דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

הברנז'ה | מדור הרכילות העסקית של אתר חדשות מרכז הבנייה הישראלי

מציינים את יום האישה במרכז הבנייה הישראלי בהשתתפות רעיית הנשיא מיכל הרצוג, מפעל הולנדיה בשדרות יתרחב, וידר משכנתאות מגייסת מילואימניקים, חיילים משוחררים מתגייסים לענף הבנייה, ועוד סיפורים

שיתוף‭:‬

ימין: דנה אוברזון, ערן רולס, מיכל הרצוג, יעל פרי ויהודית פרוכט (צילום: ארז עוזיר)
ימין: דנה אוברזון, ערן רולס, מיכל הרצוג, יעל פרי ויהודית פרוכט (צילום: ארז עוזיר)
ימין: דנה אוברזון, ערן רולס, מיכל הרצוג, יעל פרי ויהודית פרוכט (צילום: ארז עוזיר)
ימין: דנה אוברזון, ערן רולס, מיכל הרצוג, יעל פרי ויהודית פרוכט (צילום: ארז עוזיר)
ימין: דנה אוברזון, ערן רולס, מיכל הרצוג, יעל פרי ויהודית פרוכט (צילום: ארז עוזיר)
ימין: דנה אוברזון, ערן רולס, מיכל הרצוג, יעל פרי ויהודית פרוכט (צילום: ארז עוזיר)

יום האישה הבינ"ל במרכז הבנייה. כ-100 נשים משפיעות מעולמות הבנייה, האדריכלות והעיצוב, לקחו חלק ביום שלישי השבוע באירוע לכבוד יום האישה הבינלאומי שקיים מרכז הבנייה הישראלי בקמפוס שלו באצטדיון נתניה. רעיית הנשיא, מיכל הרצוג, כיבדה את האירוע בנוכחותה, ועוד לפני שעלתה לנאום, שוחחה עם הנוכחות והנוכחים במקום, בין היתר עם ראשי מרכז הבנייה הישראלי, היו"ר ערן רולס, המשנה למנכ"ל יהודית פרוכט, וסמנכ"לית אסטרטגיה וממשל אילנית מלכיאור.

לפני תחילת האירוע, התקיים מינגלינג והאורחות נהנו מקייטרינג של מאפיית "ניחוחות חיים" של חיים דימרי מנתיבות. לאורך האירוע הופיעו חיילי "גדולים במדים" – תוכנית שמשלבת צעירים עם מוגבלויות בצה"ל ובחברה הישראלית. על כל כיסא הונח פרח טוליפ לבן ויפה, עבור האורחות.

ערן רולס, יהודית פרוכט ואילנית מלכיאור מקבלים את רעיית הנשיא מיכל הרצוג (צילום: ארז עוזיר)
פרטי טוליפ על כל כיסא (צילום: ארז עוזיר)

בין המשתתפות היו גלית וינדר טפר – מנכ"לית הפניקס ליוויה בנייה, האדריכלית דנה אוברזון, יעל פרי – סמנכ"לית השיווק של מבנה, דפנה הר לב – מנכ"לית חברת אביב, צאלה רוזנבלום עמור – מנכ"לית מ. אביב תעשיות בנייה, מירית כהן זמיר – מנכ"לית מפעלי מתכת ש. כהן, ורד סלומון – אדריכלית ראשית משרד הבינוי והשיכון, אלה דנון – מנכ"לית CERVUS, דניאל גרינברג – מנהלת מרכז הצעירים בשדרות, והאדריכלית אורלי רובינזון.

רעיית הנשיא מיכל הרצוג (צילום: ארז עוזיר)
מימין: האדריכלית דנה אוברזון, ערן רולס, רעיית הנשיא מיכל הרצוג ויעל פרי ממבנה (צילום: ארז)
ערן רולס והקונדיטור חיים דמרי מניחוחות חיים (צילום: ארז עוזיר)
חיילי גדולים במדים (צילום: ארז עוזיר)
מימין: רוני לוגסי כהן, אלה דנון, אילנית מלכיאור, עדי פארי הרפז וגלית וינדר טפר (צילום: ארז עוזיר)

נפגעו, ומתרחבים. מפעל הולנדיה בשדרות יורחב ב-6,100 מ"ר – כך אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום. המפעל נפגע מפגיעה ישירה של רקטה בתחילת מלחמת חרבות ברזל, ועוד לפני כן, במבצע "חגורה שחורה" בנובמבר 2019 ספג המפעל פגיעה. כעת המפעל ירחיב את אולם הייצור שלו וישתרע על שטח כולל של יותר מ-17 אלף מ"ר.

קדימות למילואימניקים. וידר משכנתאות נמצאת בימים אלו בשלב גיוס של עובדים חדשים, ובחברה החליטו לתת קדימות למשוחררי מילואים. החברה שמשרדיה ברמת גן, מחפשת מתפעל תיקי משכנתאות. מנכ"ל וידר משכנתאות, מאיר וידר אומר כי "משוחררים ומשוחררות טריים ממילואים, או מכל אחת מזרועות הבטחון, שמחפשים עבודה יקבלו עדיפות לראש הרשימה".

מאיר וידר, מנכ"ל וידר משכנתאות (צילום: יח"צ)

כמו כן ההחליטה החברה לקיים בימי שישי בבוקר פגישות אישיות בעבור משפחת כוחות הבטחון ומשרתי ומשרתות המילואים, כך שיוכלו לקבל הכוונה וייעוץ גם אם יוצאים רק לסופ"ש הביתה. "אנו מבינים את הצורך בהנגשת ימים נוספים למען אלו שמגיעים רק לעיתים רחוקות הביתה, או רק לסופי שבוע, במיוחד בזמן לחימה", הוסיף וידר, "החלטנו להוסיף יום עבודה נוסף אותו נקדיש רק לכוחות הבטחון שזקוקים להכוונה, ייעוץ או כל עזרה אחרת בהתנהלות כלכלית, משכנתא או מול הבנקים".

חיילים משוחררים לבנייה. כ-30 חניכים, רובם חיילים משוחררים, סיימו השבוע הכשרה ראשונה של עוזרי בטיחות בענף הבנייה. הקורס התקיים בהיקף של 128 שעות וכלל לימוד תיאוריה וניהול סיכונים באתר הבנייה, סיורים באתרים השונים, הכשרה לעבודה בגובה ושילוב טכנולוגיות של המוסד לבטיחות ולגיהות, לרבות הכרת פעילות הניידות וסימולטורים לבנייה. בין היתר, קיבלו החניכים כלים ללמידה עצמית וחיזוק הידע בעזרת מערכת moodle של המוסד לבטיחות ולגיהות.

הקורס גם כלל מושגי יסוד והכרה עם חוקים ותקנות עיקריות בענף הבנייה, כולל רשימות תיוג לעוזר בטיחות, הכרת פנקס כללי וסיורים מקצועיים באתרי בנייה בהתאם לשלבי הבנייה.

חיילים משוחררים בקורס

שר העבודה יואב בן צור מסר: "בעקבות המלחמה, ענף הבניין נמצא במצוקה קשה של ידיים עובדות, הכשרת חיילים משוחררים לעבוד כעוזרי בטיחות באתרי הבניה, היא עוד נדבך בפעולות האקטיביות שאנו נוקטים בכדי לצלוח את המשבר התעסוקתי שפקד את הענף. דווקא בעת הזו שחיילי צה"ל נלחמים בחזית הקרב למען ביטחונה של ישראל, אני רואה חשיבות רבה לשים דגש על שילובם של חיילים משוחררים בתעסוקה מכובדת עם שכר גבוה".

מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות, ד"ר מיקי וינקלר: "הוסיף כי מדובר ביום חג במהלכו מוכשרים חיילים על ידי הארגון בראשותו למקצוע לחיים בענף הבנייה. לדבריו, ימשיך המוס"ל לפתח עוד מיזמים להכשרת חיילים משוחררים נוספים לענף הבנייה, במטרה לסייע לענף ולשפרו מקצועית, תוך מניעת נפגעים ותאונות העבודה".

מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה בישראל ויו"ר מטה תשתיות, דוד יהלומי: "הפעילות המבורכת של הכשרות מקצועיות של חיילים משוחררים בענף הבניה ובפרט עוזרי בטיחות, נעשית הודות לתיקון חוק עוזרי בטיחות, אותו יזמו התאחדות הקבלנים והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה, שבו הוסר תנאי החובה של שנתיים ניסיון. ענף הבנייה והתשתיות זקוק היום לעשרות אלפי עובדים, ביניהם אלפי עוזרי בטיחות. לשם כך, הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה, תחת מדיניותו של ראול סרוגו – נשיא ההתאחדות ונשיא הקרן, תכשיר בשבועות הקרובים, במימון משרדי הכלכלה והאוצר, כ-2,000 עובדים לענף, מתוכם כ-400 עוזרי בטיחות. ההכשרות יהיו בעשרים מוקדים ברחבי הארץ מצפון ועד דרום וללא עלות".

יו"ר חדש לצרפתי ובניו. חברת צרפתי צבי ובניו מינתה את גידי אלטמן ליו"ר דירקטוריון החברה. אלטמן יחליף את מייסד החברה צבי צרפתי, שימונה לנשיא. אלטמן כיהן בשורה של תפקידים בכירים בבנק לאומי במשך למעלה מ-30 שנה, כאשר בתפקידו האחרון היה סמנכ"ל בכיר, ראש החטיבה המסחרית וחבר הנהלת הבנק.

מאז פרישתו מבנק לאומי, מכהן אלטמן בשורה של תפקידים, בהם יו"ר פרידנסון, חמת, רבל ועוד. בעבר כיהן בדירקטוריונים של בנק לאומי ארה"ב, יו"ר חברת איי.אי.ס בע"מ, ויו"ר ועדת האשראי של הפניקס.

משה צרפתי, מנכ"ל משותף צרפתי צבי ובניו מסר: "אני מברך את אלטמן עם הצטרפותו לדירקטוריון החברה. אני בטוח כי היכרותו העמוקה עם שוק ההון וניסיונו הרב יתרמו להמשך צמיחתה של החברה וביסוס מעמדה כאחת מחברות הנדל"ן למגורים המובילות בישראל באחת מהתקופות המאתגרות עימן מתמודדת המדינה".

הורסים בונים. אירוע הריסה של שלושה בניינים בהם 84 דירות, התקיים השבוע בדרך השלום 92-96 בתל אביב. במקומם תחל הקמת פרויקט The Eastern המשותף לשיכון ובינוי וחברת התחדשות אורבנית, וכולל שישה בניינים עם 205 דירות. תמהיל הדירות כולל 2-5 חדרים, דירות גן, מיני פנטהאוזים ודירות פנטהאוז, כאשר המחירים יתחילו ב-2.38 מיליון שקל.

הפרויקט, בהובלת שיכון ובינוי והתחדשות אורבנית, החל ב-2020 עם החתמה של 84 בעלי הדירות בבניינים הקיימים. ב-2023 ניתן היתר בנייה, וכעת כאמור תחל הבניה עצמה. את הפרויקט תכנן משרד בלוקה אדריכלים.

הריסה לפני הקמת פרויקט The Eastern של שיכון ובינוי והתחדשות אורבנית

סמנכ"ל שיווק ומכירות של שיכון ובינוי נדל"ן, דן מויאל: "אנחנו שמחים על התחלת הבנייה של הפרויקט. מיד עם התחלת השיווק לפני מספר חודשים, אפשר לראות שהוא מעורר עניין רב, שקשור גם למאפייני הפרויקט וגם לסביבה שהוא ממוקם בו. בכלל צריך לומר שניתן לראות שינויי מגמות בחודשים האחרונים. הראשון קשור לעליה בביקוש לפרויקטים של התחדשות עירונית, גם מצד רוכשי דירות פוטנציאליים וגם מצד בעלי דירות בבניינים ישנים שרוצים להתחיל תהליך כזה אצלם. שינוי מגמה נוסף נוגע ספציפית לשוק בתל אביב. אחרי שראינו קיפאון מסוים בעיר בשנה האחרונה, יש עליה מחודשת בהתעניינות בפרויקטים בעיר גם מצד ישראלים וגם מצד משקיעים".

מנכ"ל התחדשות אורבנית, איתיאל בן פורת: "גם בפרויקט הנוכחי שמנו דגש רב על תכנון המבוסס על הסתכלות דרך עיני הלקוחות שלנו, תוך הבנת צורכי בעלי הדירות והרוכשים העתידיים – תכנון שמאפשר גמישות גדולה בתכנון הפנים. אנחנו בטוחים שבפרויקט תיווצר קהילה תוססת ומגוונת כיאה למזרח העיר המתפתח".

הישג לחברת אלמוגים. למרות הקיפאון היחסי בשוק הנדל"ן, מכרה קבוצת אלמוגים 27 דירות בפרויקט "אלמוג כרמל מערב" בנווה דוד בחיפה, במסגרת מכירה מוקדמת (פריסייל) של המגדל השלישי והאחרון. היקף המכירות עמד על כ-68 מיליון שקל, כך שמחיר ממוצע במכירה המוקדמת עמד על כ-2.5 מיליון שקל.

הפרויקט כולל את שלושת מגדלי המגורים הגבוהים ביותר שנבנו עד כה בחיפה, שמתנשאים לגובה של 27-30 קומות, על שטח של כ-16 דונם ובמרחק אווירי של כ-600 מטר מהים. מגדל "ריף פרימיום" הנחשב ליוקרתי מבין השלושה, יתנשא לגובה 27 קומות ויכלול 110 דירות, ארבע דירות בקומה. הבניין יבנה מעל שבע קומות מרתף חנייה תת קרקעי, יכלול שתי כניסות וחדר כושר לרווחת הדיירים, בצידו המזרחי תוקם גינה. הפרויקט תוכנן על ידי משרד האדריכלים החיפאי שוורץ-בסנוסוף.

הפרויקט של קבוצת אלמוג

עם סיום שלב המכירה המוקדמת, תצא החברה במבצע חדש לרוכשים בו היא תסבסד עד מיליון שקל (הלוואת קבלן) ממחיר הדירה ללא ריבית והצמדה, עד למועד האכלוס.

סמנכ"ל שיווק ומכירות בקבוצת אלמוג, רקפת להב: "שיווק המגדל השלישי והאחרון שבר שיאים מבחינתנו, לקוחות שכבר ביקרו בפרויקט בשלבים הקודמים חזרו עם היציאה לשיווק של המגדל היוקרתי ומיהרו לבצע רכישה. אחרים שרכשו דירה במגדל הראשון או השני, המליצו למשפחה וחברים לרכוש דירה במגדל השלישי. גם המשקיעים מבינים כי העיר חיפה עדיין לא מיצתה את פוטנציאל הצמיחה וההשבחה שלה, ביחס לערים אחרות ולכן עדיין ניתן לרכוש בה דירות בפרויקט איכותי במחירים שפויים, עם נוף שאפשר רק לחלום עליו בערים אחרות".

מכירה מוקדמת ליוסי אברהמי. קבוצת יוסי אברהמי החלה במכירה מוקדמת בפרויקט הבוטיק ארלוזורוב 57 ברמת גן. הפרויקט משלב בין בניין בן תשע קומות ו-59 יחידות דיור, ובין מבנה קלאסי לשימור. מחירי דירות שני חדרים יתחילו ב-2.893 מיליון שקלים, ולדירות ארבעה חדרים – מ-4.283 מיליון שקל.

פרויקט ארלוזורוב 57 ברמת גן של יוסי אברהמי (הדמיה: סנאפשוט)

סמנכ"לית השיווק והמכירות של קבוצת יוסי אברהמי, יפה סדן: "פרויקט ארלוזורוב 57 זוכה לביקוש גבוה כבר בשלב הפריסייל, הודות למיקום מנצח בקרבת כל אמצעי התחבורה, מוסדות תרבות ובילוי, ופארקים ירוקים. השכונה מתאפיינת בחיי קהילה עשירים שתושביה נהנים מחד ממכולת שכונתית וירקן מתחת לבית, ומאידך קרבה מיידית לכל מה שיש לרמת גן ולתל אביב להציע. האזור נהנה מביקוש מתמיד להשכרת דירות קטנות לקהל צעיר ואיכותי, כך שהדירות בפרויקט הן פוטנציאל מבטיח להשקעה לטווח ארוך, ומגוון הדירות שהוא מציע פונה גם לקהל רוכשים רחב".

דיסקונט בקריית אתא. השבוע התקיים טקס פתיחה חגיגי למוקד השירות הבנקאי "דיסקונט 360 – שער הצפון". האירוע התקיים במעמד אסף אלדר – ראש החטיבה הבנקאית, איציק פישר – מבעלי השליטה בקבוצת ברונפמן פישר, זאב חושן – סמנכ"ל נכסים מניבים שיכון ובנוי נדל"ן, חגית מאירוביץ – ראשת חטיבת משאבי אנוש בנק דיסקונט, ראש עיריית קריית אתא יעקב פרץ, ודותן שלום – מנכ"ל קניון שער הצפון.

מימין: דותן שלום, איציק פישר, אסף אלדר, מיטל מנשס, יעקב פרץ, מנחם מזרחי וזאב חושן (צילום: ישראל הדרי)

בדיסקונט אומרים כי הבחירה בקניון שער הצפון כמיקום למוקד החדש, מהווה חלק מתוכנית הבנק לחיזוק מרחב הצפון ולספק שירות איכותי ונגיש ללקוחותיו באזור. המוקד החדש המשתרע על שטח של כ-1,600 מ"ר, יעסיק מאות עובדים. המוקד כולל חדרי מנוחה, חדרי ישיבות, וכיתות לימוד שבהן יתקיימו סדנאות והדרכות לעובדי הבנק.

קניון שער הצפון נמצא בבעלות חברת שיכון ובינוי וקבוצת ברונפמן פישר, משתרע על שטח של כ-60 אלף מ"ר וממותג כ"קניון המשפחות של הצפון". מיקומו האסטרטגי על ציר מרכזי לצד תמהיל הרשתות הרחב שבו, מאפשר לו להיות קניון על-אזורי ולשרת אוכלוסייה של מעל מיליון תושבי הצפון והקריות.

מנכ"ל הקניון דותן שלום: "אנחנו גאים לארח את 'דיסקונט 360' בקניון שער הצפון. הבחירה בקניון להשקת המוקד החדש והמתקדם היא ביטוי לאמון העמוק בפוטנציאל העסקי והחברתי של הקניון והקהילה שסביבו. זו תואמת לאסטרטגית הקניון המרכזית אשר משלבת חוויה קניות מגוונת עם פעילות קהילתית משמעותית, ומספקת סביבת עבודה מתקדמת וחדשנית לעובדי המוקד ולקהילה הרחבה".

.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬