דף הבית >

> כתבה

Uncategorized

זינוק חד במחירי הדירות שעלו ב-1%; הברזל ירד – אבל צפוי לזנק

חודש שני ברציפות בו הלמ"ס מפרסם על עליות במחירי הדירות. מחירי הדירות החדשות לא עלו. מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.6%, שכר הדירה זינק

שיתוף‭:‬

המחירים עולים (צילום ארכיון: אלכסנדר כץ)
המחירים עולים (צילום ארכיון: אלכסנדר כץ)
המחירים עולים (צילום ארכיון: אלכסנדר כץ)
המחירים עולים (צילום ארכיון: אלכסנדר כץ)
המחירים עולים (צילום ארכיון: אלכסנדר כץ)
המחירים עולים (צילום ארכיון: אלכסנדר כץ)

מדד מחירי הדירות עלה בחודשים ינואר ופברואר בחדות – 1%, ביחס לחודשיים שלפני כן, נובמבר ודצמבר 2023. היה זה המשך לנתוני המדד, שאינו חלק ממדד המחירים לצרכן, שעלו בחודשים דצמבר וינואר ב-1.2%.

בפילוח לפי מחוזות נרשמו עליות מחירים בכל המחוזות: ירושלים (0.7%), צפון (0.2%), חיפה (1.3%), מרכז (0.5%), תל אביב (2.1%) ודרום (0.4%).

על פי הלמ"ס, מחירי הדירות החדשות נותרו ללא שינוי, מה שמצביע על עלייה חדה במחירי הדירות יד שנייה.

מקור: הלשכה המרכזית לסטט

בהשוואה שנתית של מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים ינואר-פברואר השנה לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בינואר-פברואר 2023, עולה כי מדד מחירי הדירות השנתי עלה ב-0.3%. בפילוח לפי מחוזות נמצאו עליות מחירים במחוזות חיפה (4.4%), דרום (3.6%), ירושלים (2.1%) וצפון (0.9%). לעומת זאת, ירידות מחירים נמצאו במחוזות: תל אביב (1.8%) ומרכז (0.5%). מדד מחירי הדירות החדשות השנתי ירד ב-2.1%.

עלייה חדה בשכר הדירה

גם מדד המחירים לצרכן רשם עלייה, ויחסית חדה. בחודש מרץ נרשמה עלייה של 0.6%, ובבדיקה של 12 החודשים האחרונים עלה המדד ב-2.7%. האנליסטים העריכו שהמדד יעלה ב-0.4%-0.5%.

עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי שונות (3.5%), הלבשה והנעלה (2%), תרבות ובידור (1.5%), דיור (0.6%), בריאות (0.5%) ותחבורה (0.4%). ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי ירקות ופירות (3%).

בשכר הדירה החודשי עבור שוכרים שחידשו חוזה, נרשמה עליה של 2.7%, ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 2.6%.

מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים

מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים עלה במרס ב-0.2% והגיע ל-130.2 נקודות לעומת 129.9 נקודות בחודש קודם (הבסיס נקבע על יולי 2011 = 100 נקודות). מתחילת השנה עלה מדד זה ב-0.3%. מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים ללא שכר עבודה עלה ב-0.2%.

ב-12 החודשים האחרונים עלה מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים ב-1% בשל העלייה במחירי שכר העבודה ב-1.8%, והמדד ללא שכר עבודה ב-0.4%.

מדד מחירי חומרים ומוצרים נותר בחודש מרץ 2024 ללא שינוי. מבין החומרים והמוצרים עלו במיוחד מחירי עץ לבנייה (ב-2.6%), אריחי קיר ורצפה ומוליכים (ב-1.6% כל אחד), חומרי מחצבה אחרים (ב-1.3%) ומעליות (ב-1.2%). לעומת זאת, ירדו מחירי רשתות ברזל (ב-2.3%), מוצרים למיזוג אויר (ב-2%), ברזל לבנייה (ב-1.4%) ואבן (ב-1.1%). מדד מחירי שכר עבודה המשולם עבור המועסקים בענף עלה ב-0.2% במרץ.

יש לציין כי גורמים בתעשייה כבר הצהירו בשיחות עם אתר חדשות מרכז הבנייה הישראלי, כי מחירי הברזל נמצאים כעת ברמה נמוכה בשל הירידה החדה בבנייה והשבתת חלק מאתרי הבנייה עם פרוץ המלחמה ובהמשך, ואולם הערכות הן כי המחירים יזנקו, בעיקר בשל המשבר עם טורקיה שהחליטה להטיל אמברגו על מוצרי בנייה רבים, בהם גם ברזל.

תגובות

מנהל מרחב ירושלים בחברת אלדר משכנתאות, מתן מזרחי אומר: "מדד המחירים לצרכן של חודש מרץ עלה ב-0.6% והגביר את קצב האינפלציה השנתי ל-2.7%. העלייה נבעה בן היתר מסוגיות כגון פערי השכר בגלל המחסור בעובדים, עליית מחירי הנפט, פיחות בשקל, ושינוים במיסוי על מוצרים פופולריים כמו עליית המס על הסיגריות. התחזית לתנודות בריבית והקדמת העלאת המע"מ, משפיעה על הצפי לאינפלציה, המובילה להתמודדות עם אתגרים כלכליים צפופים. המדד המרכזי שמשפיע על המחירים הוא מחירי השכירות והרמזים להמשך התאוששות בשוק הדירות נראים ברורים. נתוני בנק ישראל מביעים על עלייה משמעותית בהיקפי המשכנתאות שעומדים כרגע על 6.23 מיליארד שקלים, מה שמעיד גם על חזרה לפעילות סבירה בעסקאות נדל"ן. נראה כי התחזיות לאינפלציה גבוהה יותר, תרמו להחלטת בנק ישראל להשאיר את רמות הריבית ללא שינוי בשבוע האחרון. העלייה במחירי הדיור ב-1% היא רק הסנונית להמשך".

מתן מזרחי (צילום: אורן כהן)

לדבריו, "בעקבות המלחמה נוצר מחסור גדול בעובדים בכלל ובענף הבנייה בפרט, מה שמוביל לירידה חדה בהתחלת הבנייה החדשות. בשוק שהוא בחוסר מעל 15 שנים המכה תהיה חזקה ותוביל לעליות מחירים חדות, לכן אנו ממליצים לקחת צעדים מהירים לרכישה. הריביות צפויות להתמתן בעתיד אבל המחירים רק יעלו. מי שמתעכב כעת בקניית דירה, עשוי לפספס את הזדמנויות היום שלא יוכל לממש בשנים הקרובות".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬