דף הבית >

> כתבה

בנייה והנדסה

Jtrain חתמה על הסכם הזיכיון להקמת והפעלת הקו הכחול בירושלים

החברה שבבעלת דניה סיבוס, דן ו-COMSA הספרדית, חתמה על הסכם הזיכיון מול המדינה למימון, הקמה, הפעלה ותחזוקת קו הרכבת הקלה למשל 25 שנה. ההשקעה בפרויקט לאורך התקופה: כ-9 מיליארד שקל

שיתוף‭:‬

הרכבת הקלה בירושלים (צילום: באדיבות אתר JET.GOV.IL)
הרכבת הקלה בירושלים (צילום: באדיבות אתר JET.GOV.IL)
הרכבת הקלה בירושלים (צילום: באדיבות אתר JET.GOV.IL)
הרכבת הקלה בירושלים (צילום: באדיבות אתר JET.GOV.IL)
הרכבת הקלה בירושלים (צילום: באדיבות אתר JET.GOV.IL)
הרכבת הקלה בירושלים (צילום: באדיבות אתר JET.GOV.IL)

קבוצת Jtrain ltd חתמה על הסכם הזיכיון למימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. הקבוצה שבבעלות דניה סיבוס, דן וחברת COMSA הספרדית, תהיה אחראית לפרויקט לתקופה של כ-25 שנה.

לפני כ-3.5 חודשים נבחרה Jtrain ltd במכרז, כאשר גברה על שלוש קבוצות: שיכון ובינוי, אגד וסקודה; אלסטום, אלקטרה ומנרב אלייד; וכאף ושפיר הנדסה. פרויקט הקו הכחול הוא מסוג PPP (Public Private Partnership) שבבסיסו שיתוף פעולה בין המגזר הציבורי לפרטי. במסגרת הפרויקט Jtrain תממן, תתכנן ותפעיל את קו הרכבת הקלה השלישי בעיר שצפוי לחבר בין שכונת רמות בצפון לשכונת גילה בדרום לאורך מסילה של כ-31 ק"מ. מקטע המסילות כולל הקמת מתחם דיפו רכבתי, מקטע מסילות עילי ותת קרקעי וביצוע של שלוש תחנות תת קרקעיות. סך היקף הפרויקט בתקופת ההקמה, המימון, התפעול והתחזוקה, מוערך בכתשעה מיליארד שקלים.

את הזכיין ייצגו עו"ד גלעד וינקלר ועו"ד חזי קטן ממשרד פישר-בכר; היועצים הפיננסים של הזכיין הם ניר גרינברג ואינסה בלידמן ממשרד MNS.

מנכ"ל קבוצת דן, אופיר קרני אמר כי "אין ספק כי הקמת הקן תביא לקפיצת מדרגה משמעותית במערכת הסעת המונים בירושלים. דן הקימה את התחבורה הציבורית המסורתית במטרופולין תל אביב, ומפעילה אותה כבר למעלה מ-75 שנים, ומעניקה שירות למיליון נוסעים מידי יום. הזכייה במכרז הקו הכחול בירושלים היא חלק מאסטרטגיה שהפכה את דן להיות החברה המובילה כיום את תחום התשתיות התחבורתיות במשק והחברה שתוביל את המעבר ההדרגתי של ענף התחבורה הציבורית לתחום הרכבות הקלות והסעת ההמונים. כחלק מיישום אסטרטגיה זו, דן מקימה, תפעיל ותתחזק את הפרויקטים של הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב, ואת הנתיבים המהירים בגוש דן. בנוסף מובילה חברת דן את מהפכת החשמול בתחבורה הציבורית בישראל ומתבססת כחברת התחבורה הציבורית בעלת הצי החשמלי הגדול באירופה".

מנכ"ל קבוצת דניה רונן גינזבורג, הוסיף: "אנו שמחים מאוד על יציאתו לדרך של פרויקט הקו הכחול בירושלים, במיוחד בעת הקשה הזו של מדינת ישראל ואנו רואים בכך שליחות של ממש להיות מעורבים בפרויקט תחבורתי לאומי זה, בשותפות המדינה, שיתרום לציבור, לכלכלה ולמשק כולו. פרויקט זה הינו חלק מהגשמת האסטרטגיה של דניה, להרחבת והעמקת פעילותה בפרויקטי PPP, ומצטרף לשורה של פרויקטים מסוג זה בהם דניה לוקחת חלק, כגון פרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן ופרויקט כביש 431. אנו מודים למדינה על הבעת האמון בדניה ובדן ובקבוצה כולה ובטוחים שאיתנותה הפיננסית הגבוה של דניה יחד עם יכולותיה הגבוהות בתכנון, הקמה וניהול של מגה-פרויקטים, יבואו לידי ביטוי בהצלחת הפרויקט".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬