דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

הם מתכננים ומעצבים לאחרים – אבל איפה הם באמת עובדים? קבלו הצצה

הסנדלר כנראה שלא הולך יחף: בבניין יפיפה לשימור, במושב פסטורלי ובפלורנטין האורבנית – הנה ארבעה משרדים של אדריכלים ומעצבים שפתחו בפנינו את הדלת

שיתוף‭:‬

המשרד של שירלי דן (צלם: אלן שוורצמן)
המשרד של שירלי דן (צלם: אלן שוורצמן)
המשרד של שירלי דן (צלם: אלן שוורצמן)
המשרד של שירלי דן (צלם: אלן שוורצמן)
המשרד של שירלי דן (צלם: אלן שוורצמן)
המשרד של שירלי דן (צלם: אלן שוורצמן)

הם מתכננים ומעצבים כל אחד בדרכו שלו, ועם "האני המאמין" הייחודי לו. מעבר ליצירות שלהם, מסקרן לא פחות להבין מאיפה הם עובדים, מה ההשראות שלהם ועד כמה המשרדים שלהם מבטאים את ההעדפות העיצוביות שלהם. אז פנינו לכמה אדריכלים ומעצבים – כדי לראות איפה נולדות העבודות.

המשרד של שרה ונירית פרנקל: משקף את העיצוב הנקי, מוקפד ואקלקטי

משרדן של שרה ונירית פרנקל המתמחה באדריכלות ועיצוב פנים, משקף את עולמות התוכן שלהן, את תפיסת העיצוב המשפחתית, ויחד עם זאת המאוד נקייה, ואקלקטית. האלמנטים המשרדיים מוטמעים ונסתרים. המטרה הייתה ליצור עבור קהל הלקוחות סביבה שמשקפת את העשייה, שהלקוח יבין שהוא עתיד לקבל מוצר מוקפד ברמת התכנון והדיזיין.

גודלו של המשרד הוא כ-120 מ"ר והוא כולל תשעה עובדים. מכיוון שלחלל יש כיוון מאור אחד, היה חשוב לנצל אותו במקסימום. המסה העיקרית של המחיצות שמגדירה את החללים, עשויה זכוכית, מה שאוטומטית יוצר תחושה רכה ואוורירית, ובד בבד מאפשרת לאור הטבעי לשטוף גם את החללים הפנימיים יותר.

הצבע הלבן שולט. משרד האדריכלות של שרה ונירית פרנקל (צילומים: איתי בנית)

התכנון והעיצוב הקונספטואליים, ניכרים עוד לפני הכניסה למשרד עצמו. עם הכניסה, נחשפים ללובי ומעברו השני של הדלת המשרד של שרה. מיד לאחריו חדר ישיבות ובחלק הפנימי המשרד של נירית. האדריכלים יושבים בחלל משותף שזוכה להפרדה מושכלת שמאפשרת להם סביבת עבודה נוחה ואפקטיבית, ובמקביל גם מאפשרת סיעור מוחות. חדר הישיבות מהווה מוקד מרכזי ודינמי שניתן לראות מכל אזור את ההתרחשות בו.

הצבע הלבן שולט במעטפת, בריהוט ובאקססוריז. הוא מחזיר היטב אור וגורם לחלל להראות גדול. על מנת להקנות לחלל מראה מרובד ועשיר נעשה שימוש עם חומרים, דוגמאות ומרקמים שונים שיחד יוצרים את השלם. בנייה של שכבות על שכבות,  תקרת עץ מולבנת, בריקים צבועים לבן, פרקט ומחיצות שבנויות ממסגרת נגרות בהירה, במרכזה ויטרינת זכוכית.

הסטודיו בבניין לשימור של מעצבת הפנים צביה קזיוף: עכשווי ומגובש

הסטודיו החדש והמקסים שוכן בבניין לשימור בלב התרבות התל אביבי, בסמוך לאתרים אייקוניים כמו התיאטרון הלאומי הבימה. שטחו של הסטודיו 43 מ"ר, כולל ארבעה עובדים, והוא עוצב כיאה ל"אני מאמין" של המעצבת – כאשר הוא שופע סטייל ומקרין נינוחות וחמימות, לצד שילוב עשיר של חומרים כמו אבן, טרצו, ברזל, זכוכית, עץ וקוריאן.

שילוב של חומרים. משרדה של צביה קזיוף (צילומים: עמית גירון)

במבואת הכניסה, אנו פוגשים מימין קיר זכוכית גלי שמשתלב בצורה חלקה עם הנגרות, שמגדיר את המשרד הראשי של קזיוף ושומר על אווריריות וקלילות של הסטודיו.  מימין חלל האופן-ספייס שם מתכננים ומעצבים עובדות הסטודיו. המטבח שמולנו עוצב CUSTOM MADE בנגרות עילית, מתהדר בעץ אגוז, פסי פליז וקצוות מעוגלים. השירותים הם פנינה עיצובית בזכות כיור שוקת דרמטי ומיוחד בעיצובו.

עוד במשרד, חדר ישיבות עם שולחן עגול, כורסאות נינוחות סביבו, וספריית חומרים עשירה שעוצבה עם תאים מודולריים, שבכל אחד מהם עושר חומרי שמייצג כל אחד מהפרויקטים שבעשייה. השפה העיצובית ברורה והיא כוללת גווני אדמה ואבן חמים ונעימים, שביחד יוצרים סגנון מגובש, עכשווי וייחודי.

הסטודיו של שירלי דן: נגיעות אירופאיות ותחושה של בית

סטודיו האדריכלות, התכנון והעיצוב החדש והחמים ממוקם במושב בשרון, בשטח נחלה של כשלושה דונם, עם שני קומפלקסים נפרדים – האחד בית מגורים והשני סטודיו העבודה. שטחו של המשרד הוא 180 מ"ר הפרוסים על פני קומה אחת, ומאכלסים 10 עובדים. כיאה לסגנון העיצובי של דן, הוא בנוי באווירה ביתית עם נגיעות אירופאיות מובהקות, וגינה שעוטפת אותו והגישה אליה מכל אחד מחדרי הסטודיו.

נגיעות אירופאיות. המשרד של שירלי דן (צילומים: אלן שוורצמן)

העיצוב ססגוני וכולל שפע אלמנטים וחומרים, בהם סוגים שונים של אבנים מפירוק, הרבה מאוד עץ בווריאציות שונות, קרניזים בפנים ובחוץ, דקורים, טפטים וכמובן קמין חמים ונעים שמתהדר בכל אחד מהפרויקטים שלה. החלל מורכב מאופן-ספייס גדול וארוך שבסופו ממוקם חדרה של דן. החדר עם קירות זכוכית שמקלילים את המשרד. עוד במשרד, חדר ישיבות גדול ומרווח עם ספרייה שחורה בשילוב פליז, ובר יין עשיר. למשרד גג גלוי וקורות עץ מולבנות, שמשרות אווירה אלגנטית וכפרית.

הגינה והמשרד מתערבבים האחת עם השני, בהתאם לתפיסת העולם של דן, שהחוץ והפנים הם מקשה אחת. הרבה מחשבה הושקעה בגינה, כאשר  ישיבות צוות, פגישות עם לקוחות, ספקים וכו', מתרחשות גם בה. הגינה בעלת צמחייה עשירה עם עצי זית ואבוקדו בני עשרות שנים, כוללת שפע פינות ישיבה שונות, בין היתר שולחן ישיבות, שולחן אש עם מקומות ישיבה סביבו, מטבח חוץ ואפילו בריכת שכשוכית קטנה.

האדריכל ירון אלדד: הקסם של המשרד היה דווקא בשל היותו רעוע

שכונת פלורנטין נבחרה כלוקיישן מדויק למשרדו של האדריכל ירון אלדד, בזכות אווירתה המדליקה, התוססת והאותנטית. החלל בן 75 מ"ר ,שימש מזה 40 שנה כנגרייה, ומעולם לא עבר שיפוץ. הקירות היו עשויים לבנים אמיתיות, בהתאם לשיטת הבנייה התל אביבית של פעם – מה שהתאים לחזון העיצובי של האדריכל.

אלמנטים מהנגרייה שומרו. המשרד של האדריכל ירון אלדד (צילומים: עמרי אמסלם)

הקסם של המשרד היה טמון דווקא בשל היותו רעוע. האותנטיות של החלל נשמרה על ידי חשיפת הבריקים המקוריים של תל אביב. יחד איתם, נחשפו ונשארו אלמנטים גלויים נוספים, לרבות צינורות חשמל, ואפילו הפעמון ששימש את הנגר.

החלל הוא אופן ספייס אחד גדול בשטח של 75 מ"ר כאמור, בו אלדד עם צוותו המונה חמישה אדריכלים ומעצבי פנים, עובדים יחדיו. עבורו זה חלל יצירה, מנותק מהרחוב, ועדיין סופג ממנו את הקסם התל אביבי של פלורנטין.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬