דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

גיל גבע: "30 שנה תדהר לא מסרה דירה באיחור, וזה לא יקרה גם הפעם"

כך מתחייב היו"ר על רקע המחסור בכ"א, עם השקת מהלך במסגרתו תעניק 10 שנות אחריות לחלק גדול מהפרויקטים שלה. המנכ"ל אורי לוין לחדשות מרכז הבנייה: "נצטרך לבדוק בקרוב, כמו כל השוק, את גובה הטבות המימון"

שיתוף‭:‬

יו"ר תדהר גיל גבע (צילום: אלעד גוטמן)
יו"ר תדהר גיל גבע (צילום: אלעד גוטמן)
יו"ר תדהר גיל גבע (צילום: אלעד גוטמן)
יו"ר תדהר גיל גבע (צילום: אלעד גוטמן)
יו"ר תדהר גיל גבע (צילום: אלעד גוטמן)
יו"ר תדהר גיל גבע (צילום: אלעד גוטמן)

חברת תדהר יוצאת במהלך אסטרטגי נרחב, במסגרתו תעניק 10 שנות אחריות בדק בית לחלק גדול מהפרויקטים אותם היא בונה, מעבר לנדרש בחוק המכר. מדובר על הטבה שתגולם במחיר הדירה, כאשר בכיריה מסרבים לחשוף את העלות של מהלך כזה. המהלך ילווה בקמפיין פרסומי שיעלה בימים הקרובים.

יו"ר הקבוצה וממייסדיה, גיל גבע אמר היום כי "בנובמבר האחרון ציינו 30 שנה לתדהר. מסרנו לאורך השנים 20 אלף דירות – אף דירה לא נמסרה באיחור, כולן לפני הזמן. לא בתקופות של מלחמה. עכשיו אנחנו מנפצים שוב את תקרת הזכוכית וקובעים סטנדרט חדש שאין לי ספק שבהתחלה יעשה רעש, ואז לאט לאט יחלחל לשר השוק – לחלק זה ייקח הרבה שנים, לאחרים פחות".

"המהלך הנוכחי", המשיך גבע, "הוא שינוי אסטרטגי בתפיסת הלקוחות את שוק הנדל"ן, המטרה לוודא שהלקוחות יבינו שזה חשוב ממי קונים דירה. מסקרים עולה שהלקוחות לא מבינים ממי קונים  דירה. הם מדברים על מיקום ומחיר. סט הקריטריונים שלהם לבחירה הוא מאד דל, ולא מתבסס על מה שאנחנו חושבים שחשוב – כמו מי היזם, מי הקבלן. בתדהר נייצר מוצר מבודל עם טביעת אצבע ייחודית שלנו".

המהלך של תדהר יכסה את רוב הפרויקטים בהם היא היזמית, אבל לא פרויקטים בהם היא קבלן ביצוע עבור חברות אחרות. בין היתר תכלול האחריות לחשמל, כלים סניטריים, דבקים וצבע, בידוד אקוסטי, בידוד תרמי, אלומיניום כולל מעקות, דלתות פנים, דלת וחלון ממ"ד, איטום קירות חוץ דירתי, נזקי צנרת, אמבטיה, ועוד. האחריות תינתן גם לצד שלישי, כלומר אם רוכש הדירה ימכור אותה לצד שלישי. בחברה מקיימים מגעים לקבלת ליווי מחברות הביטוח.

המנכ"ל אורי לוין (צילום: אלעד גוטמן)

המנכ"ל אורי לוין ציין שמדובר במהלך "כמעט בלי אותיות קטנות". אז מה כן האותיות הקטנות? למשל באחריות לאינטרקום, בפרק הזמן של סדקים פנימיים (שלוש שנים) ועוד כמה מקרים. לדבריו, "אנחנו חברה שאומרת שצריך לשנות לרגע את איך שמסתכלים על שוק הנדל"ן. האחריות היא לתת שקט נפשי ללקוח. בלי אותיות קטנות. אנחנו נותנים את האחריות – בתקווה שלא נצטרך לתת אותה – אבל אם תהיה בעיה, נתקן".

על המצב בשוק הנדל"ן, אמר גבע: "המשבר בכוח האדם הוא עמוק. זה וואקום עצום בענף. יש נזקים ישירים ועקיפים, זה פוגע בלוחות הזמנים ויוצר התייקרות של המוצר. הדבר מפרק חברות, קבלני משנה קטנים לא שורדים. ברור שמחירי הדירות יעלו – אבל ברמה הלאומית צריך לראות איך המדינה מסתכלת על אחת משני הקטרים המובילים במשק. זה ענף שלם שצריך לקבל עירוי וזריקת אדרנלין, ואם לא יקבל את זזה, הוא יצטרך דפיברילטור".

-גיל, אמרת ש-30 שנה לא מסרתם דירה באיחור, והפעם?

"תדהר לא מסרה אף פעם דירה באיחור, וזה לא יקרה גם הפעם. זה לא אומר שאנחנו נאיביים. בחברה יש 1,100 עובדים, 280 היו במילואים, ברור שיש לנו בעיה משמעותית מאד".

זרם החברות שהולכות להנפקה בבורסה, עוד לא תפס את תדהר, אבל היו"ר גבע לא שולל זאת. "הנתיב הטבעי של תדהר זה להפוך להיות חברה ציבורית" הוא אומר. "זה מהלך שאנחנו שוקלים אותו, אבל אין לנו תוכניות אופרטיביות לכך".

-אורי, אפשר לכמת את המהלך האסטרטגי הזה בכסף פר דירה?

"ההטבה נמצאת בתוך הדירה. הוא לא יצטרך לשלם על זה. אנחנו מעדיפים לשמור את הפרטים האלה בתוך הבית".

-השוק מראה התעוררות, המכירות עולות. תשקלו מחדש את הטבות המימון של 10/90?

"בבדיקות הנוכחיות, מדובר בהטבות טובות ללקוח וגם לנו, אבל ברור שבמצב השוק, נצטרך – כמו כולם – לבדוק את גובה הטבות המימון הללו".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

כישלון למכרז דיור בקריית ים

אף הצעה לא הוגשה למכרז רמ"י ל-6.8 דונם בקריית אתא עבור 200 יח"ד דיור מוגן. מחיר המינימום היה 2.8 מלש"ח, הפיתוח – 28.8 מיליון.

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬