דף הבית >

> כתבה

התחדשות עירונית

חלופת תמ"א 38 תוסיף עוד 15 אלף יחידות דיור לרמת גן

התוכנית שאושרה בוועדה המקומית, מתייחסת לכל שטחה של העיר – אך קובעת מגבלות לגבי שנת הקמת הבניין הישן וגודל השטח עליו הוא ניצב, עם חריגים

שיתוף‭:‬

רמת גן (צילום: אלכסנדר כץ)
רמת גן (צילום: אלכסנדר כץ)
רמת גן (צילום: אלכסנדר כץ)
רמת גן (צילום: אלכסנדר כץ)
רמת גן (צילום: אלכסנדר כץ)
רמת גן (צילום: אלכסנדר כץ)

הוועדה המקומית רמת גן אישרה להפקיד את התוכנית הכלל-עירונית שתחליף את תמ"א 38. התוכנית החדשה עשויה להוסיף לעיר כ-15 אלף יחידות דיור חדשות.

את התוכנית קידמו צוותי מתכננים מטעם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אגפי התכנון וההנדסה בעירייה ומינהלת ההתחדשות העירונית, בתקציב של כ-3.1 מיליון שקל, במימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. התוכנית מלווה בצוות תכנון רב תחומי בראשות משרד ארי כהן-מיכל וינד אדריכלים. כמו כן, במהלך קידום התוכנית, נערכו ישיבות תיאום עם ארגון הקבלנים.

התוכנית כוללת את כל שטחה המוניציפלי של רמת גן, אך חלה רק על מבנים קיימים המשמשים למגורים שניתן היתר לבנייתם לפני 1985, בחלקות מקור בשטח שבין 450 ל-1,200 מ"ר. התוכנית חלה על כ-10,650 יחידות דיור, ומוצעות בה בסך הכל כ-25,950 יחידות דיור. היא מגדירה שלושה אזורי התחדשות בהתאם להיררכית הרחובות – רחוב מסחרי, רחוב משני רחב ורחוב משני צר.

למרות שהתוכנית אינה קובעת ועדות חריגים לגבי המגבלות, לאתר חדשות מרכז הבנייה הישראלי נודע כי בהחלטת הוועדה נקבע כי מגרשים בגודל 350-450 מ"ר, יכללו בתוכנית רק במקרה של איחוד חלקות. חלקות שגדולות מ-1,200 מ"ר, יועברו אוטומטית למסלול של התחדשות באמצעות תב"ע. ואילו באיחוד של שתי חלקות, ניתן להגיע עד 1,500 מ"ר ובאיחוד של שלוש חלקות – עד 1,650 מ"ר.

בשנה האחרונה מספר רשויות מקומיות כבר אימצו תוכניות בנייניות כחלופה לתמ"א 38, שהוחלט לבטלה. בבסיס הטענות נגד תמ"א 38 היא שהתוכנית מתייחסת לבניין הבודד ואינה רואה אותו כחלק ממרקם שלם של מתחם מגורים. בעוד שבתוכניות פינוי-בינוי, נלקחים בחשבון חידוש תשתיות, תוספת של מוסדות ציבור ושטחים ירוקים, ושילוב מסחר ותעסוקה, הרי שבבנייה של בניין בודד או הוספת קומות לבניין קיים (תמ"א 38/1) הדבר לא קיים.

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן אומר כי עירו "פועלת כבר מזה מספר שנים תחת עקרון של התחדשות מתחמית, באופן שמסתכל על התושב ורווחתו. למדנו שכך אנחנו יכולים לדאוג יותר לתושבים ולהפיק תועלת משמעותית לציבור. לייצר לתושב יותר מוסדות לימוד, יותר גינות ושטחים ירוקים, יותר מרכזים קהילתיים, יותר רווחה ופנאי – ובקיצור, יותר. אני שמח שהמדינה מבינה שהכיוון הנכון הוא התחדשות מתחמית, ומקדמת איתנו יד ביד תוכניות התומכות את העיקרון הכל כך חשוב הזה. התכנית שאושרה היום בוועדה המקומית היא בשורה של ממש עבור תושבי רמת גן, ואני גאה על כך".

גורי נדלר, מנהל אגף בכיר תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, טוען כי "התוכנית הבנינית ברמת גן שאושרה בוועדה המקומית, היא חלק ממהלך גדול של קידום חלופות עירוניות לתמ"א 38 שהרשות להתחדשות עירונית מקדמת ב-20 ערים מרכזיות בישראל. התוכנית שאושרה יוצרת העדפה ברורה לתכנון מתחמי ולהריסה ובניה של מבנים ישנים בהתאם למדיניות העירייה, ומייצרת מסגרת תכנונית להתחדשות איכותית גם למבנים בודדים שלא נכללים במתחמים אלו. בתוכנית הושקעו חשיבה רבה ומשאבים תקציבים והיא תהיה כלי משמעותי להגדלת היצע הדיור לצד שיפור וקידום איכות חיי תושבי רמת גן. אנו גאים בתהליך ובתוצאה, מברכים ומודים לשותפינו לעשייה בעירייה".ט

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רשת SCOOP פותחת סניף בנהריה

למרות המצב הביטחוני בצפון, SCOOP פותחת סניף דגל בשטח 170 מ"ר בקניון ארנה שבנהריה בהשקעה של כמיליון ששקל. זהו סניף שני של הרשת בנהריה.

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬