דף הבית > ‭ ‬נדל‭"‬ן ‭ ‬NEWS TV > כתבה

‭ ‬נדל‭"‬ן ‭ ‬NEWS TV

הטבות המס לפרויקטים של תמ"א 38 יוארכו ב-3 שנים נוספות

ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הארכת ההטבות, על רקע רעידות האדמה שמורגשות בשבועות האחרונים באזורנו. יו"ר הוועדה ח"כ גפני קרא למימוש משמעותי יותר של פרויקטים לחיזוק מבנים באזורי פריפריה

שיתוף‭:‬

כשברקע האדמה רועדת פיזית בשל גל רעידות אדמה שפוקדות את אזור המזרח התיכון, ועדת הכספים של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הארכת הטבות המס לפרויקטים של תמ"א 38, עד לחודש מאי 2026. כעת ההצעה תובא לאישור מליאת הכנסת.

ההחלטה כעת היא למעשה אישור נוסף לחוק שכבר אושר אשתקד בוועדה, אך בשל פיזור הכנסת לא הסתיים הליך אישורו במליאת הכנסת. בנוסח החוק המקורי ביקשו להאריך את ההטבות עד לסוף השנה הנוכחית. במהלך הדיון קרא יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני כי תקבע הארכה של ההטבות במסגרת החוק עד למאי 2026, זאת בהקבלה לאפשרות של הוועדה המקומית להאריך את התמ"א. הוועדה אישרה את החוק בנוסח כך.

אישור הצעת חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תיקון מס 99), התשפב-2022, יחד עם חוק מס ערך מוסף, מקנים הטבות מס ליזמים ולבעלי דירות המתקשרים ביניהם בפרויקטים לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה בהתאם להוראות תמ"א 38.

מנתונים שהוצגו בדיון עלה כי מתוך כ-800 אלף יחידות דיור במבנים שנבנו לפני 1980 ולכן לא עמידים לרעידות אדמה, הוגשו בקשות לחיזוק מבנים בהם כ-100 אלף, כאשר מחצית מהבקשות כבר קיבלו אישורי בנייה. ואולם עינת גנון, מנהלת אגף התחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון, הדגישה בדיון כי רק "בודדים מהם בפריפריה", ונתנה עוד חיזוק לבעיה שפרויקטים של התחדשות עירונית נתקלים באזורים שאינם אזורי ביקוש. נזכיר כאן את הקריאות של ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ו ראש עיריית אילת אלי לנקרי, שתי ערים שנמצאות בסיכון מוגבר לפגיעה ברעידות אדמה, לתמיכת הממשלה בחיזוק מבנים.

ח"כ גפני סיכם ואמר כי "אנחנו בתקופה בה יש חשיבות עליונה לחזק את המבנים. אנחנו מביעים מורת רוח מכך שהתוכניות האלה לא באות לידי מימוש בפריפריה, במקומות שמועדים לסיכון. אנחנו קוראים לממשלה לעשות פעולות אקטיביות של חיזוק המבנים באזורים אלה. זה נראה לא הגיוני שאנחנו ממקדים את הסיוע במרכז הארץ שם יש כדאיות כלכלית, לעומת מקומות אחרים בפריפריה שגם צריכים את החיזוק, ושם עדיין אין התנעה של הפעילות הזו".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

כתבות שאולי יעניינו אותך