחדשות העירונית. אנו חותרים ליצירת פתרונות דיור איכותיים עבור כל האוכלוסיות המגוונות, על צרכיהן השונים, כאשר התחדשות עירונית מגדילה את היצע הדיור באופן דרמטי ומשפרת את איכות החיים של תושבי הערים. אני מודה לראש הותמ"ל נתן אלנתן שהוביל איתנו את ההחלטה. מגוון הפתרונות שאנחנו מקדמים בצוותא תורמים לירידת מחירי הדיור".

לדברי במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, "ההחלטה שהתקבלה תאפשר את רציפות העבודה על פרויקטים מסוג תמ"א 38, גם ביום שאחרי פקיעת תמ"א 38 באוקטובר הקרוב, ברוב המכריע של הרשויות המקומיות שבהן מתקיימת פעילות זו כיום. הפעילות תימשך על בסיס תוכניות עירוניות, מחליפות תמ"א 38, שיאפשרו לקיים פעילות זו על בסיס תכנון עירוני מיטבי. ההחלטה שהתקבלה היא החלטה מאוזנת שתאפשר בלוח זמנים קצר, אך כזה שבו תעמוד כל רשות מקומית המעוניינת בכך, את ההחלפה הנדרשת למען איכות החיים של תושבי הערים".

כאמור, אתמול נחשף בפורטל חדשות מרכז הבנייה הישראלי, כי התאחדות הקבלנים בוני הארץ בראשותו של ראול סרוגו, יוזמת מהלך להארכה גורפת של תמ"א 38 בשנה, עד אוקטובר 2024, וזאת בשל קיומן של הבחירות המקומיות באוקטובר השנה. הצעה זו הועלתה בישיבה היום, אולם נדחתה. השאלה העולה כעת היא מה יקרה ברשויות מקומיות שראש הרשות מקדם בימים אלו תוכנית חלופית, אולם באוקטובר הקרוב יפסיד בבחירות, ומחליפו עם אג'נדה שונה, יחליט לשנות את התוכנית או לבטלה?

מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ נמסר בעקבות ההחלטה היום: "אנו מברכים על ההחלטה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה שהבינה כי אסור לייצר ואקום בתחום ההתחדשות העירונית ברמת הבניין הבודד והחליטה להאריך את תקופת הביניים בה יוכלו רשויות מקומיות להגיש תוכנית התחדשות עירונית בשטחן. מנגד, בדיקה שלנו מעלה כי בחלק מהערים, ויכוחים פנימיים מונעים כיום קידום תוכנית ולצד העובדה שישנו חשש כי ערים לא יבחרו או לא יספיקו להגיש תוכנית עד פברואר,  מאחר וחלק מראשי הערים יתחלפו בבחירות המתקיימות באוקטובר הקרוב. מדובר בזמן קצר מידי, עד פברואר 2024, שבו יהיה קשה לייצר תוכנית תחת הנהגה חדשה שתכנס לעיר רק בנובמבר. המדינה צריכה כעת לעמוד לצד השלטון המקומי ולסייע לו להשלים תוכניות ובמקביל, אנחנו קוראים לכל המתנגדים לקידום תוכניות התחדשות, לשים בצד את הפוליטיקה ולזכור שהם משרתי ציבור, שנמצא כיום בסכנת חיים כאשר יש אפשרות אמיתית להציל אותו".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬